درج شده توسط: مدیر سایت

پردیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) راه اندازی می شود

06 Nov 2013

کد خبر : 863740

تعداد بازدید : 2

 

دکتر جعفر احمدی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان داشت: شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با راه اندازی پردیس خودگردان در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) موافقت و مجوز قطعی پردیس را صادر کرده است و  از نیمسال دوم سال 92-93 (بهمن ماه) فعالیت خود را آغاز می کند و در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو خواهد داشت. ایشان بیان داشتند که تمام زیرساخت های لازم برای پذیرش دانشجو در این پردیس آماده شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: پردیس های دانشگاهی همان شعب دو دانشگاه ها هستند که با دریافت شهریه در مقاطع تحصیلات تکمیلی به ارائه اموزش می پردازند.

وی با اشاره به اهداف تأسیس پردیس های دانشگاهی توضیح داد: دانشگاه ها باید منابع مالی برای خود به وجود آورند، تأسیس پردیس های دانشگاهی، جذب دانشجوی خارجی، تنظیم قرارداد پژوهشی با دستگاه های خارج از دانشگاه، ایجاد دوره های آموزشی آزاد و مجازی و نیز سرمایه گذاری خیران از جمله راه هایی است که می توان به وسیله آن ها منابع مالی ایجاد کرد و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در بیشتر این موارد فعال است و در آینده نیز فعال تر خواهد شد.

دکتر احمدی اعلام کرد: پردیس این دانشگاه به سه شکل دانشجو پذیرش خواهد کرد که پذیرش نوع اول در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد از طریق آزمون اختصاصی به صورت جداگانه و یا از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش است.  پذیرش نوع دوم نیز فقط در مقطع دکترا صورت می گیرد که در آن سازمان ها با تقبل شهریه افراد و معرفی آن ها، به صورت دکترا پژوهش محور جذب می شود.  پذیرش نوع سوم در پردیس نیز تبلیغ برای دانشجویان خارج از کشور است که ادامه تحصیل آن ها در این پردیس ها امکان پذیر است.

معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تأکید کرد: یکی دیگر از اهداف تأسیس پردیس دانشگاهی، جلوگیری از خروج دانشجو از کشور و تحصیل در دانشگاه های به مراتب با کیفیت بسیار پایین تر از دانشگاه های درجه سوم کشور است و در صورتی که بتوان جلوی خروج دانشجویان را گرفت و امکان ادامه تحصیل آن ها را در داخل فراهم کرد یکی از راه های موثر در جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص استان قزوین و نزدیکی به پایتخت و نیز بالا بودن تقاضای ادامه تحصیل در این استان به یاری خداوند متعال تلاش خواهد شد این پردیس دانشگاهی تبدیل به یکی از پردیس های موفق و با کیفیت علمی بالا در کشور شود.

انتهای پیام/