درج شده توسط: مدیر سایت

برنامه اردوی ورودی های جدید مقطع کارشناسی سال 1392

28 Sep 2013

کد خبر : 863206

تعداد بازدید : 3

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اردوی ورودی های جدید دانشگاه با برنامه های متفاوت فرهنگی، آموزشی، مذهبی، تفریحی با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه و تشکل­های دانشجویی برگزار شد.

طی برنامه افتتاحیه که صبح اولین روز اردو انجام شد، دکتر آل بویه ریاست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) پیرامون وظایف دانشجویان در عرصه دانشگاه سخنرانی کرد.

دکتر آل بویه ضمن تاکید بر علم آموزی توسط دانشجویان گفت: اصلی ترین ونخستین وظیفه ی دانشجویان دردانشگاه علم آموزی است.

وی افزود: دوران بازیگوشی های کودکی واسترس های نوجوانی به پایان رسیده است اکنون که آزمون ورودی دانشگاه و اضطراب های ناشی از آن را گذرانده اید و وارد دانشگاه و بهار عمر خود شده اید باید شناخت درستی نسبت به وظایف و مسؤولیت های خود داشته باشید.

آل بویه تاکید کرد: دوران جوانی بهترین فرصت برای اندیشیدن به خود و جهان اطراف است.

وی درباره مسؤولیت دانشجویان بیان کرد: فردی که در جوانی مسیر علم آموزی و معرفت را انتخاب می کند نسبت به سایر دوستانش که که راه های دیگر را برگزیده اند وظایف بیشتری دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: انسان برای شناخت مسؤولیت های خویش نیاز به کسب معرفت و شناخت نسبت به خود و جهان اطراف دارد؛ او باید بیندیشد که کیست، چه جایگاهی دارد و مسؤولیت وی به عنوان یکی از انواع آفریده های خداوند چیست.

وی ادامه داد: زمانی که انسان شناخت و درک صحیحی نسبت به خود، نعمت های پروردگار و میزان تکریم او از سوی خداوند پیدا کرد، باید موقیعیت کشور خود و متناسب با همه ی این ها وظایف خویش را بشناسد و در راستای احیای آن ها بکوشد.

آل بویه تصریح کرد: انسان موجودی است که خداوند برای دفاع از او تمام قد در برابر فرشتگانش ایستاد و او را  اشرف مخلوقات و جانشین خود بر روی زمین قرار داد، انسان باید بداند که از چه نعمت هایی برخوردار است تا بتواند قدردان آن ها باشد.

وی با تاکید بر شناخت موقعیت خود بیان داشت: وقتی سه دهه گذشته ایران را بررسی کنیم به نعمت هایی چون امکانات علمی، امنیت، دستاوردهای دینی و ... پی می بریم؛ بعد از درک موجودیت خود و شناخت کشور می توانیم وظایف خود را بشناسیم.

رییس دانشگاه امام (ره) عامل توجه کشور ها به ایران را رهنمود های مقام معظم رهبری دانست و ابراز کرد: جوان دانشجو می بایست با شناخت ایران و گذشته ی گرانمایه ای که دارد درصدد علم آموزی در عرصه دانشگاه برآید؛ امروزه در دنیا هیچ کشور و هیچ انسانی بدون علم و دانش منزلتی ندارد.

وی بهترین متخصصان را از نوابغ شرقی دانست و گفت: با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است کشورهایی چون امریکا و کانادا مدیریت بالایی برای جذب و نگهداری استعداد ها و افراد متخصص دارند در حالی که با استعدادترین و کارآمدترین افراد برخاسته از کشور های شرقی هستند.

آل بویه کسب علم را در الویت فعالیت های دانشجویان قرار داد و اذعان داشت: دانشجو در کنار علم آموزی باید به فعالیت های فرهنگی، سیاسی، مذهبی، اجتماعی و ... بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: با هدایت و مسئولیت های دکتر جهان بین و مسؤول نهاد فعالیت های بسیاری در این زمینه انجام شده که باعث رونق هرچه بیش تر این حوزه ها شده است.

این مسؤول در زمینه تعامل دانشجویان ایرانی با دانشجویان غیر ایرانی توصیه کرد: از وظایف دانشجویان دانشگاه امام (ره) برقراری رابطه صحیح  در زمینه های علمی و فرهنگی با دانشجویان غیر ایرانی است چرا که  آن ها به عنوان مهمان ایران و دانشگاه امام خمینی (ره) انتقال دهنده علم، فرهنگ و ارزش اسلام و ایران به کشور خود هستند.

وی اعلام کرد: خواسته ها و ایده های دانشجویان باید بلند مرتبه و انتظارات آن ها منطبق بر واقعیت باشد، این دانشگاه مانند صدها دانشگاه دیگر جمهوری اسلامی ایران به تربیت دانشجویان می پردازد.

آل بویه افزود: اگرچه همه امکانات دانشگاه کامل نیست اما این امکانات در اختیار همه دانشجویان قرار دارد پس اگر افرادی از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) موفق به کسب بالاترین رتبه ها در آزمون ارشد و المپیادها می شوند و یا در زمینه های فنی و مهندسی اختراعاتی انجام می دهند، به این معنا است که باید از امکانات موجود، بیش ترین و بهترین بهره را ببریم.

وی در پایان از همه دانشجویان بابت تحصیل در یک دانشگاه دولتی خواست که شاکر خداوند باشند و برای همه آنان آرزوی موفقیت کرد.

سخنرانی مسؤول نهاد رهبری دانشگاه دومین بخش از برنامه افتتاحیه را تشکیل داد.

از دیگر برنامه های نخستین روز اردو معرفی معاونت­های مختلف دانشگاه به دانشجویان بود؛ در این بخش جوراب­دوست، کارشناس امور دانشجویی دانشگاه به توضیح مسائلی چون وام­های دانشجویی، بیمه، سامانه تغذیه دانشگاه و... پرداخت.

دکتر صادقی مدیر تربیت بدنی، این حوزه را در دو بخش آموزشی و فعالیت­های فوق برنامه تشریح کرد.

بدرلو (کارشناس مرکز بهداشت)، حسینی (کارشناس مرکز مشاوره)، نظری (کارشناس خدمات آموزشی)، نجفی (کارشناس حراست) و همچنین کارشناسان آموزشی دانشکده­ها از دیگر سخنرانان این قسمت از برنامه بودند.

همایشی با محوریت سبک زندگی اسلامی توسط دکتر تلوری در دوره نخست و دکتر نیلچی زاده در دومین دوره اردو برگزار شد.

همچنین برنامه شبی با شهدا با هدف آشنایی دانشجویان ورودی با دوران جبهه و جنگ در فضای آزاد اردوگاه برگزار شد؛ مصطفی بهتویی سخنران دوره اول و سید یاسر موسوی سخنران دوره دوم این مراسم بودند.

جهت افزایش اطلاعات دانشجویان پیرامون علم آموزی و فعالیت­های بعد از انقلاب اسلامی، سخنرانی دکتر غمامی و دکتر افشار در دوره­های اول و دوم با موضوع دستاوردهای انقلاب برگزار شد.

از جمله برنامه های جانبی این اردو می توان به برپایی مسابقات ورزشی، فرهنگی، نمایشگاه کتاب، معرفی کانون­های فرهنگی دانشگاه و حلقه­های صالحین باسخنرانی حجت الاسلام بهمنی اشاره کرد.