درج شده توسط: روابط عمومی

رئیس دانشگاه :

جشنواره حرکت سمبل حرکات اثربخش در محیط دانشگاهی است

20 Feb 2024

کد خبر : 4023495

تعداد بازدید : 216

رئیس دانشگاه در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت اظهار کرد:  هر حرکتی برای اثرگذاری نیازمند چهار مولفه است. حرکت باید هدفمند، غایتمند، آینده محورانه و مبتنی بر پشتکار باشد و هرجنبشی که این چهار مولفه را نداشته باشد در واقع اثرگذار نخواهد بود.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید علی قاسم زاده اظهار کرد: مستحضر هستید هر حرکتی برای اثرگذاری نیازمند چهار مولفه است. حرکت باید هدفمند، غایتمند، آینده محورانه و مبتنی بر پشتکار باشد و هرجنبشی که این چهار مولفه را نداشته باشد در واقع اثرگذار نخواهد بود.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: جشنواره حرکت سمبل حرکات اثربخش در محیط دانشگاهی است و انجمن‌های علمی قلب تپنده گروه‌های آموزشی در دانشگاه هستند و ما خوشحالیم که شما مسیری را انتخاب کردید که اسباب رشد، ترقی، شناخت و معرفی رشته‌های دانشگاهی خود می‌شوید و با حرکت در این مسیر زمینه تحول در رشته‌های خود را ایجاد می‌کند.

وی افزود: انتظار می‌رود انجمن‌های علمی حلقه واسط استادان با دانشجویان و بدنه دانشگاه باشند و جریان‌های دانشجویی و گفتمان سازی به ویژه از محل انجمن‌های علمی شکل می‌گیرد و این امر می‌تواند در سطح دانشگاه و چه بسا جامعه اثرگذار باشد.

نماینده وزارت عتف در استان ابراز کرد: یکی از انتظارات ما از انجمن‌ها حرکت در مسیر گفتمان سازی و اثربخشی است به گونه‌ای که جامعه وادار به تکاپو شود.

وی با تاکید براینکه مرجعیت دانشگاهیان در جامعه شناخته شده است، مطرح کرد:مرجعیت علمی و اثرگذاری دانشگاهیان در جامعه به حدی است که آینده کشور به وضع دانشگاهیان گره خورده است، همانگونه که رشد و پیشرفت‌های علم و فناوری توسط دانشگاهیان انجام می‌شود. همانگونه که اقتدار نظامی کشور مرهون اتصال دانشگاه با بدنه تحقیقات نظامی کشور است و اقتدار ملی و فرهنگی کشور نیز با جامعه دانشگاهی ارتقا می یابد.

وی ادامه داد: شما دانشجویان می‌توانید نقش‌های مختلفی را در حیطه دانشگاه ایفا کنید و این ایفای نقش در واقعی تمرینی برای پذیرش نقش‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی است و با حضور و ابتکار می‌توان در بسیاری از اتفاقات و رویدادهای جامعه اثربخش بود.

قاسم زاده تصریح کرد: از نمونه اقدامات اثربخش شما می تواند همین موضوع انتخابات باشد که ما امیدواریم به خوبی امکان بهرمندی از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی در انتخابات فراهم شده، شور انتخاباتی در دانشگاه و جامعه بیشتر شود.

وی یادآور شد: کسانی که نمایندگان شما و ملت هستند باید بیایند و در فضا دانشگاهی خود را معرفی کنند، باتوجه به اینکه مجلس شورای اسلامی بسیار حائز اهمیت است و قوانین کشور در آن بنا گذاشته می شود باید بیشتر به سرنوشت کشور حساس بود؛ زیرا عدم مشارکت منجر به ورود افرادی فاقد صلاحیت به مجلس می شود وبی شک ورود افراد ضعیف با تصمیم ‌های نادرست  قانون گذاری نابجا موجب نارضایتی و نا امیدی می شوند.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: هرجا و در هر حوزه‌ای که به انقلاب و مظاهر آن چون انتخابات کم توجه شد، خود متضرر شده اند. دانشگاه باید محل آگاهی بخشی باشد و زمینه ساز انتخاب اصلح را در جامعه فراهم کند

وی در پایان صحبت‌هایش گفت:هر تمدنی مرهون خلاقیت و ابتکار خود نخبگان است و اکنون ما در حال حرکت به سوی تمدن سازی جدید، باید به نقش آفرینی نخبگان در رسیدن به قله های تمدن جدید و پیشرفت های همه جانبه ایمان بیاوریم.

أضف تعليقات