درج شده توسط: مدیر سایت

مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه قرآنی در دانشگاه برگزار شد

20 Jul 2012

کد خبر : 860401

تعداد بازدید : 3

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه قرآنی که در آمفی تئاتر مرکزی این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه بزرگی است و فهم این ماه برای ما مشکل است و این ماه را پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع)، فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) درک کردند.

وی ادامه داد: شب قدر شب بافضیلتی است که در ماه مبارک رمضان قرار دارد و بر اساس آیات قرآن کریم، این شب از هزاران ماه برتر است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری طرح ضیافت اندیشه در این دانشگاه اضافه کرد: در برنامه ضیافت اندیشه مقرر است از این فرصت گرانبها به خوبی استفاده کنیم چراکه انسان هستیم و فرصت بهره گیری از این ماه نیز نصیب ما شده است.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از ماه رمضان برای درک معارف الهی عنوان کرد: قلب بیمار به معارف و احکام الهی میلی ندارد و از آیات الهی دور می شود و از همین رو در قرآن می خوانیم، مومنان کسانی هستند که وقتی ذکر خداوند سبحان را می شنوند، قلبشان به وجد می آید و وقتی آیات الهی را می شنوند، ایمان شان زیادتر می شود.

حجت الاسلام عابدینی تأکید کرد: بنی آدم باید به دنبال لذت واقعی باشد و لذت های دنیا واقعی نیست و این مناجات با خداست که بهترین لذت ها است.

مسئول طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) توضیح داد: اقبال کسی که ماه مبارک رمضان را درک می کند، بلند است و از طرفی نیز بر اساس فرموده رسول خدا (ص) بدبخت و شقی کسی است که رحمت خدا را در ماه مبارک رمضان درک نکند.

وی در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری برنامه ضیافت اندیشه یادآور شد: امیدوارم شرکت کنندگان در این برنامه بتوانند از برکات این ماه و این برنامه بهره ببرند.

در ادامه معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: پس از جنگ جهانی دوم، نظام سیاسی جهان به صورت طبقاتی مطرح شد به طوری که یک یا چند قدرت در این رأس هرم قرار داشتند.

فرزاد جهان بین تصریح کرد: آمریکا و شوروی قطب های قدرتی شرق و غرب را تشکیل دادند و در این بین آمریکا سعی در استقرار یک نظام تک قطبی در جهان داشت به طوری که بوش پدر بیان می کرد، کسانی که در دنیا هستند یا با ما و یا برعلیه ما هستند و با این سیاست، آمریکا سیاست دفاع پیشگیرانه را مطرح کرد.

وی اعلام کرد: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایجاد شد و انقلاب اسلامی این جهت ها را تغییر داد و در حالی که در دنیا کشورها بدون اتکا بر یکی از دو قطب شرق و غرب نمی توانستند بقاء داشته باشند، جمهوری اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی به پیروزی رسید.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: حرف این قدرت ها این بود که بدون ما نمی توانید رشد داشته باشید و این ادعاها در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در سال 2010 تعداد 18 هزار و 206 مقاله در مجلات آی. اس آی منتشر کرد و رتبه 22 در تولید علم را به دست آورد.

وی عنوان کرد: در سال 2010 رتبه تولید علم کشور ترکیه 18 بود و در سال 2011 ایران توانست تعداد 21 هزار و 381 مقاله در مجلات آی. اس.آی منتشر کند و رتبه اش در تولید علم به 21 رسید.

جهان بین اعلام کرد: در سال 2012 رتبه ایران در تولید علم به 17 رسید و ترکیه همان رتبه 18 را حفظ کرده است و براساس همین آمارها و بررسی های بین المللی 30 کشور جهان در تولید علم سیر نزولی داشته اند به طوری که در آمریکا تعداد مقالات منتشره در سال 2009 بالغ بر 470 هزار و 444، در سال 2010 به 463 هزار و در سال 2011 به 442 هزار رسیده است.

وی گفت: در این میان رشد ایران اسلامی از رتبه 20 به 17 رسیده و در منطقه نیز رتبه نخست را دارد، البته متوسط رشد علمی ایران 11 برابر متوسط رشد علمی دنیاست و این رشد نقض ادعای قدرت هایی است که مدعی بودند هر کس با ما نباشد نمی تواند رشد کند.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: پیش از انقلاب در ورزشگاه تختی فردی توانست یک هواپیمای بدون سرنشین بسازد ولی با او برخورد قضایی و امنیتی شد و ولی امروز پس از گذشت 33 سال تحریم، از نظر سیاسی موثرترین کشور منطقه، جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: پیش از انقلاب در ظاهر ادعای ضدیت با رژیم صهیونیستی مطرح می شد ولی نفت رژیم صهیونیستی را تأمین می کردیم و حتی شاه مملکت نیز در برابر بیگانگان ذلیل و خوار بود ولی امروز اگر کسی بخواهد سهمی از مناسبات داشته باشد باید شخصیت خود را ارتقاء دهد و جایگاه خود را بالا ببرد.

جهان بین یادآور شد: امروز دانشجوی ما باید آگاه و هوشیار باشد و با یک شبهه کوچک دچار دوگانگی و یا تغییر نشود بلکه باید خود را آماده کند تا بار سنگین اداره این کشور را بتواند به دوش بکشد.

وی تأکید کرد: امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت است و هر چه نعمت بزرگ تر باشد فتنه و وسوسه هم بزرگ تر خواهد بود.

انتهای پیام/-