درج شده توسط: مدیر سایت

پذیرش مقاله عضو هیأت علمی دانشگاه در مجله معتبر بین المللی ISI

07 Jun 2011

کد خبر : 857826

تعداد بازدید : 4

سعید عباس بندی

یک کار پژوهشی، که از ماه ها قبل بصورت پروژه گروهی توسط دکتر سعید عباس بندی عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، پروفسور Chamkha (از کویت)، پروفسور Rashad (از عربستان) و پروفسور Vajravelu (از امریکا) در زمینه نانو سیالها آغاز شده بود به اتمام رسید و نتیجه این کار پژوهشی بصورت چاپ در مجله معتبر Transport in Porous Media (بین المللی ISI) مورد پذیرش قرار گرفت.

در این کار پژوهشی جریان اشباع شده از نانو سیال در شرایط پایدار بر روی گوه عمودی هم دما، تعبیه شده در محیط متخلخل با در نظر گرفتن اثرات تشعشعات گرمایی مورد مطالعه و بررسی‌ قرار گرفته است.

در مدل به کار گرفته شده برای نانو سیال، اثرات حرکتی نانو ذرّات از قبیل حرکات براونی و ترمو فورزیس همراه با تقریب پخش تشعشعی روزلاند بررسی شده است.

روی سطح گوه، دما ثابت و نانو ذرّات در یک بخش حجمی ثابت نگاه داشته شده اند. معادلات حکم بر جریان پس از بی‌ بعد سازی به شکل غیر تشابهی‌ درمی آید و نهایتاً معادلات با روش عددی کلر حل میشوند. نتایج علمی گذشته در مقالات با نتایج بدست آماده در این مقاله مورد مقایسه قرار گرفته و تطابق بسیار خوبی بین این نتایج مشهود است. تحقیقات به صورت ارامتریک و با استفاده از بررسی پارامتر‌های فیزیکی‌ موجود در مساله انجام گرفته و نهایتاً نتایج عددی بدست آمده برای چندین

پارامتر فیزیکی به صورت نمودار‌هایی‌ ارائه شده و ویژگیهای برجسته این نتایج مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار گرفته است.