درج شده توسط: مدیر سایت

صعود تیم کوهنوردی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به قله الوند

02 Jan 2012

کد خبر : 859023

تعداد بازدید : 4

در این برنامه فرهنگی- ورزشی که در روز 9 دی ماه1390 برگزار شد، 9 نفر از از اعضای گروه کوهنوردی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) به سرپرستی ابراهیم قنبری با صعود به قله3570 متری الوند حماسه تاریخی میثاق امت با ولایت در 9 دی ماه را گرامی داشتند.

اعضای این تیم، رامین محمد بیگی سلخوری ، مرتضی عبادی ، امان محمد اوزن دوجی، عبدا... مهرعلیان ، محمد فیضی ، محمود جانلو، امیرشاه احمدی و محمد رضا زهرایی، بعداز فتح موفقیت آمیز قله به گرامیداشت حماسه مردمی 9 دی ماه و خواندن سرود جمهوری اسلامی ایران و دعای فرج، برای تعجیل در ظهور آقا امام زمان(عج) بر فراز قله الوند دعا کردند.

لازم به ذکر است این برنامه با همکاری دفتر نهاد رهبری دانشگاه انجام پذیرفت.

کوهستان الوند مهمترین ارتفاعات استان همدان را دربرمی گیرد. رودخانه قوری چای و قره چای از دامنه های شمالی و رودخانه های یوخاری چای و حرم آباد از دامنه های جنوب غربی این کوهستان سرچشمه می گیرند. مناسب ترین راه برای رسیدن به قله الوند مسیر گنجنامه همدان در عباس آباد است. در دامنه های کوه های الوند (کلاغ لان ، چال قبله و چل نابالغان) امکاناتی از قبیل پناهگاه و مهمانسرا فراهم شده است.

الوند کوهستانی ست خط الراسی که چندین قله با اسامی زیر دارد :کلاه قاضی – یخچال- الوند- کلاغ لان- دائم برف- قزل ارسلان- و بلندترین این ها الوند به ارتفاع 3570 متر است. شمال این کوهستان شهر باستانی همدان و جنوب آن شهر تویسرکان است .در میان این خط الراس گردنه ست که این دو شهر زیبا را توسط یک جاده به هم متصل می کند .ابتدای این جاده گنج نامه در ۵ کیلومتری همدان است جائی که کوهنوردان مشتاق صعود الوند از آنجا صعود خود را شروع می کند.