درج شده توسط: روابط عمومی

گذری بر تلاش مدیریت دانشگاه در دو سال گذشته برای توسعه فعالیت های ورزشی و عمرانی

01 Sep 2024

کد خبر : 8464019

تعداد بازدید : 119

به مناسبت افتتاحیه سالن زمین های ورزشی روباز دانشگاه در محوطه 76 هکتاری  دکتر سیدعلی قاسم زاده رئیس دانشگاه طی مصاحبه ای  فعالیت های دانشگاه طی دو سال گذشته در حوزه فعالیت های عمرانی و ورزشی تشریح کرد.

رئیس دانشگاه با اشاره به اقدامات و فعالیت های ارزنده حوزه ورزشی و فعالیت های عمرانی در راستای توسعه فضاهای ورزشی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان داشت: وضعیت کشور در سال­ های کرونایی و محدودیت ­های ناشی از آن آسیب­ های جبران ناپذیری به همه امور اجرایی و حتی روزمره مردم وارد ساخت و به تبع آن فعالیت­ های دانشگاه ها به شکل مجازی درآمد و امور ورزشی تقریبا تعطیل شد. بعد از بازگشایی دانشگاه ها از دغدغه های اساسی ما بازگرداندن فضای نشاط و شور دانشجویی بویژه در عرصه ورزشی بود.

وی افزود: تیم های ورزشی دانشجویی به سبب فارغ التحصیل شدن اغلب دانشجویان فعال در تیم دانشگاه، تقریبا یا منحل شده بودند یا تضعیف. دانشجویان جدید الورود یا دانشجویانی که از بدو قبولی در دانشگاه امکان حضور نداشتند و به شکل مجازی تحصیل خود را آغاز کرده بودند، با بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری بایست استعداد یابی و شناسایی می شدند تا بتوان دوباره تیم های ورزشی احیا شود که این مهم با تلاش معاونت محترم دانشجویی ازجمله مدیر تربیت بدنی اتفاق افتاد و با وجود مشکلات مختلف و کمبودها، تیم ها دوباره احیا شدند هم در بخش دختران و هم پسران و علاوه بر آن تلاش کردیم دانشجویان غیرایرانی را نیز در قالب تیم های ورزشی بین الملل تشکیل دهیم که الحمدلله دیدید که در دومین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان بین الملل دانشگاه های کشور-که به میزبانی دانشگاه ما در تیرماه امسال برگزار شد- رتبه نخست تیمی را کسب کردیم. یا در مسابقات ورزشی بومی محلی-که در دانشگاه گیلان برگزار شد- رتبه نخست را در سال 1402 کسب کردیم. یادمان نرود دانشجوی عزیز مهران برخورداری قهرمان تکواندوی جهان و المپیک دانشجوی همین دانشگاه است که در حال تحصیل است.

دکتر قاسم زاده با بیان اینکه مجموع عملکرد دانشگاه در گسترش و توسعه فضای ورزشی، حضور فعال در مسابقات، امور فنی و داوری و برگزاری دوره های ورزشی مختلف و تعدد ورزشکاران  منجر شد که در سال گذشته مدیریت دانشگاه از منظر توجه و اهتمام به امور تربیت بدنی از سوی سازمان امور دانشجویان شایسته قدردانی شناخته شود اظهار داشت:در حوزه کارمندی و استادی نیز بار دیگر زمینه حضور استادان و کارکنان دانشگاه در قالب تیم های مختلف احیا شد و در مسابقات ورزشی کارکنان ادارات استان نیز در اغلب رشته ها چون والیبال نتایج خوبی کسب شد.

رئیس دانشگاه با اشاره به حمایت های صورت گرفته در زمینه فعالیت های ورزشی دانشگاه  گفت: سعی کردیم با حمایت و پشتیبانی از فعالیت های ورزشی کارکنان چون تهیه لباس ورزشی برای کارکنان فعال، تعیین ساعت ورزش کارکنان و استادان در ایام هفته، برگزاری مسابقات درون دانشگاهی، ورزش های همگانی و در کنار آن ورزش حرفه ای، رایزنی با برخی سالن های استخر ورزشی شهر و تهیه بلیط نیمه بها، فعالیت دوباره هیات های ورزشی دانشگاه های استان و... زمینه های احیا و تقویت فعالیت های ورزشی را مهیا کنیم.

وی بیان داشت: اولین گام ما برای جبران برخی مشکلات ساختاری و عمرانی تعمیر و ترمیم دو سالن سرپوشیده دانشگاه (سالن شهدای خدمت و سالن شهید سلیمانی) بود که در طی این دو سال هم بازسازی و ترمیم  وهم ساب و لاک شد. و برخی وسایل ورزشی خریداری و برخی نیز تعمیر شد و تمام پروژکتورهای پرمصرف دو سالن با پروژکتورهای کم مصرف استاندارد جایگزین شد، سرمایش سالن ورزشی 76 هکتاری (سالن شهدای خدمت) اصلاح شد تا با ایجاد فضای جذاب و زیبا زمینه های حضور دانشجویان و کارکنان و استادان را در سالن ها مهیا سازیم که جا دارد از مدیریت عمرانی دانشگاه در این باب قدردانی کنیم.

رئیس دانشگاه همچنین در خصوص سرانه مناسب ورزشی دانشگاه برای دانشجویان و کارکنان و استادان و فعالیت های دانشگاه در توسعه سرانه ورزشی بیان داشت:خوب می دانید که سرانه استاندارد فضای ورزشی برای هر دانشجو در دانشگاه ها دو و نیم متر است؛ اما در دانشگاه ما این سرانه به نسبت دانشجویان حدود یک متر است که گرچه در مقایسه با بسیاری از دانشگاه ها شرایط بهتری داریم؛ اما به نظر بنده مناسب و در شأن دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیست.

 

سیاست گذاری دانشگاه توسعه فضای ورزشی دانشگاه است/ امسال نیز کسب مجوز هیات امنا برای احداث زمین های ورزشی روباز (زمین چمن مصنوعی، زمین والیبال ساحلی، زمین فوتبال ساحلی و زمین تنیس در جوار سردرب جنوبی مجتمع آموزشی دانشگاه) -که تکمیل شده و ان شا الله به زودی به مناسبت هفته دولت افتتاح می شود-

وی گفت:  سیاست گذاری دانشگاه توسعه فضای ورزشی دانشگاه است و در این راستا سال گذشته زمین چمن مصنوعی مجتمع خوابگاه دختران را تکمیل و افتتاح کردیم تا دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه بتوانند در کنار استفاده از وسایل ورزشی دیگر و سالن سرپوشیده موجود، از این زمین چمن نیز بهره مند شوند. امسال نیز کسب مجوز هیات امنا برای احداث زمین های ورزشی روباز (زمین چمن مصنوعی، زمین والیبال ساحلی، زمین فوتبال ساحلی و زمین تنیس در جوار سردرب جنوبی مجتمع آموزشی دانشگاه) -که تکمیل شده و ان شا الله به زودی به مناسبت هفته دولت افتتاح می شود- از یک سو، و شروع به کار برای ساخت و تکمیل پروژه سالن ورزشی و استخر دانشگاه -که با گذشت بیش از 18 سال همچنان بلاتکلیف رها شده بود- از دیگر سو گواهی بر این ادعا؛ یعنی اهتمام جدی برای توسعه فضای ورزشی دانشگاه در این دوره است. سالن استخر ورزشی دانشگاه از مهمترین طرح های ورزشی ماست که برای تکمیل آن بیش از صد میلیارد تومان اعتبار لازم است و برای دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بسیار حیاتی است.

می‌توانیم یکی از بهترین سالن های استخر ورزشی استان را برای مسابقات دانشجویی و هم فعالیت های علمی دانشجویان تربیت بدنی و هم رفاه و ورزش اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه و خانواده های آنها در دولت چهاردهم به بهره برداری برسانیم.

دکتر قاسم زاده در پایان گفت: دانشگاه با رایزنی بسیار با مسئولان برنامه و بودجه کشور، توانست در سال 1403 ، 20 میلیارد اعتبار ملی برای فاز اول این طرح تصویب کند و از محل مولدسازی و فروش ساختمان مازاد نیز بیش از 60 میلیارد تومان بودجه برای تکمیل پروژه از هیات امنا مجوز گرفته است که امیدواریم با بودجه ملی که در سال آینده از سوی برنامه و بودجه اخذ خواهد شد، این پروژه مهم احیاشده را به سرانجام برسانیم و هم بتوانیم یکی از بهترین سالن های استخر ورزشی استان را برای مسابقات دانشجویی و هم فعالیت های علمی دانشجویان تربیت بدنی و هم رفاه و ورزش اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه و خانواده های آنها در دولت چهاردهم به بهره برداری برسانیم. به امید خدا شاهد روزهای بسیار درخشانی پیش روی ورزش و رفاه دانشجویان و دانشگاهیان خواهیم بود.

افزودن نظرات