درج شده توسط: مدیر سایت

سفیر کشور سوریه در ایران:سوریه در قلب خط مقاومت است

16 Oct 2012

کد خبر : 860567

تعداد بازدید : 4

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، حامد حسن در کنفرانس بین المللی سوریه پل مقاومت که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، بیان کرد: روابط میان دو ملت برادر یعنی ایران و سوریه از ابتدای انقلاب اسلامی ایران آغاز شده و پایه گذار این روابط دو رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران و سوریه بوده اند و در حال حاضر نیز رهبران دو کشور پیرو این خط هستند. وی ادامه داد: این روابط همواره برای هر دو ملت، کشورهای عربی، جهان اسلام و ملت های مستضعف در جهان سودمند بوده است؛ این دو ملت در یک سنگر هستند و یک طرح مبارزه ای دارند که این طرح، طرح مقاومت است.

سفیر کشور سوریه در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امروز این سوال مطرح است که چرا مردم و کشور سوریه مورد هدف قرار گرفته اند و خون ملت سوریه ریخته می شود و تمامی منطقه و جهان علیه این کشور بسیج شدند.

وی عنوان کرد: دو طرح در منطقه وجود دارد، یک طرح مقاومت است که توانسته منجر به شکست نقشه های امپریالیسم در منطقه شود و پیروزی لبنان، فلسطین و غزه را رقم زده است و کشورهایی که در این طرح هستند با سیاست های سلطه گری و چپاولگری مقابله می کنند و این طرح شامل جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عربی سوریه، مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین است. حامد حسن افزود: طرح دیگری نیز مقابل این طرح قرار دارد و کشورهایی که در این طرح قرار می گیرند از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه جانبداری کردند و همراه دولت تجاوزگر آمریکا و غرب هستند.

بحران سوریه شباهتی با وضعیت کشورهای منطقه ندارد

وی توضیح داد: زمانی که خانم رایس گفتند تجاوز به لبنان، زایمان تولد خاورمیانه جدید است، تصور می کردند بعد از تجاوز به افغانستان و لبنان می توانند خاورمیانه جدید بسازند و خاورمیانه ای که مدنظر آنها بود، در برابر اراده آمریکا تسلیم است. سفیر کشور سوریه در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در حقیقت با پیروزی مقاومت در لبنان تولد خاورمیانه جدید رقم خورد و حرف نخست نیز در آن طرح، مقاومت و اراده ملت های منطقه بود و آنها سوریه را هدف قرار گرفتند زیرا سوریه نقش بارزی در این زمینه داشت. وی با اشاره به حمایت سوریه از ایران توضیح داد: در جنگ تحمیلی علیه ایران، صهیونیست ها، غربی ها و کشورهای بسیاری از صدام، جنایت ها و تجاوز آن حمایت می کردند ولی سوریه با صدا رسا در جانبداری از جمهوری اسلامی ایران، به این جنگ "نه" گفت. حامد حسن به تفاوت بحران به وجود آمده در سوریه با دیگر کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: آنچه در سوریه روی داده است با دیگر کشورها متفاوت است، کشورهایی نظیر تونس، یمن و کشورهای خلیج بر اساس اراده آمریکا عمل کرده و نقش ملت خود را نادیده گرفته اند و آنها نمی دانند که دموکراسی یعنی چه و تجربه برگزاری انتخابات را ندارند، ولی سوریه 40 سال پیش قانون اساسی خود را به تصویب رساند و بر اساس آن انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای محلی همواره اجرا می شود. سفیر کشور سوریه در جمهوری اسلامی ایران گفت: بشار اسد زمانی که احساس کرد کسانی در کشور خواهان تغییر و پشبرد قانون اساسی کشور هستند، همپرسی قانون اساسی را اجرا کرد و قانون جدید انتخابات به تصویب رسید و بر اساس این قانون جدید، انتخابات مجلس نیز اجرا شد و حدود 56 درصد مردم سوریه در انتخابات شرکت کردند.

سوریه با یک جنگ جهانی مواجه است

وی تأکید کرد: دشمنان سوریه را هدف قرار دادند زیرا سوریه در قلب خط مقاومت است و همچنین جمهوری اسلامی ایران، حزب الله و مقاومت فلسطین را هدف قرار می دهند چراکه در محور مقاومت هستند و سوریه پل ارتباطی بین ایران و نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین است. حامد حسن توضیح داد: هزاران نفر از فرزندان مردم سوریه و ارتش و نیروهای امنیتی هدف گلوله های تروریست ها و گروه های وهابی قرار گرفتند، گلوله هایی که باید به سوی سینه اشغالگران و صهیونیست ها هدف گرفته شود ولی به دستور آمریکا و دشمنان ما، به سوی فرزندان سوریه شلیک می شود. وی یادآور شد: دستانی که هزاران نفر از مردم بی گناه عراق را کشت، ملت ما را هدف گرفته است و همان گروه های که علیه ملت عراق توطئه می کردند، علیه ملت سوریه این کارها را انجام می دهند. سفیر کشور سوریه در جمهوری اسلامی ایران در خصوص رابطه با کشور ترکیه اعلام کرد: در روابط با ترکیه مبادلات ما در سطح میلیاردها دلار بوده است که این نشان دهنده علاقمندی سوریه به رابطه با ملت ترکیه است ولی دولت ترکیه همه مسائل را نادیده گرفت و در راستای تحقق منافع صهیونیست ها، عربستان و کشورهای غربی حرکت کرد. حامد حسن اظهار کرد: در این 20 ماهه سوریه مواجه با یک جنگ جهانی بوده است و اراده و خون این ملت و شجاعت و همت بشار اسد رهبر سوریه، تمامی جنگ ها را به شکست کشانده و مانع تحقق اهداف آنها شد.

حمایت سوریه از طرح های مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران در این کشور

وی تأکید کرد: سوریه به تمامی طرح هایی که می خواستند به این بحران پایان دهند، پاسخ مثبت داده است و از تمامی طرح هایی که خواهان پایان دادن به این بحران به صورت مسالمت آمیز هستند و در راستای پایان دادن به خشونت بوده و مانع ارسال سلاح از سوی قطر و ترکیه و عربستان به این گروه های تروریستی می شوند، حمایت می کند. سفیر کشور سوریه در جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ملت سوریه به رهبری آقای بشار اسد پیروز این میدان خواهد بود و قوی تر و مقتدرتر از این بحران بیرون خواهد آمد و این موضوع دوستان سوریه را خوشحال کرده و دشمنان سوریه را غضبناک می کند و پیروزی هایی که امروز ارتش عربی سوریه در برابر تروریست ها دارد، بزرگترین نشانه این پیروزی است. وی با تقدیر از مسئولان استان و مسئولان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در برگزاری این کنفرانس بین المللی خاطر نشان کرد: این برای ما افتخار است در دانشگاهی حضور یابیم که به نام امام امت، خمینی کبیر مزین است و قطع یقین در این دانشگاه، اندیشه، آرمان ها و اهداف ایشان را زنده نگاه می دارند که این آرمان ها، آرمان های انقلاب اسلامی است.

ایران تنها کشوری است که در راستای نهادینه کردن اخلاق گام برداشته است

در ادامه رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در راستای نهادینه کردن معنویت و اخلاق در جهان گام برداشته و با پایبندی به مبانی اسلام و با اعتقاد به اینکه انسان ها باید خود سرنوشت شان را تعیین کنند، با تدابیر معمار کبیر انقلاب و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری سه دهه است که راه خود را پیش گرفته و در این مسیر پیش می رود. عبدالعلی آل بویه اعلام کرد: در دنیای معاصر، هر ملتی که بخواهد استقلال و آزادی داشته باشد و روی پای خود بایستد با موانع و مشکلاتی روبرو است و در این راه طولانی که انقلاب اسلامی داشته، همواره کشور دوست و برادر، سوریه در کنار جمهوری اسلامی بوده است. وی اضافه کرد: در هنگام سختی و زمانی که همه دنیا جمع شده بودند و صدام را جلو انداخته بودند تا با جمهوری اسلامی بجنگد، کشور سوریه همراه ایران بود و در مسائل بین المللی و مسائل منطقه ای مما را همراهی کرد.

ایران حامی آرمان های سوریه است

وی تصریح کرد: امروز اگر به کشور سوریه فشار آوردند، قصد و هدف تنها این کشور نیست بلکه همه کشورهایی هستند که به نحوی می خواهند به استکبار جهانی "نه" بگویند و ما همواره وظیفه خود می دانیم که از آرمان های این کشور که آرمان های خود ماست و همچنین جایگاه این کشور حمایت کنیم و چنین نشست هایی که در دانشگاه ها برگزار می شود، حاکی از این مطلب است. رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: ما باید بر آرمان ها پافشاری کنیم و به آنچه اعتقاد داریم، پایمردی کنیم و تسلیم سیاست های زورگویانه جهانیان نشویم و امیدوار هستیم کشور سوریه بتواند این مرحله را به خوبی و با سربلندی طی کند که اینگونه نیز خواهد بود و دولت و ملت ایران نیز همواره خود را در کنار مردم مسلمان سوریه می بیند. وی خاطر نشان کرد: امیدواریم برگزاری نشست های این چنینی که توسط تشکل های دانشجویی و حوزه فرهنگی برگزار می شود، چشم انداز روشنی به ما دهد تا نسبت به دفاع از آرمان ها، اعتقادات و اصول و مبانی که داریم مقاومت بیشتری داشته باشیم.

پیشروی و تسلط ارتش سوریه بر مناطق مختلف این کشور

در ادامه سردبیر شبکه خبری العالم اظهار کرد: در کشور سوریه، ارتش این کشور توانسته است تسلط خود را بر اراضی آن کامل کند و ارتش سوریه به پایان دادن جنگ در حلب و حمص نزدیک شده است به طوری که افراد مسلح در این دو استان مهم سوریه تنها 15 تا 20 درصد منطقه را تحت تسلط خود دارد. حکم امهز در خصوص جنگ ترکیه با سوریه افزود: غرب آمادگی همراهی ترکیه برای جنگ علیه سوریه را ندارد و آمریکایی ها نیز در آینده نزدیک انتخابات ریاست جمهوری را دارند و اوضاع اقتصادی آنها مناسب نیست. وی عنوان کرد: کشورهای عربی نیز نمی توانند علیه سوریه اقدام نظامی داشته باشند زیرا اگر همه آنها جمع شوند، نمی توانند گروه کوچکی از ارتش سوریه را تشکیل دهند، از این رو کشورهای عربی و غربی آمدند و از افراد مسلح مخالف و اجیر شده از خارج سوریه به ویژه عربستان و قطر استفاده کردند. سردبیر شبکه خبری العالم گفت: با توجه به این موضوع کشورهای عربی و غربی نمی توانند علیه سوریه حرکت نظامی انجام دهد و از طرفی نیز از عکس العمل ایران، حزب الله و ارتش سوریه هراس دارند.

نفوذ هواپیمای حزب الله لبنان به اسرائیل شکست سیاست های نتانیاهو بود

وی با اشاره به هواپیمای بدون سرنشین حزب الله لبنان اعلام کرد: مهمترین عکس العمل مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در خصوص هواپیمای بدون سرنشین حزب الله لبنان این بود که این اتفاق را یک نفوذ استراتژیک و تاریخی علیه مسائل امنیتی خود و شکست دیگری برای سیاست نتانیاهو دانستند. امهز یادآور شد: این تنها هواپیمایی است که وارد اسرائیل شده و از موقعیت های آنها پرده برداشته است و با توجه به اینکه تکنولوژی آمریکا به صورت گسترده در اختیار اسرائیلی ها است، از این رو نفوذ این هواپیما علاوه بر مسائل امنیتی اسرائیل بر ناتو و تکنولوژی آمریکا و تمام غرب بوده است.