درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری افتتاحیه دومین دوره طرح ولایت استانی

13 Jul 2011

کد خبر : 857978

تعداد بازدید : 2

در این طرح آموزشی که با حضور بیش از هشتصد دانشجو از دانشگاه های استان و با همت سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه های استان آغاز شده شرکت کنندگان در طول مدت پانزده روز از محضر اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در جهت کسب مبانی دینی و معارف اسلامی بهره مند خواهند شد.

در آغاز مراسم افتتاحیه حمزه برین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان گفت: طرح ولایت جشن تولد شانزده سالگی خود را جشن می گیرد، این طرح با توجه به منویات مقام معظم رهبری و با نظر موسسه پژوهشی امام خمینی و با اجرای بسیج دانشجویی کشور برگزار شده و انسان های عالم و عاملی را تربیت کرده و به بدنه جامعه اسلامی تزریق می نماید.

در این طرح تا کنون بیش از سی هزار دانشجو از دانشگاه های سراسر کشور آموزش دیده اند که از استان قزوین تا کنون بیش از هزار نفر در طول سال های گذشته به این دوره اعزام شده اند.

برین ابراز امید واری کرد دانشجویان شرکت کننده در این طرح بتوانند به خوبی به پرورش معنوی خود پرداخته و در پایان تحصیل دانشگاهی، متخصصانی متعهد بوده و به جامعه خدمت کنند.

در ادامه این مراسم آبنوش فرماندهی سپاه استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از همه دست اندر کاران برگزاری این طرح تشکر کرد و گفت: این طرح ها در راستای خواسته های امام امروز ما مقام معظم رهبری است.

وی تأکید کرد رهبر مظم انقلاب به طور مستقیم و غیر مستقیم از مسئولین دانشگاهی و فرهنگی بارها خواسته اند که از امکانات در اختیارشان برای مقابله با شبیخون دشمن استفاده کنند و سازماندهی خوبی برای حفظ فرزندان انقلاب داشته باشند.

سالار آبنوش این طرح را حرکت خوبی در همین راستا خواند و گفت: فرماندهان جنگ نرم اساتید و افسرانشان دانشجویان هستند که در این عرصه همه ما در خدمت این حرکت عظیم هستیم.

وی همچنین بیان داشت: شما دانشجویان منتخب استان اینجا آمده اید تا در پایان طرح افسرانی زبده برای انجام مأموریتی عظیم باشید دشمن با تاکتیکهای خطرناکی به ما حمله میکند و ما باید مقابله و دفاع کنیم، امیدواریم شاهد کیفیتی خوب در برگزاری این طرح آموزشی باشیم.

وی در باره فضیلت ماه شعبان افزود: به عقیده دشمنان قسم خورده اسلام ما دو بال سبز مهدویت و سرخ شهادت داریم ، با اندکی توجه می بینیم که هردو این بالها در ماه شعبان به ما عنایت شده و باید قدر این ماه پر خیر و برکت را بدانیم.

وی در ادامه به اصل ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: از صدر انقلاب تا کنون هر کس با ولایت فقیه همراه بوده و به این اصل اساسی اعتقاد داشته در بدنه نظام اسلامی مانده است و هر کس جبهه خود را به مقابل نظام تغییر داد مشکلش فقط و فقط با ولایت فقیه بود.

وی بیان داشت: ولایت را می توان مترادف غدیر دانست آنانی که در غدیر نتوانستند ولایت را بپذیرند پس از انقلاب هم نتوانستند ولایت امام خمینی ره رابپذیرند، باید بدانیم که امروز لباس ولایت بر پیکر امام خامنه ای است و اصل اعتقاد به ولایت فقیه برای ما شاخص است.

در ادامه دکتر آل بویه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خوش آمد گویی به میهمانان محترم و شرکت کنندگان در این طرح گفت امید است با استفاده از معنویت ماه های رجب و شعبان آماده ورود به ماه میهمانی خدا ماه رمضان شویم.

ریاست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیان داشت: شما در دوران جوانی بسر می برید که به بهار تشبیه می شود که فصل شکفتن است، دوران جوانی برای برگرفتن توشه دوران مهمی است. در گام اول باید به خود شناسی بپردازیم و موقعیت خود را در میان مخلوقات الهی بسنجیم این چه سری است که خدا برای آفرینش انسان به خود آفرین می گوید.

آل بویه افزود: باید توجه کنیم که خداوند مارا اشرف مخلوقات نام نهاده و وظیفه مهم خلیفه اللهی به ما داده است، ما وقتی چیزی میسازیم نسبت به آن بسیار دلسوزیم آیا ممکن است که خداوند ما را رها کند، نعمت عقل به عنوان حجت باطنی انسان را به کمال می رساند حجت ظاهری هم باید باشد.

وی در ادامه بیان داشت: هادیان انبیا و ائمه هستند که آمده اند به ما بفهمانند تا در مسیر عبودیت الهی قرار بگیریم، وقتی انسان در مسیر هدایت قرار می گیرد نیاز به راهنما دارد و فلسفه وجودی مهدویت همین است.

وی ابراز داشت: در عصر غیبت که از حضور هادی معصوم محروم هستیم از نعمت ولایت بهره مند می شویم، مهدویت همان امامت است و امامت همان نبوت است برای هدایت انسانها، جوانی این امکان را به ما می دهد که بیاندیشیم که از کجا آمده ایم و کجا هستیم و کجا خواهیم رفت.

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری طرح ولایت در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برای همه حاضرین آرزوی موفقیت و شادکامی نمود.