درج شده توسط: روابط عمومی

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) خبر داد:

ارتقای جایگاه بهره‌وری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تولید مقالات علمی نمایه شده در پایگاه بین المللی ISC

14 Jul 2024

کد خبر : 7211310

تعداد بازدید : 159

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) اظهار داشت: در آخرین رتبه بندی بهره­ وری دانشگاه­ ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور در پایگاه بین المللی isc، دانشگاه بین المللی امام‌خمینی(ره) در بین دانشگاه ‌های جامع بین 20-40 سال رتبه ششم و در بین کلیه مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور (137 مؤسسه و دانشگاه شرکت کننده در این رتبه ­بندی) در شاخص­ های بهره ­وری تولید مقالات علمی نمایه شده در isc رتبه 27 را به خود اختصاص داد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به گزارش موسسه استنادی و پایش علوم جهان اسلام (ISC)   اظهار داشت: در آخرین رتبه بندی بهره­ وری دانشگاه­ ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور در پایگاه بین المللی isc ، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در بین دانشگاه ­های جامع بین 20-40 سال رتبه ششم و در بین کلیه مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور (137 مؤسسه و دانشگاه شرکت کننده در این رتبه ­بندی) در شاخص­ های بهره ­وری تولید مقالات علمی نمایه شده در isc رتبه 27 را به خود اختصاص داد.

وی بیان داشت: مطابق این نظام رتبه بندی که از بین 132 دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور طی سال های 1400-1401 انجام شد، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ازلحاظ شاخص تولید سرانه مقالات Q1 اعضای هیات علمی در بین دانشگاه های جامع زیر چهل سال با اختلاف رتبه اول را به خود اختصاص داد. و از لحاظ شاخص تعداد مقالات Q1 (مجموع دانشجویات تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت علمی) در بین دانشگاه های جامع زیر چهل سال پس از دانشگاه علامه طباطبایی رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: مطابق این رتبه بندی جدید در طی سالهای 1400 تا 1401 دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از لحاظ شاخص سرانه مقالات Q1 دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین دانشگاه های جامع زیر چهل سال نیز رتبه دوم را کسب کرد.

دکتر قاسم زاده در پایان گفت: اینجانب ضمن قدردانی از زحمات اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تبریک کسب موفقیت های یادشده، با توجه به رویکرد تشویقی و حمایتی دانشگاه در این ایام، امید دارد در رتبه بندی ­های آتی، جایگاه این دانشگاه ارتقای چشمگیرتر بیابد. این افتخارات درحالی به دست آمد که تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه در مقایسه با بسیاری از دانشگاه های جامع و حتی صنعتی بسیار کمتر است و این مسأله­ ای است که رقابت را سخت تر می­ سازد و کسب عنوان­ های برتر نشان از ظرفیت و توان ستودنی همه دانشگاهیان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) است.


 


 

افزودن نظرات