درج شده توسط: مدیر سایت

نقش دانشگاه در امنیت جامعه

09 Oct 2013

کد خبر : 863360

تعداد بازدید : 2

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، صبح دیروز فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین طی نشستی در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) درباره نقش دانشگاه در تامین امنیت جامعه سخنرانی کرد.

سرهنگ پاسدار محمدرضا میر حیدری گفت: اعتقاد ما بر این است که پلیس به تنهایی نمی تواند در ایجاد امنیت جامعه اثرگذار باشد. اساتید و دانشجویان با به جریان انداختن علم در جامعه می توانند نقش موثری در ثبات امنیت و آرامش داشته باشند.

میرحیدری با اشاره به وجود اتاق های فکر در نیروی انتظامی بیان داشت: ایجاد این اتاق های فکر جهت بهره مندی هرچه بیشتر از دانشگاهیان برای اصلاح الگوها و روش های غلط در جامعه است.

وی با تاکید بر اثرگذاری دانشجویان بر سایر قشرهای جامعه اظهار کرد: با توجه به تاثیرپذیری اقشار مختلف از دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته ی جامعه، در دانش افزایی مردم، اصلاح فرهنگ های نادرست و پایداری امنیت، همگام با پلیس عمل می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی درباره نحوه ی اثرگذاری دانشجو بر مردم جامعه و ایجاد امنیت تصریح کرد: دانشجویان با ارتقای سطح آموزش جامعه و تربیت افراد ماهر در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می توانند نقش موثری در تامین امنیت جامعه داشته باشند.

وی در پایان هنجارهای دینی را به عنوان یک اصل نهادینه، عاملی برای پایداری آرامش مردم خواند و اعلام کرد: زمانی امنیت پابرجا خواهد بود که نیروی انتظامی پشتوانه ی اجتماعی قدرتمندی داشته باشد.

 در ادامه این نشست دکتر انوشه_روانشناس_ پیرامون رمز موفقیت در زندگی دانشجویی، در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) سخنرانی کرد.

دکتر سید محمود انوشه در رابطه با ماموریت انسان ها اظهار داشت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه) می فرمایند:" ای انسان، تو فقط در جستجوی شادی ها باش؛ شاد کردن خودت و دیگران زیرا غم ها خودشان پیدایت می کنند."

وی با استناد به حدیث پیامبر(صلی الله علیه) بیان داشت: هیچ انسانی حق افسردگی ندارد زیرا افسردگی یکی ار عوامل نابودی روح انسان است. همچنین با اشاره به دیگر زمینه های نابودی روح گفت: چاقی و بی خوابی مفرط از دیگر عوامل نابودی روح است.

این روانشناس با تاکید بر نقش خوشحالی در زندگی انسان بیان کرد: زمانی که جان لنون در سن هفت سالگی برای ثبت نام به مدرسه رفت، در پاسخ به سوال مدیر خود مبنی بر اینکه دوست داری در آینده چه کاره شوی؟ گفت: خوشحال؛ مدیر گمان کرد که او سوال را درک نکرده است. در واقع مدیر مدرسه درک صحیحی از مفهوم زندگی نداشت زیرا همان دانش آموز زمانی که به عنوان لویی هفتم وسیع ترین حوزه را در اختیار داشت یکی از غمگین ترین انسان ها بود بنابراین افسردگی را کنار بگذارید، هیچ چیزی ارزش افسردگی را ندارد.

استاد دانشگاه با اشاره به تاثیر نوع نگاه انسان ها به مسائل تشریح کرد: انسان ها می توانند با انتخاب دریچه نگاه خود به مسائل، گرفتاری ها را زیاد کنند و مشکلات را بالا و پایین ببرند. بسیار است تختخواب های راحتی که شخص، خواب راحتی بر آن ندارد.

این مشاور با بیان غذاهای روح عنوان کرد: ایمان، اعتقاد، اعتماد، عشق، اراده و هدف غذاهای مورد نیاز روح انسان هستند که هرکدام مکمل و سازنده ی دیگری است.

اگر یک انسان را بسازید، دنیا درست می شود

انوشه درباره تربیت انسان ها اظهار کرد: شخصی از لقمان پرسید: "تربیت فرزند از چه زمانی شروع می شود؟" او گفت: " 20 سال قبل از تولد پدر و مادرش"

وی با استناد به احادیث افزود: اگر عالمی فاسد شود، دنیا فاسد می گردد.

این استاد با نقل نکته ای از قرآن و نهج البلاغه پیرامون زندگی گفت: تا زمانی که انسان در درون خود به وحدت نرسد امکان ندارد در رابطه با شخص دیگری اعم از همسر و همکار به وحدت دست یابد. صلح با خود، مردم و خدا زمینه ساز ایجاد وحدت درون است.  پشت سر گذاشتن چهار دیوار عین از عوامل دیگر پدید آمدن وحدت در وجود انسان است که آن چهار عین عبارتند از: علاقه، عادت، عقیده و عناد.

انوشه با استناد به کلام  شمس تبریزی اعلام کرد: نادانی، ناتوانی، نگرانی و نیازمندی لوازم فروپاشی چهار دیوار عین در درون انسان می باشد.

شما فرصت ایراد و عیب جویی ندارید

استاد دانشگاه توصیه کرد: نیت های خود را درست کنید؛ به جای عیب جویی در دیگران به ایرادهای خویش بپردازید و خود را اصلاح کنید. بسیاری از اوقات شما خودتان در کانون خطا هستید و بیهوده دیگران را متهم می کنید.  توکل به خدا را از یاد نبرید، قانع باشید تا ببینید که خداوند چه کارهایی را برای شما انجام می دهد.

این مشاور با بیان ارزش های جامعه بیان کرد: ارزش ها و قوانین حاکم بر این کشور ثابت است، شما نمی توانید آن ها را به بازی بگیرید و باید خودتان را با ارزش های نظام سازگار کنید.

این استاد در پایان با بیان پندی از پدر خود یادآور شد: منتظر باش اما متوقف نباش؛ جسور باش، گستاخ نباش؛ سرسخت باش، لجباز نباش؛ خوش بین باش نه خوش باور؛ ساده باش اما ساده لوح نباش؛ صبور باش، بی خیال نباش؛ شتاب کن اما شتاب زده عمل نکن؛ تامل کن، معطل نکن؛ بگو آره نگو حتما؛ نه بگو اما هرگز نگو.