درج شده توسط: مدیر سایت

اطلاعیه تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی

21 Apr 2020

کد خبر : 1356025

تعداد بازدید : 83

در راستای حفظ سلامت دانشگاهیان عزیز در شرایط کنونی و با هدف کاهش مراجعه حضوری به دانشگاه و همچنین استمرار انجام امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، موارد ذیل به اطلاع می‌‎رسد: 1- تا اطلاع ثانوی دروس مقطع تحصیلات تکمیلی به صورت مجازی و از طریق سامانه Lms مطابق با برنامه‌های آموزشی دانشگاه ارائه می‌شود. 2- سمینارها و پروژه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا اطلاع ثانوی به صورت غیرحضوری با رعایت قوانین مربوطه ارائه می‌گردد. 3- دانشجویان مقطع دکتری درخواست تصویب پروپوزال را از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان ارائه نمایند. فرآیند جلسات تصویب پروپوزال به صورت غیرحضوری و مجازی انجام می‌گردد. 4- فرایند ارائه گزارش‌های پیشرفت تحصیلی و گزارش‌های شش ماهه و پیشرفت رساله به صورت غیرحضوری انجام می‌پذیرد و مستندات مربوطه در پرونده دانشجویان ثبت می‌گردد. 5- زمان برگزاری بخش کتبی آزمون جامع دانشجویان دکتری در محدوده زمانی امتحانات پایان ترم جاری و زمان آزمون بخش شفاهی در ماه شهریور خواهد بود. ضروری است، دانشکده و گروه‌های آموزشی در خصوص مفاد آزمون جامع و زمان دقیق آزمون‌های مذکور در بازه‌های اعلام شده به دانشجویان اطلاع رسانی نمایند. لازم است دانشجویان مقطع دکتری در صورت داشتن نمره زبان مطابق با شیوه­ نامه­ های موجود، درخواست آزمون جامع را حداکثر تا تاریخ 99/03/13 از طریق پیشخوان سامانه گلستان ارائه نمایند. 6- درخواست پیش دفاع و دفاع دانشجوی دکتری از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان صورت می‌پذیرد.
  • جلسه پیش دفاع دانشجویان دکتری با رعایت مقررات مربوطه به صورت مجازی برگزار می‌گردد.
  • برای دانشجویان دکتری رعایت حداقل فاصله زمانی بین ارسال مدارک جهت اخذ مجوز تا برگزاری جلسه پیش دفاع الزامی می‌باشد.
  • در موارد خاص با نظر استاد راهنما، گروه و دانشکده برگزاری جلسات دفاع تنها با حضور دانشجو، استادان راهنما و مشاوره، استادان داور و نماینده تحصیلات تکمیلی و با رعایت کلیه پروتکل­های بهداشتی امکان­پذیر است.
7- درخواست جلسه دفاع دانشجویان کارشناسی ارشد از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان صورت می‌پذیرد.
  • جلسه دفاع دانشجویان کارشناسی ارشد با رعایت مقررات مربوطه به صورت مجازی برگزار می‌گردد.
  • در برگزاری جلسه دفاع مقطع کارشناسی ارشد به صورت مجازی با رعایت موارد ذیل ضروری است:
  • برای دانشجویان کارشناسی ارشد از زمان ارسال پایان نامه برای داوران تا دفاع حداقل 10 روز ضروری است.
  • برگزاری جلسه دفاع پس از دریافت تاییدیه کفایت علمی و موافقت با برگزاری جلسه دفاع از تمامی داوران امکان پذیر است.
  • دانشجو موظف است با هماهنگی گروه و تحصیلات تکمیلی دانشکده حداقل 3 روز پیش از جلسه دفاع فایل ارائه خود را برای تمامی داوران شامل اساتید راهنما، مشاور و داوران به صورت الکترونیکی ارسال نماید.
  • نماینده محترم تحصیلات تکمیلی موظف است جلسه دفاع از پایان نامه را ضبط نماید.
  • نماینده تحصیلات تکمیلی موظف است نمره نهایی پایان نامه را در صورتجلسه دفاع ثبت نموده و در سامانه اتوماسیون اداری به صورت پیش نویس جهت امضا برای سایر اعضای هیئت داوران ارسال نماید.
8- در موارد خاص با نظر استاد راهنما، گروه و دانشکده برگزاری جلسات مختلف دفاع تنها با حضور دانشجو، استادان راهنما و مشاوره، استادان داور و نماینده تحصیلات تکمیلی و با رعایت کلیه پروتکل­های بهداشتی امکان­پذیر است. 9- درخواست فرایند تسویه حساب و فارغ التحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان صورت می‌پذیرد. 10- دانشجویان درخواست تمدید سنوات تحصیلی برای نیمسال‌های پنجم و ششم مطابق تقویم دانشگاهی را از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان ارائه نمایند. 11- دانشجویان می‌توانند درخواست‌های حذف تک درس و حذف ترم و مرخصی تحصیلی را از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان انجام دهند. 12- دستورالعمل راهنمایی از فرایندهای استفاده از پیشخوان سامانه گلستان در سایت دانشگاه، صفحه مدیریت تحصیلات تکمیلی و همچنین در سامانه گلستان قابل مشاهده است. 13- دانشجویان گرامی برای سایر درخواست‌ها می‌توانند تقاضاهای خود را از طریق سامانه پیشخوان ارباب رجوع به آدرس   https://pishkhan.ikiu.ac.ir/  ارائه نمایند.  
افزودن نظرات