درج شده توسط: روابط عمومی

دیدار رئیس و کانون بسیج اساتید دانشگاه با خانواده شهید حجت اسدی و شهید محمد رضایی

25 Dec 2023

کد خبر : 2160589

تعداد بازدید : 474

کانون بسیچ اساتید دانشگاه بین المللی امام خمینی  ره  به همراه ریاست دانشگاه و مسئول سازمان بسیج اساتید استان ومسئول  نهاد رهبری  در دانشگاه و جمعی از اساتید  با خانواده شهید حجت اسدی , شهید محمد رضایی دیدار و گفتگو کردند.

 هدف از این دیدارضمن  ارتباط با خانواده شهدا  ، زنده نگهداشتن نام شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و مقاومت در جامعه ، از خانواده این شهدا  جهت شرکت در همایش مقاومت و جهان آینده دعوت بعمل آمد .

گفتنی است : حجت اسدی شهید مدافع حرم حضرت زینب(ص) است. پدرش محمد علی و مادرش صدیقه سیاه پوش نام داشت. تا پایان دوره ی متوسطه درس خواند. فروشنده ی محصولات فرهنگی و طلبه ی حوزه ی علمیه و مداح بود. در تاریخ ۲۶ اسفند ماه. به عنوان بسیجی مدافع حرم در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت. دوم اسفند ماه ۱۳۹۴، در زینبیه دمشق و درگیری با گروهک داعش بر اثر اصابت تیر و ترکش و جراحات وارده شهید شد. مزار او در گلزار شهدای قزوین واقع است .

حمید محمدرضایی، یکم مهر ماه سال ۱۳۵۰، در شهر شال از توابع استان قزوین به دنیا آمد. پدرش منصور، کشاورز و مادرش پری نام داشت. سال ۱۳۶۸ ازدواج کرد و دارای ۲ پسر و یک دختر بود. عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، ضمن حضور در عملیاتهای مختلف در طول دفاع مقدسف شهریور سال ۹۰ برای مقابله با گروک تروریستی پژاک به مناطق غربی اعزام شد. با آغاز بحران سوریه در سال ۱۳۹۱ به عنوان مستشار نظامی و مدافع حرم عازم سوریه شد. در سال ۱۳۹۳ با سمت مسول عملیات تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین و با درجه سرهنگ تمامی بازنشسته شد، اما مجددا سال ۱۳۹۴ و داوطلبانه عازم سوریه شده و سرانجام ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ در درگیری با تکفیری های داعش در سوریه مفقودالاثر گردید. پس از گذشت ۴ سال سرانجام پیکر مطهرش در اسفند سال۱۳۹۷ شناسایی شد. برادرش علی نیز به شهادت رسیده است.

افزودن نظرات