درج شده توسط: روابط عمومی

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) :

دانشجویان پیش از انتخابات به اردو راهیان نور اعزام می‌شوند

20 Jan 2024

کد خبر : 3513745

تعداد بازدید : 217

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عنوان کرد: معنویت حاصل از این سفر در زندگی و افکار دانشجویان بسیار اثرگذار است و ما باید فرهنگ دفاع مقدس و شهادت و ایثار را بیش از پیش برای زیست عفیفانه و معنوی در دانشگاه ها تقویت کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید علی قاسم زاده در نشست هماهنگی راهیان نور که پیش از ظهر شنبه 30 دیماه در تالار مشاهیر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد،ضمن آرزوی پیروزی برای جبهه مقاومت اظهار کرد: سالیانی است که قراگاه راهیان نور با عنوان "علم الهدی" در دانشگاه معین استان شکل گرفته و هدف آن ارتقا بصیرت و معرفت دانشجویان و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و مرام و سبک زندگی و آرمان‌های آنهاست.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عنوان کرد: معنویت حاصل از این سفر در زندگی و افکار دانشجویان بسیار اثرگذار است و ما باید فرهنگ دفاع مقدس و شهادت و ایثار را بیش از پیش برای زیست عفیفانه و معنوی در دانشگاه ها تقویت کنیم.

وی با تاکید براینکه پیش بینی می‌شود سال جاری 2هزار و 100 نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شوند افزود: سال گذشته 76 هزار دانشجو از سراسر کشور و هزار و 100 دانشجو از استان قزوین در اردو راهیان نور شرکت کردند و سال جاری پیش بینی شده که 100 هزار دانشجو از سراسر کشور به اردو راهیان نور اعزام شوند.

نماینده وزارت عتف در استان مطرح کرد: تفاوت برنامه اعزام دانشجویان در اردو راهیان نور سال جاری با سال گذشته در آن است که ثبت نام راهیان نور توسط نواحی بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود و ناحیه فرماندهی بسیج دانشجویی استان پشتیبانی این برنامه را به عهده دارد که امیدواریم طبق برنامه ریزی‌های انجام شده شرایط به خوبی برای برقراری امن و منظم و بهرمندی معنوی و مادی دانشجویان در این فضا فراهم شود. رئیس دانشگاه معین استان تاکید کرد: درتلاشیم تا بتوانیم طبق برنامه ریزی‌های انجام شده دانشجویان بیشتری بتوانند از ظرفیت این سفر بهره‌مند شوند و دانشگاه ها محدودیتی برای تبت نام سفر اولی ها و علاقه مندانی که تاکنون به این سفر نرفتند، ایجاد نکنند.

وی با تاکید براینکه پرداخت سهمیه دانشگاه‌ها در سفر راهیان نور یک رسالت و ماموریت قانونی است عنوان کرد: سهمیه تعریف شده ظرفیت دانشجویی برای شرکت در اردو راهیان نور، در دانشگاه‌های دولتی 10 درصد، علوم پزشکی 5 درصد ودانشگاه آزاد 10 درصد است.

قاسم زاده در پایان صحبت‌هایش با بیان اینکه وزارت علوم از سفر راهیان نور دانشجویی حمایت مالی خواهد کرد گفت: پیش بینی شده سفر راهیان نور دانشجویی در سال جاری پیش از برگزاری انتخابات انجام شود تا ما در روز انتخابات شاهد حضور پرشور دانشجویان در این حوزه باشیم در این بین باید روسای دانشگاه‌های استان همه همت و اهتمام خود را برای برگزاری باشکوه و مؤثر تر این سفر معنوی و ارزشی به کار گیرند.

ابوذر محمدی، رئیس بسیج دانشجویی استان قزوین در ادامه این جلسه ضمن گرامی داشت یاد شهدا و شهید حاج قاسم اظهار کرد: راهیان نور در واقع معرفی سبک زیستن به شکل دیگری است و این اقدام در شرایطی شکل می‌گیرد که دشمن طمع احاطه به تفکر فرزندان ما را دارد و ما در این بین مطرح می‌کنیم که دست ما در برابر توطئه دشمن خالی نیست.

وی با تاکید براینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست تصریح کرد: اردو راهیان نور نیاز نسل جوان است و اثرگذاری این سفر در زائرین و در جامعه مشهود خواهد شد.

این مسئول با یادآوری اینکه حاج قاسم محصول دفاع مقدس است تاکید کرد: قرارگاه علم الهدی در راستا برگزاری اردوهای راهیان نور استان با حضور روسا دانشگاه‌ها و به ریاست، رئیس دانشگاه معین استان تشکیل شد که دبیری این قرارگاه با بسیج دانشجویی؛ جهت هماهنگی و اجرا این اردو است.

وی مطرح کرد: اردو راهیان نور سال گذشته با افزایش حضور 2 الی 3 برابری دانشجویان همراه بود و حدود 76هزار دانشجو از سراسر کشور به این سفر اعزام شدند. در استان نیز ما با استقبال 2/5 برابری دانشجویان مواجه بودیم و هزار 100دانشجو در این اردو شرکت کردند.

این مسئول با بیان اینکه سقف ثبت نام دانشجویان استان در این اردو 2 هزار نفر است یادآور شد: باتوجه به درپیش رو داشتن ماه مبارک رمضان و انتخابات، اردو راهیان نور 10 روز پیش از انتخابات برگزار می‌شود و دانشجویان خواهر 23 الی 27 بهمن ماه و دانشجویان برادر 28 بهمن الی 2 اسفند به اردو راهیان نور اعزا می‌شوند.

محمدی ابراز کرد: تفاوت دیگر اردو راهیان نور سال جاری با سال‌های گذشته در آن است که اردو راهیان پیشرفت و بازدید از امکانی از جمله نمایشگاه هوافضا و پتروشیمی و... نیز در کنار اردو راهیان نور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه دریافتی از دانشجویان حدود 250 هزار تومان خواهد بود و سایر هزینه‌ها توسط سپاه و دانشگاه تامین خواهد شد و وزارت علوم نیز اعلام حمایت مالی کرده است گفت: ثبت نام این اردوها توسط دانشگاه انجام می‌شود و بسیج دانشجویی پشتیبانی این برنامه را به عهده خواهد داشت.

.

افزودن نظرات