درج شده توسط: مدیر سایت

پرچم ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه بر فراز بام ایران به اهتزاز در آمد

15 Jul 2012

کد خبر : 860356

تعداد بازدید : 4

تیم کوهنوردی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین به مناسبت آغاز طرح ضیافت اندیشه قرآنی، مطابق برنامه از پیش تعیین شده و آغاز فعالیت های ورزشی این طرح، در یک صعود تابستانی قله 5671 متری دماوند را فتح و پرچم طرح ضیافت اندیشه را بر فراز آن به اهتزاز در آوردند.

اعضای این تیم متشکل از ابراهیم قنبری سرپرست تیم کوهنوردی و مسئول فعالیت های ورزشی طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، سید محمد مهدی زاهدی مسئول فنی و مرتضی عبادی، به قله دماوند صعود کردند .

قنبری گفت: مطابق برنامه از پیش تعیین شده قرار بود که این صعود روز یکشنبه انجام شود ولی به دلیل پیش بینی سازمان هوا شناسی و شرایط آب و هوایی حاکم بر قله دماوند اعضای تیم تصمیم گرفتند تا این صعود روز شنبه 24 تیرماه انجام گیرد.

مسئول فعالیت های ورزشی طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: با انجام این صعود، فعالیت های ورزشی طرح ضیافت اندیشه آغاز شد که شامل، رشته هایی همچون کوهنوردی، فوتسال، فوتبال، فوتبال دستی، والیبال، تنیس روی میز، شنا، دارت و ... است.

یاد آوری می شود که کوه دَماوَند کوهی در شمال ایران است که بلندترین کوه ایران و خاورمیانه و بلندترین قلهٔ آتشفشانی آسیا است. این کوه در قسمت مرکزی رشته‌کوه البرز در جنوب دریای خزر و در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد. کوه دماوند که از نظر تقسیمات کشوری در استان مازندران قرار دارد، به هنگام صاف و آفتابی‌بودن هوا، از شهرهای تهران، ورامین و قم و همچنین کرانه‌های دریای خزر قابل رؤیت است. کوه دماوند در سی‌ام تیرماه سال ۱۳۸۷ به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملّی ایران ثبت شد.

همچنین کوه دماوند از سال ۱۳۸۱ به عنوان «اثر طبیعی ملّی» در شمار مناطق چهارگانهٔ ارزشمند از نظر حفاظت محیط زیست قرار گرفته‌است.

از دماوند در اساطیر ادبی ایران هم یاد شده ‌است و شهرتش بیش از هرچیز به این سبب است که ضحاک (پادشاهی ستمگر و اژدهافش) در آن به بند کشیده شده‌است.

چشمه‌های آب گرم لاریجان، اسک و وانه در دامنه کوه دماوند واقع شده است.