درج شده توسط: مدیر سایت

مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان

10 Dec 2019

کد خبر : 907319

تعداد بازدید : 1

مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان قزوین و تجلیل از پژوهشگران برتر امروز چهارشنبه 20 آذرماه با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، جمالی پور، استاندار قزوین، داود محمدی و بهمن طاهرخانی، نمایندگان مجلس شواری اسلامی،سید ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ،مسئولان استان، اساتید و پژوهشگران و دانشجویان در تالار اجتماعات دانشگاه بین المللی برگزار شد. هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در این مراسم  بابیان اینکه پژوهش موضوع بسیار مهمی در توسعه همه کشورهاست، بیان داشت: جامعه‌ای که پژوهش محور نباشد نمی‌تواند به رفاه اجتماعی منتج شود ازاین‌رو پژوهش را می‌توان زیرساخت تمام عناصر حرکتی جامعه دانست.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه باید پایان‌نامه‌های دانشگاهی مسئله محور باشند، گفت: حل تعدادی از مسائل صنعت در استان توسط دانشگاه موجب اشتیاق صنعت برای ارتباط با دانشگاه می‌شود ازاین‌رو برای رسیدن به توسعه باید احساس نیاز صنعت و دانشگاه به یکدیگر ایجاد شود.

وی افزود: بعد از جنگ تحمیلی نگاه ویژه‌ای به عرصه پژوهش ایجادشده که می‌توان نمونه‌ای از این توفیق را در میزان مقالات منتشرشده دانشمندان و اساتید ایران در مراکز معتبر علمی مشاهده کرد. جمالی‌پور با اشاره به اینکه کارخانه ارج ایران زودتر از ال‌جی ساخته شد اما فاصله آن‌ها با هم در جهان بسیار زیاد است، گفت: در بررسی علل آن می‌توان به بی‌اعتمادی جامعه دانشگاهی و صنعت نسبت به هم و عدم نیاز آن‌ها به یکدیگر اشاره کرد که موجب شده این مجموعه‌ها نتوانند به یک تفاهم مشترک برسند. وی ادامه داد: رویکردهای موجود در کشور پژوهش محور نیست و نمی‌تواند موجب توسعه پایدار کشور شود لذا نیاز به اصلاح نگرش در ساختار علمی و توسعه و پژوهشی کشور هستیم. استاندار قزوین بابیان اینکه اشتیاق اساتید به فرصت مطالعاتی خارج از کشور بسیار بیشتر از داخل کشور است، عنوان کرد: باید اشتیاق لازم از سوی دانشگاه برای محققان و پژوهشگران ایجاد شود تا آن‌ها برای توسعه کشور و رفع نیاز صنایع اقدام کنند. وی تصریح کرد: در صورتی‌که این احساس نیاز اتفاق بیفتد و دانشگاه‌های استان با صنعت ارتباط برقرار کرده و اساتید را به سراغ صنعت بفرستند بی‌شک شاهد پیوند آن‌ها با هم خواهیم بود. جمالی‌پور با تأکید بر اینکه باید پایان‌نامه‌های دانشگاهی مسئله محور باشند، گفت: حل تعدادی از مسائل صنعت در استان توسط دانشگاه موجب اشتیاق صنعت برای ارتباط با دانشگاه می‌شود ازاین‌رو برای رسیدن به توسعه باید احساس نیاز صنعت و دانشگاه به یکدیگر ایجاد شود. رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان قزوین ادامه داد: هفته پژوهش می‌تواند مقدمه‌ای برای ارزیابی و بازتعریف شاخصه‌های منتج به توسعه کشور باشد. استاندار قزوین در پایان با تأکید بر اینکه باید همه ما در این مسیر هم‌صدا شویم، خاطرنشان کرد: متأسفانه باوجود مشکلات اقتصادی موجود، کشور ما پرهزینه اداره می‌شود و نگاه بهره‌ورانه به منابع مالی نداریم لذا نیاز است جامعه دانشگاهی و پژوهشگران برای توازن در این عرصه وارد میدان شوند. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین نیز در این مراسم گفت: تفکر و اندیشه مقدمه و پیش شرط ورود به عرصه متون الهی و دینی بوده که در قرآن کریم به آن پرداخته شده است. آیت الله عبدالکریم عابدینی، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی با داشتن قرآن کریم و انبیای الهی که الگوهای انسان هستند در صورتی می‌توان وارد عرصه متون دینی و الهی شد که اهل تفکر و اندیشه باشیم. وی افزود:خداوند، صاحبان خرد را فرصت‌های معنوی می‌داند که در همه حال ارتباط خود را با خداوند به صورت مستمر برقرار نگه می‌دارند و اهل ذکر و فکر هستند و همواره با چنگ زدن به ذکر و عقل در مسیر خداشناسی قدم می‌گذارند. نماینده ولی فقیه در استان، اضافه کرد:فکر و اندیشه باید در زمینی آباد کاشته شود که لازمه آن یاد خداوند است و در این صورت آورده‌های فکری نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و می‌تواند در عرصه‌های مختلف موفق و با برکت باشد.
دکتر مهدی، زندیه دبیر جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان قزوین و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام خمینی در این مراسم بیان داشت: ستاد نکوداشت هفته پژوهش در قالب کمیته‌های مختلف از سه ماه پیش به ریاست استاندار و جانشینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد و در طی این مدت چندین جلسه برگزار نمود و امسال هفته پژوهش با شعار «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید» نامگذاری شده و تلاش کردیم در این مسیر گام برداریم. وی افزود: پس از ارسال ۷۰ اثر پژوهشی از سوی پژوهشگران استان به دبیرخانه این ستاد ۲۴ اثر منتخب از ۱۲ عضو هیات علمی دانشگاه‌های استان، دو استاد حوزه، دو معلم، دو دانش آموز، یک طلبه و پنج دانشجو تجلیل می‌شوند. دکتر زندیه با اشاره به شعار هفته پژوهش با عنوان پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش آفرین، رونق تولید، گفت: در این مدت هرکدام از دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان برنامه‌هایی را به مناسبت هفته پژوهش برگزار کردند که همایش زیست فناوری از سوی محیط زیست و استارتاپ آب توسط دانشگاه علوم پزشکی از جمله مهمترین آنها است. دبیر جشنواره برگزاری سه تور صنعتی و نشست های تخصصی را از دستاوردهای خوب این دانشگاه عنوان کرد و از برگزاری یلدای کارافرینی خبر داد.معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: نتیجه این برنامه ها توجه به حلقه مفقوده بین دانشگاه و پژوهش است که باید تقویت شود. در پایان از پژوهشگران برتر استان با اهداء تندیس و هدیه تجلیل شد. فهرست پژوهشگران برتر استان
نام و نام خانوادگی  بخش دانشگاه / مؤسسه عنوان
فرزاد ابراهیمی عضو محترم هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) پژوهشگر برگزیده
مرتضی طاهری عضو محترم هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) پژوهشگر برگزیده
مهسا کریمی اصل دانشجوی محترم دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) دانشجوی پژوهشگر برگزیده
امیر پاکپور عضو محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین پژوهشگر برگزیده
میلاد موسی زاده دانشجوی محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین دانشجوی پژوهشگر برگزیده
فرهاد اعتباری عضو محترم هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پژوهشگر برگزیده
جمال الدین سهیلی عضو محترم هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پژوهشگر برگزیده
فرهاد عابدینی دانشجوی محترم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دانشجوی پژوهشگر برگزیده
مهدیه صادق پور عضو محترم هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان پژوهشگر برگزیده
مهدی خلج عضو محترم هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا پژوهشگر برگزیده
ابوالفضل علیائی عضو محترم هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز قزوین پژوهشگر برگزیده
مریم چرخچیان عضو محترم هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز قزوین پژوهشگر برگزیده
مریم اخوان غلامی دانشجوی محترم دانشگاه پیام نور مرکز قزوین دانشجوی پژوهشگر برگزیده
بهارک عزیزی عضو محترم هیات علمی دانشگاه جامع علمی و کاربردی واحد استان قزوین پژوهشگر برگزیده
سعید فراهانی عضو محترم هیات علمی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا پژوهشگر برگزیده
علیرضا کیانفر دانشجوی محترم مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا دانشجوی پژوهشگر برگزیده
مجید گلمحمدی عضو محترم هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین پژوهشگر برگزیده
محمد تقی سبحانی نیا استاد محترم حوزه علمیه قزوین پژوهشگر برگزیده
مصطفی بیگدلی استاد محترم حوزه علمیه قزوین پژوهشگر برگزیده
علیرضا نوروزی طلبه محترم حوزه علمیه قزوین طلبه پژوهشگر برگزیده
احمد یوسفی نژاد معلم محترم ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان قزوین معلم پژوهشگر برگزیده
محمود نبی لو معلم محترم آموزش و پرورش شهرستان البرز قزوین معلم پژوهشگر برگزیده
علی قدسی دانش آموز محترم دبیرستان شاهد شهید رجایی ناحیه دو قزوین دانش آموز پژوهشگر برگزیده
عسل بغدادی دانش آموز محترم دبیرستان شاهد نرگس ناحیه یک قزوین دانش آموز پژوهشگر برگزیده
مبینا شیرخانی دانش آموز محترم دبیرستان پگاه ناحیه یک قزوین دانش آموز پژوهشگر برگزیده
امیر حسین نیکنام فر کارشناس محترم سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قزوین پژوهشگر برگزیده
علی دلزنده کارشناس محترم جهاد دانشگاهی استان قزوین پژوهشگر برگزیده
آرش زرآبادی پور مدیر عامل محترم شرکت آب آرا فناور برگزیده
سیاوش خطیبی مدیر عامل محترم شرکت فناوری های پیشرفته نصر آب پالایش فناور برگزیده
فاطمه نظری خمارکی مدیر عامل محترم شرکت تحقیقاتی کبریا فناور برگزیده
محمدرضا حسن زاده علی آبادی مدیر عامل محترم شرکت بازی سازی اردیبهشت پویای کاسپین فناور برگزیده
علیرضا عباس پور مدیر عامل محترم شرکت طب گستر تریتا فناور برگزیده
مهدی محرم پور مدیر عامل محترم شرکت آرتاخه فناور برگزیده
لیلا پورقربان مدیر عامل محترم شرکت فن آوران کشت سبز آریانا فناور برگزیده
زهرا دماوندی مدیر عامل محترم شرکت زعفران دماوند ایلیا فناور برگزیده