درج شده توسط: مدیر سایت

آماده همکاری های علمی با دانشگاه شانگهای هستیم

16 Jan 2012

کد خبر : 859069

تعداد بازدید : 3

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دکتر عبدالعلی آل بویه در دیدار با سینگ هوای سان مدیر منابع انسانی دانشگاه بین المللی شانگهای چین و چنگ تانگ معاون دانشکده زبان های خارجی شانگهای چین بیان کرد: کشور چین و مردم سخت کوش و تلاشگر آن همواره برای ما نماد انسان های مستقل هستند و ارتباط دیرینه ای نیز بین ایرانیان و چینی ها بوده است و ما علاقمند هستیم این ارتباط را در سطح دو دانشگاه گسترده تر کنیم.
وی ادامه داد: به نظر می رسد گسترش زبان فارسی یکی از عواملی باشد که بتواند روابط دو دانشگاه را گسترش دهد و ما دانشجویان زیادی را از کشور چین در این دانشگاه میزبان بودیم که بیشتر در حوزه زبان فارسی تحصیل کردند، البته تعدادی نیز در رشته های مختلف در این دانشگاه تحصیل نمودند، بنابراین این ظرفیت وجود دارد تعداد دانشجویان این رشته ها را افزایش دهیم.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: ما از جمله دانشگاه های کشور هستیم که در بخش های مختلف علمی فعالیت می کنیم و محوری ترین کار ما در حوزه روابط با سایر کشورها گسترش فرهنگ و زبان فارسی است و در برخی رشته ها نیز ما در کشور منحصر به فرد هستیم و تنها ما فعالیت می کنیم که شاخص ترین رشته، آینده پژوهی است.
وی با اشاره به بازدید سفیر چین از دانشگاه بین المللی امام خمینی توضیح داد: در گذشته یکبار میزبان سفیر محترم چین در دانشگاه بودیم و نشست خوبی با دانشجویان چینی نیز برقرار شد و آماده همکاری در زمینه های مختلف با دانشگاه شما هستیم و امیدواریم این ملاقات آغازی بر همکاری های بی پایان باشد.
آل بویه با قبول دعوت ریاست دانشگاه شانگهای چین برای حضور در این دانشگاه اعلام کرد: همکاری میان این دو دانشگاه دو جانبه است و ان شاا... در برنامه کاری خود زمانی را در نظر می گیریم تا با حضور در کشور چین از توانمندی و فرهنگ غنی این کشور از نزدیک آشنا شویم.
وی خاطر نشان کرد: این بیت شعر " از عراق و چین و ایرانیم شبنم یک صبح خندانیم" از اقبال لاهوری شاعر پاکستانی است که به زبان فارسی شعر سروده است که این شاعر ملت های مختلف را به شبنم ها صبحگاهی تشبیه کرده که همانطور که شبنم روی گل ها می نشیند و در همه دنیا یکسان است؛ ملت ها و انسان های مختلف نیز می توانند زبان و فهم مشترک داشته باشند.
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تأکید کرد: دنیای امروز ایجاب می کند که ملت های مختلف که مشترکات فرهنگی، تاریخی، فکری، سیاسی و اجتماعی با هم دارند بیشتر با هم در ارتباط باشند و دنیای امروز تبدیل به دهکده کوچکی شده که باید همه با هم در ارتباط بوده و از توانمندی یکدیگر استفاده کرده و اگر امکاناتی داریم نیز در اختیار هم قرار دهیم و در نهایت همه برای سعادت و خوشبختی انسان ها بکوشیم.
وی گفت: ما در حوزه های مختلف می توانیم با دانشگاه جامع و با سابقه شما همکاری های مختلف داشته باشیم از تبادل دانشجو و استاد تا برگزار همایش های علمی که ان شاالله در سال آینده در هر زمینه مورد علاقه دو طرف یک همایش علمی برگزار کنیم.
انتهای پیام/