درج شده توسط: مدیر سایت

دستورالعمل نحوه انتخاب واحد دروس معارف اسلامی

31 Aug 2021

کد خبر : 1363023

تعداد بازدید : 42

گروه معارف اسلامی اطلاعیه دستورالعمل نحوه انتخاب واحد دروس معارف اسلامی (ترم اول سال تحصیلی 14011400) را جهت استحضار دانشجویان گرامی به شرح ذیل اعلام نموده است؛ ضمن قدردانی از همراهی دانشجویان محترم، نکات ذیل را در خصوص ثبت نام و انتخاب واحد دروس معارف اسلامی با هدف تکریم دانشجو و عدالت در انتخاب واحد، به استحضار می‌رساند.
  1. با آرزوی سلامتی برای شما و خانواده های محترمتان و امید به دفع بیماری کرونا، به استحضار دانشجویان عزیز می‌رساند؛ جهت حفظ سلامتی خود، از مراجعه حضوری به گروه، در زمان انتخاب واحد و روز حذف و اضافه جدا خودداری فرمائید.
  2. دانشجویان محترم در طول تحصیل مقطع کارشناسی موظف به اخذ و گذراندن ۱۴ واحد هستند (انسان در اسلام حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام/ آئین زندگی (اخلاق کاربردی) /تفسیر موضوعی قرآن/تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی/اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)/دانش خانواده). معادل‌های دروس فوق در جدول ذیل آمده است (بنابراین در صورت گذراندن هر یک از دروس هفت‌گانه فوق، نیازی به اخذ معادل‌های آن نیست)
انسان در اسلام معادل اندیشه اسلامی1 تفسیر موضوعی قرآن معادل تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام معادل اندیشه اسلامی2 اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) معادل انقلاب اسلامی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی معادل تاریخ امامت یا تاریخ تحلیلی صدر اسلام آئین زندگی (اخلاق کاربردی) معادل عرفان عملی در اسلام یا معادل اخلاق اسلامی یا معادل فلسفه اخلاق دانش خانواده و جمعیت
  1. برای دانشجویان نوورود ۱۴۰۰ درس انسان در اسلام از طرف دانشکده خودشان انتخاب خواهد شد.
  2. دانشجویان محترم در هر نیمسال تحصیلی تنها مجاز به اخذ ۲ واحد از دروس هستند.
  3. تنها دانشجویان در آستانه فارغ‌التحصیلی (ترم آخر) می‌توانند در نیمسال آخر تحصیلی خود نسبت به اخذ ۴ واحد درسی اقدام نمایند
* تذکر مهم: (دانشجوی فارغ‌التحصیل به کسانی اطلاق می‌شود که ورودی ۹۷ و ماقبل بوده و بیش از ۱۱۰ واحد درسی خود را گذرانده باشند).
  1. ظرفیت کلاس‌های معارف اسلامی بر اساس آئین‌نامه ۴۵ است.
  2. در زمان انتخاب واحد، ۳۰ نفر از ظرفیت کلاس‌ها در روز 1400/06/16 و ۲۰ نفر ظرفیت در روز 1400/06/15 اختصاص می‌یابد {هرگونه افزایش ظرفیت تنها بنا به تصمیم مدیر گروه معارف اسلامی در روز دوم ثبت نام (و یا روز سوم برای دانشجویان مهمان که در تاریخ ۱۶ و ۱۷ شهریور انتخاب واحد دارند) یا روزهای حذف و اضافه اعمال خواهد شد} و ۵ نفر ظرفیت در روز حذف و اضافه تنها به دانشجویان فارغ‌التحصیل تعلق خواهد یافت. ظرفیت کلاس‌ها در شرایط مجازی، تا ۶۰ نفر قابل افزایش است.
  3. افزایش ظرفیت محدود یک کد درسی، تنها زمانی مقدور است که کدهای دیگر آن درس، تکمیل شده باشند. بنابراین دانشجویان عزیز، تنها بر اخذ یک کلاس خاص که ظرفیت آن تکمیل شده است، اصرار نداشته باشند.
  4. در صورت عدم تکمیل ظرفیت کلاس‌ها توسط دانشجویان فارغ‌التحصیل تا ساعت ۱۵ روز اول حذف و اضافه 1400/07/06 دسترسی برای کلیه دانشجویان مقدور خواهد شد.
  5. دانشجویان در آستانه فارغ‌التحصیل( ترم آخر) که متقاضی اخذ 4 واحد می باشند، میبایست ۲ واحد را در روز ثبت نام اصلی انتخاب و ۲ واحد را در روز حذف و اضافه اخذ نمایند.
  6. دانشجویان در آستانه فار‌غ‌التحصیل (ترم آخر) نیازی به مراجعه حضوری نداشته و در صورت احراز شرایط توسط سیستم (1ـ ورودی ۹۷ و ماقبل گذراندن حداقل ۱۱۰ واحد) قادر به انتخاب درس دوم در روز حذف و اضافه خواهند بود. بنابراین نیاز به تکمیل فرم یا اقدام دیگری نیست و خود دانشجو بدون مراجعه حضوری، می‌تواند در روز حذف او اضافه درس مورد نظر خود را انتخاب کند.
  7. دانشجویان محترم ضمن رعایت نکات فوق از مراجعه حضوری جهت افزایش ظرفیت خودداری نمایند چرا که اختصاص ظرفیت طبق بندهای ۴-۵-۶ فوق می‌باشد و به درخواست‌های متفرقه ترتیب اثر داده نخواهد شد.
افزودن نظرات