درج شده توسط: روابط عمومی

نشست اعضای هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی و مسئولان پژوهشی دانشگاه برگزار شد

02 Dec 2023

کد خبر : 1883143

تعداد بازدید : 746

نشست مشترکی با حضور دکتر قدیری، معاون پژوهشی و فناوری و دکتر شیوانیان مدیر پژوهشی و کارافرینی و دکتر اردکانی مدیر ارتباط و صنعت و جامعه دانشگاه و اعضای هیات رئیسه دانشکده و مدیران گروه های آموزشی و اعضای هیات علمی دانشکده برگزار شد.

در این جلسه بحث های مالی در خصوص پرداخت پژوهانه، پایه های تشویقی، قرارداد درون دانشگاهی، نحوه ارتباط با جامعه و صنعت، اجرایی کردن تفاهم نامه با سایر دستگاه های اجرایی، تشویقی مقالات، لحاظ کردن تفاوت بین رشته ها درارزیابی مقالات و نحوه انتخاب پژوهشگر برتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در خصوص مالکیت معنوی و مقالات مستخرج از پایان نامه ها، رفع موانع پژوهشی، به ویژه در خصوص گرنت های بین المللی، پژوهش های بین المللی و همچنین مشکلات دستگاه های دولتی در خصوص پژوهش های مرتبط با جامعه دانشگاه مواردی مطرح شد.

احساس مسئولیت استادان نسبت به نظام انگیزشی، جذب دانشجویان بین المللی توسط استادان و احساس تعلق به دانشگاه از موارد دیگر طرح شده در این جلسه بود.در این جلسه، مسئولان پژوهشی دانشگاه متناسب به سوالات،  پاسخگوی استادان حاضر در جلسه بودند.

دکتر قدیری معاون پژوهشی از رویکرد هیات رئیسه دانشگاه در قبال پژوهش تمجید نمود و بیان کرد که یکی از مواردی که منجر به ارتقا دانشگاه و طبقه بندی در رتبه بندی تایمز و شانگهای شد، پژوهش ها و مقالات پر استنادی بود که توسط همکاران ما در این دانشگاه منتشر شده و پیگیری های همکاران پژوهشی ما در دانشگاه برای بارگذاری و به نتیجه رساندن این رتبه بندی بسیار مثمر اثر بود، این اتفاق مبارک متوجه همه کارکنان و همه اعضای هیات  علمی بود.

در پایان نشست دکتر مرتضی قلیچ، معاون پژوهشی دانشکده ضمن تشکر از حضور معاون پژوهشی و همکاران ایشان در دانشکده گفت: در ابتدای قبول مسئولیت گزارشی که در مورد تعداد مقالات پژوهشی اعضای هیات علمی دانشکده دریافت کردم وضعیت چندان درخشانی نبود اما با افتخار گروه های فعال در دانشکده آثار پژوهشی بسیار با ارزشی منتشر نموده اند و این رشد چندین برابری مقالات و کتب مایه مباهات همه اعضای دانشکده است.

همچنین، وی تصریح کرد که تمامی فعالیت های پژوهشی استادان و دانشجویانی که مربوط به معاونت پژوهشی است و حتی پرونده های ارتقاء و تبدیل وضعیت  در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی می شود .

0 Comments