درج شده توسط: مدیر سایت

اختصاص بیش از 30 هزار سهمیه عمره به دانشگاهیان کشور

08 Apr 2012

کد خبر : 859757

تعداد بازدید : 4

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، حجت الاسلام سید محمد رضا فقیهی در همایش عمومی حج که در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، سه سیاست و شعار اساسی را دنبال می کند؛ نخستین سیاست این است که عمره دانشگاهیان باید آسان برگزار شود و برای این امر چند برنامه داریم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات در این راستا گرفتن سهمیه خارج از نوبت است که سال گذشته درخواست سهمیه شد؛ مردمی که همزمان با شما دانشجویان ثبت نام کردند در کاروان عادی حداقل سه سال و حداکثر 9 سال در نوبت هستند و در ماه رمضان سال گذشته بیشترین سهمیه خارج از نوبت برای دانشگاهیان اخذ شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با اشاره به سهمیه عمره سال جاری دانشگاهیان تصریح کرد: در سال جاری 47 هزار سهمیه خارج از نوبت توزیع شده که 30 هزار و 600 سهمیه عمره برای دانشگاهیان است و این در حالی است که حدود 17 هزار سهمیه خارج از نوبت برای آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، بنیاد شهید و دانش آموزی است و این نقطه مثبتی برای ستاد است.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که پیگیری شد، اخذ وام است که جلسات متعددی را برای حل این موضوع داشتیم، همچنین بانک ملت تسهیلاتی را برای سفر پذیرفتند و قرآنی با بهترین ترجمه، ساک طبقاتی برای آقایان و چادر برای خانم ها به زائران خانه خدا می دهند.

فقیهی شعار دوم ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان را ارزان بودن عمره عنوان کرد و افزود: عمره دانشگاهیان باید ارزان باشد و با وجود گران شدن عمره عادی، هزینه عمره ما در بخش دانشجویان پسر و متأهلی 100 هزار تومان کمتر از عمره عادی است و امیدواریم با پیگیری هایی که می شود هواپیمایی تخفیف هایی را قائل شود.

وی توضیح داد: شعار و سیاست سوم ما در ستاد این است که عمره دانشجویان باید با کیفیت برگزار شود که این امر چند بخش دارد نخست بحث انتخاب مدیر خوب و مناسب برای دانشگاهیان در سفر است که 500 روحانی را انتخاب کرده ایم که اهل تعامل بوده و با سواد و جوان باشند، همچنین بسته های فرهنگی را طراحی کرده ایم که قبل، حین و پس از سفر توزیع می شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور خطاب به دانشجویان تأکید کرد: ما در کشور 4 میلیون و 200 هزار دانشجو و 70 هزار عضو هیئت علمی داریم از این تعداد شما برای سفر به خانه خدا انتخاب شده اید بنابراین قدر بدانید و از این فرصت استثنایی به خوبی استفاده کنید و خود را آماده کنید تا بهره لازم را از این سفر ببرید.

در ادامه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: جای تبریک دارد به شما به دلیل راهی که خداوند متعال مقابل پای شما قرار داده و زمینه تشرف به خانه خدا برای شما فراهم شده است.

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی عنوان کرد: خداوند متعال قرآن را کتاب مبارک معرفی و در فضای برکت لیله القدر نازل کرده است و لیله القدر شبی است که از هزار ماه بالاتر است و این قرآن، کتاب برکت است و در شب قدر و در ماه رمضان نازل شده و ماه رمضان ماه مبارک شده است و البته سرزمین مکه نیز مبارک است و شما می خواهید در این سرزمین قدم بگذارید و علت مبارک بودن آن نیز این است که سرزمین وحی و قرآن است.

وی اضافه کرد: وقتی پا به سرزمین وحی می گذاریم باید به گونه ای برویم و برگردیم که برکات قرآن بر جان ما نشسته و معرفت ما نسبت به قرآن افزایش یابد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اعلام کرد: یکی از مسائل مهمی که باید در پی آن باشیم، ذکر است و نماز نیز بهانه ذکر است و عصاره نماز جمعه نیز به ذکر بازمی گردد و همانطور که در قرآن آمده است وقتی مناسک حج را به جا می آورید بیش از یاد کردن پدر و مادرتان به یاد خدا باشید و همه عبادت ها به تقوا ختم می شود و حج نیز از معارف قرآنی است.

مدیر حج و زیارت استان قزوین نیز در در این همایش گفت: از بین حدود 4 میلیون دانشجو، شما دانشجویان برای سفر به خانه خدا انتخاب شده اید و به بیان دیگر می شود گفت که از بین یک میلیارد مسلمان که آرزوی زیارت مدینه و مسجدالنبی را دارند شما انتخاب شده اید و این موهبتی از سوی خداست.

حسین عبادی افزود: زحمات بسیاری کشیده می شود تا شما سفری خاطره انگیز، روحانی، معنوی و نورانی داشته باشید و در عمره به دلیل حساسیت و استقبال مسئولان نظام جمهوری اسلامی نه تنها سهمیه عمره دانشجویی کاهش نیافت بلکه شاهد افزایش این سهمیه نیز هستیم.

انتهای پیام/