درج شده توسط: مدیر سایت

نشست علمی گروه مکانیک دانشگاه با حضور استاد دانشگاه توکیو ژاپن

12 May 2019

کد خبر : 903285

تعداد بازدید : 1

یک نشست علمی نیز با حضور دکتر سوگی یاما در روز یک شنبه 15 اردیبهشت ماه 1398 به همت انجمن علمی مهندسی مکانیک و گروه مکانیک دانشگاه برگزار شد. در این نشست جمع کثیری از دانشجویان در حال تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه به همراه چند تن از اعضای هیات علمی گروه مکانیک حضور داشتند.

  دکتر سومیو سوگی یاما استاد بازنشسته انستیتو تحقیقات صنعتی دانشگاه توکیو ژاپن می باشند که به عنوان سخنران کلیدی برای سخنرانی در بیست و هفتمین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران دعوت شده و به ایران آمدند به دعوت مدیر گروه مهندسی مکانیک دانشگاه، دکتر سلطانپور،به قزوین آمده و از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کردند.

در این نشست علمی دکتر سلطانپور از تجربیات خود درباره تحصیل و زندگی در ژاپن دقایقی را صحبت کرده و به بیان نکاتی درباره برخی آداب و فرهنگ ژاپنی ها، سبک زندگی آن ها، رابطه استاد با دانشجویان و ... پرداخت و به برخی تفاوت های فرهنگی میان دو ملت اشاره کرد. سپس به معرفی زمینه های فعالیت خود در ژاپن و همکاری ایشان با دکتر سوگی یاما سخن گفت.

دکتر سوگی یاما در این نشست ا معرفی خود، دانشگاه و زمینه های فعالیت خود در ژاپن پرداخته و سپس به اراِئه تفضیلی فعالیت های خود و موارد تحقیقاتی که بر روی آن ها کار کرده بودند اشاره نمود. در حین بحث ایشان آزمایشات خود را با ارائه نمونه هایی که همراه خود آورده بودند به نمایش گذاشت. سپس نمونه هایی از اختراعات و دستاورد های خود را در این زمینه ها اراِئه نمود و توضیحات تفضیلی درباره هر کدام بیان کرد..

 در پایانوی پیشنهادات و توصیه هایی را به دانشجویان برای بکار بردن در زندگی خود ارائه داد که حاصل حدود 70 سال زندگی خود بود. خلاصه توصیه های ایشان را می توان " تجربه کردن "  نامید! که در آخر، صحبت های ایشان مورد تشویق حضار قرار گرفت.

      لازم به ذکر است که ترجمه همزمان صحبت های ایشان توسط دکتر سلطانپور انجام می گرفت. در پایان، این نشست، با گرفتن عکس یادگاری با حضور تمامی حضار به پایان رسید پس از پایان نشست، دکتر سوگی یاما به همراه اعضای هیات علمی گروه مکانیک و چند تن از دانشجویان از آزمایشگاه افتام بازدید کردند و توضیحات لازم درباره دستگاه ها و فعالیت های این آزمایشگاه به ایشان داده شد.

.