درج شده توسط: مدیر سایت

نامه ی معاون فرهنگی دانشگاه به تشکلهای دانشجویی

05 Apr 2011

کد خبر : 856859

تعداد بازدید : 2

دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی،  در آغاز فصل دیگر از فعالیتهای تشکلهای دانشجویی طی نامه ای با تأسی و تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در دیدار با دانشجویان؛ نکاتی را به این تشکلها متذکر شدند. متن نامه به شرح ذیل می باشد:

با سمه تعالی

اعضاء محترم شورای مرکزی تشکلهای انجمنهای اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی

با سلام و تحیت و تبریک به مناسبت آغاز سال نو.

اینک که شش ماه از سال تحصیلی جدید گذشته و فصلی دیگر از فعالیتهای آن تشکلها رقم خورده ، نکاتی چند برگرفته از بیانات مهم مقام معظم رهبری ( دامت برکاته) را که در تاریخ 31/5/89 مصادف با 11 رمضان المبارک در دیدار با دانشجویان و در پاسخ به پرسشهای آنها ایراد گردیده است را متذکر می شوم .

امیدوارم که این نکات چون همیشه در الویت توجه قرار گیرد. مضاف آنکه مغتنم است ارزیابی دقیقی از عملکرد تشکلها مبتنی بر شاخص های ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری توسط خود تشکلها صورت گیرد.

1-      تلاش کنید دائره خلصین را توسعه بدهید، کاری کنید که افراد خالصی که می توانند جامعه شما را خالص کنند در جامعه بیشتر شوند. از خودتان شروع کنید، دور بر خودتان ، خانواده خودتان، دوستان خودتان وتشکل خودتان وبیرون از تشکل خودتان.

2-      از مسئولین سوال کنید . اما قضاوت و معارضه نه.

بهترین روش سوال و پاسخ هم این است که مسئولین بیایند توی مجموعه های دانشجویی. مراقبت کنید طرح سوال ... اشتباه گرفته نشود با معارضه.

3-      جلسه تخصصی دانشجویی بگذارید.

در زمینه فلان مسأله سیاسی، معارف اسلامی ، تفکرات مکاتب گوناگون جهانی ، مسائل علمی جلسه تخصصی دانشجویی بگذارید ، دو نفر، پنج نفر، ده نفر بیایند آنجا با همدیگر بحث کنند.

4-      مسائل را اصلی فرعی کنید. مسائل درجه دوم جای مسائل اصلی را در انگیزه های  ما، در همت ما در صرف انرژی ای که می شود، نگیرد.

5-      شما هم نقد پذیر باشید. نقد پذیری که فقط مخصوص مسئولین نیست، خوب، بالاخره اگر بر دانشجو هم نقدی وارد است باید نقد پذیری کند.

6-      مراقب باشید تشکلهای دانشجویی تحت تاثیر اختلاف سلیقه ها ، نه خودشان در درون دچار انشعاب شوند نه با همدیگر اصطکاک و تصادم پیدا کنند.

7-      در مسائلی که با سرنوشت کشور ارتباط پیدا می کند حتماً تحلیل و موضع داشته باشید مانند بیانیه تهران ، قطعنامه 1929 و ... تحلیل شما از این قضایا چیست؟ موضعتان چیست؟ موافقید ؟ مخالفید؟ ایران چه کار کند؟

8-      تقویت مبانی معرفتی را جدی بگیرید.

9-      همه تشکلها ارتباطاتشان را با بدنه ی دانشجویی تقویت کنند. در همه روزهای سال و در مناسبتهای مختلف ، ارتباط با بدنه دانشجویی و همچنین ارتباط با اساتید ارزشی زیاد باشد.

 

                                                                   با احترام

                                                                     برادر کوچک شما فرزاد جهان بین