درج شده توسط: مدیر سایت

مراسم میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و تقدیر از کارکنان زن دانشگاه برگزار شد

19 Apr 2014

کد خبر : 865301

تعداد بازدید : 1

در این مراسم که با حضور بانوان دانشگاه و همراه با برنامه های متنوع برگزار شد دکتر سید ابوالحسن نائینی، سرپرست دانشگاه ضمن تبریک و تهنیت این روز خجسته بیان داشت: بر همه زنان و مردان این کشور است که با تاسی و الگوه پذیری از بزرگ‌بانوی اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) به تربیت نسلی صالح، متعهد و آگاه  در عرصه جهانی همت گمارند که این مهم لازمه‌ی بقای جامعه‌ی‌اسلامی است.

سرپرست دانشگاه با اشاره به تدبیر رهبر فرزانه‌ی انقلاب در نامگذاری امسال به نام سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" تصریح کرد: امید است که با همیاری، همراهی و عزم و درایت شما بانوان در راستای این فرمایش مقام معظم رهبری قدم های موثری در سطح ملی و بین المللی داشته باشیم.

دکتر سنماری، مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان نیز ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا(س)، گرامیداشت روز مادر و زن و خوشامدگویی  به کارکنان دانشگاه برای حضور در این مراسم از مساعدت های ریاست ،معاونین، مدیران و دست اندرکاران در برگزاری این جشن در دانشگاه تشکر کرد.

همچنین دکتر ایراندوست، عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اهمیت نقش نشاط و سلامتی بانوان در خانواده در خصوص اهمیت سلامتی، تغذیه و فعالیت های بدنی بانوان سخنرانی کرد.

وی با اعلام اینکه 65 درصد افراد جامعه دچار چاقی و اضافه وزن در جامعه هستند بیان داشت: اضافه وزن و چاقی به عنوان یک بیماری محسوب نمی شود اما عوارض آن باعث بروز برخی بیماری ها چون آرتروز، دیابت، تحلیل مفاصل، پوکی استخوان و.. می شود، بنابراین مسئله اضافه وزن باید از همان زمان کودکی باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

دکتر ایراندوست با اشاره به قرار گرفتن استان قزوین به عنوان استان های اول در ابتلا به بیماری دیابت خاطر نشان کرد: بیماری دیابت یکی از عوارض مهم چاقی در افراد است که اصلاح عادات و رژیم های غذایی، داشتن تحرک و فعالیت های بدنی و هوازی و پیاده روی در کاهش چاقی و اضافه وزن موثر است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت پایگاه سلامت توسط گروه تربیت بدنی دانشگاه گفت: این پایگاه نقش مهمی در راستای ارتقای سلامت، ایجاد نشاط، آگاهی رسانی  و ارائه مشاوره برای داشتن فعالیت های بدنی مناسب دارد.

دکتر ایراندوست در ادامه افزود: با استفاده از تجهیزات آزمایشگاه پایگاه سلامت، ترکیب بدنی افراد قابل اندازه گیری بوده و می توان ترکیب میزان چربی، آب و عضله بدن را اندازه گیری و فعالیت بدنی مناسب با این ترکیب را ارائه داد.

شایان ذکر است در این مراسم به شکل نمادین به 18 نفر از بانوان دانشگاه  هدیه روز زن تقدیم شد، برگزاری مسابقه کتابخوانی و برگزاری جشنواره کیک و دسر و اهداء هدیه به 3 نفر از کسانی که نامشان فاطمه یا زهرا  بود از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.

گفتنی است جشنواره هنر نمایی بانوان دانشگاه تحت عنوان تهیه کیک و دسر که با شرکت 35 نفر  از کارکنان خانم دانشگاه برگزار شد با استقبال زیادی همراه بود و به قید قرعه به پنج نفر از شرکت کنندگان جوایزی اهداء گردید.