درج شده توسط: مدیر سایت

لزوم تدوین آیین نامه جدید آموزشی در مراکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

28 Jun 2022

کد خبر : 925964

تعداد بازدید : 1

دکتر حدادی، قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم در نشست با هیأت رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تدوین آیین نامه جدید آموزش زبان فارسی را ضروری دانست و گفت: به منظور ارتقاء کیفیت آموزش در مراکز آموزش زبان فارسی سراسر کشور و یکسان سازی در شرایط و نحوه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، آیین نامه و شیوه نامه جدیدی را با سرفصل‌های مشخص آموزشی، با کمک دانشگاه‌های معتبر و صاحب تجربه در این حوزه، ازجمله دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، تدوین و ابلاغ خواهیم کرد. دکتر حدادی در ابتدای سخنان خود، تلاش برای تقویت همه جانبه دانشگاهی که به اسم مبارک حضرت امام است را یک تکلیف دانست و افزود: معرفی و شناساندن توانمندی های دانشگاه به منظور تقویت وجهه بین المللی آن مهم است و ما آمادگی داریم برای این منظور ظرفیت های دانشگاه را در مجامع بین المللی معرفی کنیم و فعالیت های بین المللی را در دانشگاه بین المللی امام خمینی متمرکز کنیم. قائم مقام وزیر در امور بین الملل بر تقویت کتابخانه‌ مرکزی در تمامی دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: داشتن کتابخانه غنی یکی از نمادهای دانشگاه توسعه یافته و مدرن است. مخصوصا در دانشگاه‌های بین‌المللی علاوه بر کتاب‌های فارسی، وجود کتاب‌‌ به زبان‌های مختلف دنیا یک ضرورت است. دکتر وحید حدادی اصل گفت: کنسرسیوم آراسموس (بورسیه تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی) برای جذب دانشجو باید از طریق مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم با دانشگاه‌های ایران ارتباط بگیرد و همچنین ضرورت دارد دانشگاه‌ها نیز در تنظیم تفاهم نامه‌های بین المللی خود با این مرکز هماهنگی های لازم را انجام دهند. تاسیس پارک‌های بین‌المللی علم و فناوری رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم در ادامه گفت: دانشگاه‌ها باید علاوه بر جذب و تربیت دانشجویان خارجی، در انتقال تکنولوژی و صدور فناوری و توانمندی‌های علمی تلاش کنند و پیشنهاد می‌کنیم برای این منظور پارک‌های بین‌المللی علم و فناوری با همراهی و اعتبار دانشگاه‌های مادر هر استان تاسیس شود تا با تعامل گسترده با مراکز علمی و پژوهشی خارج از کشور، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه همکارای‌های علمی و بین المللی باشیم.

در  این نشست دکتر قاسم زاده، سرپرست دانشگاه با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد دانشگاه بین المللی امام خمینی ره گفت: جایگاه دانشگاه بین المللی امام ره به سبب مزین بودن به نام مبارک حضرت امام خمینی ره و  واقع شدن در شهر تاریخی و تمدنی شهر قزوین که از حیث گردشگری و تاریخی، نمونه و گواه فرهنگ و هنر این مرز و بوم است قابل توجه است.

دانشگاه بین المللی امام خمینی ره با داشتن مرکز آموزش زبان فارسی مجهز و اولین پژوهشکده آینده پژوهی در کشور می تواند نقش مهمی در تربیت نیروی ماهر و متخصص در حوزه های فناوری ایفاء کند دکتر قاسم زاده نزدیکی به پایتخت و همچنین وجود ظرفیت های کشاورزی و صنعتی شهر قزوبن را از دیگر ویژگی های دانشگاه بین المللی امام ره برشمرد و افزود: این دانشگاه با داشتن مرکز آموزش زبان فارسی مجرب و مجهز و همچنین اولین پژوهشکده آینده پژوهی در کشور می تواند نقش مهمی را برای تربیت نیروی ماهر و متخصص در حوزه های فناوری ایفاء کند. وی پروژه چشمه نور در استان را یکی از پژوه های مهم کشور عنوان کرد و بیان داشت: پروژه چشمه نور طراحی شده و درحال راه اندازی می باشد که نشان از توانمندی های این استان در حوزه صنعت و فناوری علمی است .

رویکرد وزارت علوم در حمایت از دانشگاه برای قرار گرفتن در ریل اصلی و جایگاه بین المللی دانشگاه دلگرم کننده است سرپرست دانشگاه همچنین بر اهمیت ارتباطات بین المللی شهر قزوین تاکید کرد و گفت: رویکرد وزارت علوم در حمایت از دانشگاه برای قرار گرفتن در ریل اصلی و جایگاه بین المللی دانشگاه دلگرم کننده است و امیدواریم با حمایت مسئولان و همچنین وزارت علوم گام های موثر و بلندی در ارتقای نام مبارک حضرت امام خمینی ره به ویژه در جهان اسلام داشته باشیم و این دانشگاه نماد و الگوی آموزش عالی کشور باشد.

در ادامه این نشست دکتر حدادی با همراهی سرپرست دانشگاه از مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بازدید و با تعدادی از دانشجویان بین الملل و زبان آموزان مرکز دیدار و گفتگو کرد.