درج شده توسط: مدیر سایت

فرهنگ غرب را باید تحریم کنیم

22 Feb 2012

کد خبر : 859461

تعداد بازدید : 3

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، جلیل دارا در آیین اختتامیه جشنواره ملی دانشجویی وبلاگ نویسی از حماسه تا حماسه که در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی برگزار شد، بیان کرد: حادثه 9 دی گویای مطالب مهم و نماد بصیرت بود و نه تنها بصیرت برای وقایع و فتنه های 88 بود، بلکه درسی بود برای وقایع آینده و نکات ارزشمندی را به ما ارائه کرد.

وی ادامه داد: 9 دی این واقعه بزرگ، اصلی ترین نکته اش پشتیبانی از ولایت و حرکت تحت لوای رهبری بود و تکلیف ماست که آن را گرامی داریم و جای تشکر دارد که این برنامه صورت گرفت و ما در این جشنواره سبک جدیدی را انتخاب کردیم که ورود به فضای مجازی است که یکی از مصادیق تهدید نرم است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: حماسه 9 دی و 22 بهمن ماه، دو واقعه بزرگی است که انتخاب این فاصله نیز خوب بوده است و ان شاالله حادثه 9 دی و برپایی چنین محفل هایی، موجب بصیرت افزایی ما باشد زیرا در بیداری اسلامی، جهان اسلام نگاهش به ایران اسلامی است و الگوی انقلاب های منطقه برگرفته از انقلاب ایران است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان افزود: وقتی بحث تهاجم فرهنگی مطرح شد و سال های گذشته رهبری این موضوع را طرح کردند، برخی آن را جدی نگرفتند و اکنون نمودهایش احساس می شود و ما از هر لحاظی تحریم می شویم ولی به لحاظ فرهنگ غربی نه تنها تحریم نمی شویم بلکه سفره های بیگانه به سوی ما باز است و وابستگی به فرهنگ بیگانه مشکلات بعدی را ایجاد می کند.

دارا با اشاره به لزوم تحریم فرهنگ غربی در کشور تصریح کرد: ما باید فضایی ایجاد کنیم که از ورود افکار چه غربی و چه شرقی که با مبانی اسلامی ما تضاد دارد، جلوگیری شود و تحریم ایجاد کنیم و مانع ورود افکاری که با مبانی دینی، اعتقادی و حتی هویت ملی ما تضاد دارد، شویم و این وظیفه دانشجویان و دانشگاهیان و کسانی است که در عرصه علمی قدم برمی دارند و اگر معتقد هستیم که در جهان اسلام، تفکر ناب اسلامی به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داریم باید آن را گسترش دهیم و البته این کار باید با ادبیاتی که اسلام مطرح می کند، صورت گیرد.

وی توضیح داد: ان شاالله سعی کنیم جشنواره وبلاگ نویسی را به گونه ای پایه ریزی کنیم که در سال های بعد فراگیرتر و با قوت بیشتری و حتی در سطح بین الملل برگزار شود و فضای مجازی نیاز به کار جدی دارد و باید از این فضا برای بصیرت افزایی و رفع شبهه افکنی ها استفاده شود و ما در سطح وزارت علوم سعی می کنیم حمایت کرده و از هم اکنون برنامه ریزی شود تا در سال بعد دومین جشنواره وبلاگ نویسی پرشکوه تر و وسیع تر برگزار شود.

در ادامه دبیر جشنواره ملی دانشجویی وبلاگ نویسی از حماسه تا حماسه اظهار کرد: جشنواره ملی دانشجویی وبلاگ نویسی از حماسه تا حماسه سال گذشته متولد شد و تلاش شد در راستای منویات مقام معظم رهبری در فضای مجازی که حوزه جدی جنگ نرم است، جریان سازی در خصوص 9 دی و تولید محتوا صورت گیرد.

فرزاد جهان بین اضافه کرد: خوشبختانه از این جشنواره استقبال خوبی شد و آثار خوبی نیز به جشنواره رسید و در سال جاری نیز این ایده و جشنواره را با مدیرکل فرهنگی وزارت علوم طرح کردیم و ایشان نیز استقبال کردند و تبلیغات جشنواره به دانشگاه ها ارسال شد و جریان خوبی در این راستا ایجاد شد و جا دارد از حمایت رئیس دانشگاه نیز در برگزاری این جشنواره تقدیر شود.

وی افزود: 9 دی که رهبری از آن به عنوان حماسه عظیم یاد کردند و 22 بهمن که نماد حضور ملت ایران در عرصه دفاع از نظام جمهوری اسلامی است و امسال نیز با شکوه تمام برگزار شد و انتخاب اسم حماسه تا حماسه بر این جشنواره این مفهوم را به دنبال دارد که ملت ایران یک حضور مستمر تاریخی در دفاع از ارزش ها در صحنه های مختلف دارد و تا این حضور هست همانطور که رهبری فرمودند این ملت شکست نمی خورد.

دبیر جشنواره ملی دانشجویی وبلاگ نویسی از حماسه تا حماسه عنوان کرد: در این جشنواره 220 وبلاگ ثبت نام کردند که از این تعداد 180 اثر به مرحله نخست داوری رسیدند و از این تعداد نیز 40 اثر به مرحله دوم داوری راه یافت و در نهایت 13 اثر برگزیده شد که این 220 وبلاگ از 25 استان کشور شرکت کردند.

وی تأکید کرد: تلاش شد داوری با نهایت دقت صورت گیرد و در دو بخش فنی و محتوایی داوری انجام شد و در بخش پوستر نیز دو اثر برگزیده انتخاب شد و امیدواریم این جشنواره به صورت دائمی برگزار شود و هر سال محتوای مناسبی در حوزه 9 دی در فضای مجازی تولید شود.

انتهای پیام/