درج شده توسط: مدیر سایت

رونمایی از دستاوردهای دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

19 Feb 2012

کد خبر : 859413

تعداد بازدید : 3

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دکتر عبدالعلی آل بویه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین بیان کرد: در سال جاری، بیستمین سالگرد فعالیت دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) را داریم که قانون این دانشگاه در دی ماه سال 1362 به تصویب مجلس رسید و در بیست و نهم همان ماه نیز توسط شورای نگهبان تائید شد.

وی ادامه داد: آغاز فعالیت دانشگاه با عنوان "دانشگاه بین المللی اسلامی" از سال 1364 و به صورت محدود در استان قزوین آغاز شد و در سال 1370 نیز به صورت رسمی فعالیت خود را با نام معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) ادامه داد و در آن سال، نخستین رئیس دانشگاه بین المللی معرفی شد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: هم اکنون 20 سال از فعالیت دانشگاه می گذرد که در این 20 سال، دانشگاه 9 رئیس بر کرسی ریاست خود تجربه کرده و 9 هیئت رئیسه را دیده است و به طور متوسط دوره مدیریت اینها دو سال بوده که کمترین زمان مدیریت یک سال و شش ماه و بیشترین به 3 سال و 9 ماه بازمی گردد.

* ارائه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان در جشنواره حرکت

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در بیستمین سالگرد تأسیس این دانشگاه عنوان کرد: در هفته دوم اسفند ماه، مراسم بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه با حضور میهمانان ایرانی و خارجی و با حضور سفرای دیگر کشورها برگزار و از دستاوردهای دانشگاه در عرصه های مختلف رونمایی می شود.

آل بویه توضیح داد: گروه های آموزشی، پژوهشی، دانشکده ها و تشکل های علمی آثار خود را در نمایشگاهی به نمایش می گذارند و تجلیل از 20 استاد در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و علمی و اجرایی یکی از برنامه ها است و تجلیل از 20 کارمند و 20 دانشجو که بیشترین امتیاز را از لحاظ آموزشی و پژوهشی در 20 سال گذشته کسب کردند و معرفی 20 پایان نامه برگزیده بخشی از این مراسم است.

وی یادآور شد: ارائه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان در قالب جشنواره حرکت، رونمایی از نرم افزار آموزش مجازی زبان فارسی، رونمایی از سایت اجتماعی و فرهنگی جوانان که به ابتکار دانشجویان این دانشگاه راه اندازی شده است و تجلیل از پژوهشگران جوان دانشگاه که دارای رتبه کشوری هستند از دیگر برنامه های بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه است و از دانشجویانی این دانشگاه که در طراحی مفهومی خودروی هیبریدی مقام نخست را در کشور کسب کردند و دانشجویانی که اقدام به طراحی، ساخت و به پرواز درآوردن هواپیمای بدون سرنشین کردند و رتبه دوم کشوری را از آن خود کردند، تجلیل خواهد شد.

* افتتاح پژوهشکده آینده پژوهی و مرکز رشد واحدهای فناور

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: افتتاح ساختمانی که در برنامه های دولت به عنوان دانشکده علوم اجتماعی معروف است و پژوهشکده آینده پژوهی، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه و مرکز کارآفرینی در آنجا فعالیت خواهد کرد.

وی اعلام کرد: تنها دانشگاهی که در سال گذشته توانسته مجوز گروه پژوهشی آینده پژوهی را از میان 9 دانشگاه در وزارت علوم کسب کند، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بوده و هسته اولیه پژوهشکده با گروه پژوهشی شروع می شود؛ حاصل کار آموزشی در این 20 سال دارا بودن 48 دوره کارشناسی، 56 دوره ارشد و 12 دوره دکترا است.

آل بویه گفت: چند دوره دکترا نیز در دستور کار است از جمله دو دوره دکترا که اجرا می شود و برای نخستین بار این دانشگاه تعریف کرده که آینده پژوهی و معماری نیروگاه های هسته ای است و دو دوره دیگر دکترا را نیز اعضای هیئت علمی طراحی کردند که دکترای شیمی سبز و دکترای معماری اسلامی با گرایش حکمت و روشها است.

وی اضافه کرد: دانشگاه در 120 رشته و گرایش فعالیت می کند و هفت دانشکده و یک مرکز دارد و امیدواریم تا سه سال آینده تعداد دانشکده ها را به 10 دانشکده برسانیم و دانشکده فناوریهای نوین جزو برنامه های ماست.

* ثبت 20 اختراع اعضای هیئت علمی دانشگاه بین المللی

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به اقدامات در حوزه آموزش اظهار کرد: حدود 2 هزار پایان نامه دانشجویی حاصل کار تحقیقاتی دانشجویان ماست که از پنج تا 10 درصد این پایان نامه ها، مقالات علمی معتبر استخراج شده است و در حوزه پژوهش نیز 273 کتاب تألیفی حاصل کار اعضای هیئت علمی ماست.

وی با اشاره به مقالات تولید شده در دانشگاه طی 20 سال گذشته عنوان کرد: 65 کتاب ترجمه و 2 هزار و 900 مقاله تولید شده که از این تعداد حدود یک هزار و 200 مقاله کنفرانس است یعنی در مجامع علمی د اخل و خارج شرکت کرده و 957 مقاله معتبر داشتیم که از این تعداد 516 مقاله با نمایه ISI بوده است و 30 مورد نیز فرصت مطالعاتی داشتیم.

آل بویه یادآور شد: دانشگاه 220 طرح پژوهشی داخلی و خارجی داشته و 20 مورد اختراع اعضای هیئت علمی ثبت شده است و در بخش همایش ها نیز 100 مورد همایش علمی کوچک و بزرگ در دانشگاه برگزار شده که مهمترین آن همایش بین المللی بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی، همایش ملی قزوین عصر صفویه، نیروگاه های برق، تحولات ایران و جهان و کاربرد نانو در صنعت بوده است.

وی اعلام کرد: در تحقق برنامه هایی که دانشگاه در فعالیت های بین المللی دارد، همایش مشترکی بین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و مرکز آینده پژوهی روسیه برگزار می شود که حاصل سفر هیئت اعزامی دانشگاه در سال گذشته بوده که در هفته پایانی فروردین ماه شاهد برگزاری این همایش خواهیم بود.

* برگزاری مسابقه کشوری وبلاگ نویسی در دانشگاه

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به دستاوردهای پژوهشی دانشگاه بیان کرد: از جمله دستاوردهای دانشگاه در حوزه پژوهش، رتبه هایی است که اعضای هیئت علمی آن کسب کردند که کسب عنوان پژوهشگر برتر گروه علوم پایه در نهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و مدیران پژوهشی کشور، نویسنده مقاله داغ در رشته ریاضی بر اساس نمایه های استنادی بین المللی توسط یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه ثبت شد.

وی یادآور شد: در دوره زمانی پنج ساله 2005 تا 2010 از سوی مجله ریاضیات کاربردی مقاله پراستناد در این مجله به نام یکی از اعضای هیئت علمی ما ثبت شد و کسب رتبه بیست و هفتم دانشمندان برتر ایران در حوزه ریاضیات نیز از آن استادی از این دانشگاه شد و استاد دیگری نیز از دانشگاه ما رتبه سوم گروه محققان فناوری های نوین را در سیزدهمین جشنواره رازی کسب کرد و از دیگر طرح های پژوهشی که استادان این دانشگاه انجام دادند، تهیه و تدوین برنامه راهبردی شهر قزوین و اجرای طرح اتصال دانشگاه به شبکه ابر کامپیوتر کشور است.

آل بویه با اشاره به اقدامات فرهنگی دانشگاه بیان کرد: در حوزه فرهنگی دو رویداد مهم داشتیم که برگزاری نخستین کنگره دانشجویی دانشگاه اسلامی با حضور وزیر علوم و مسابقه وبلاگ نویسی از حماسه تا حماسه بود که این مسابقه در سال گذشته در دانشگاه برگزار شد و در سال جاری به صورت کشوری برگزار می شود و وزارت علوم و دانشگاه بین المللی امام خمینی در برگزاری این برنامه مشارکت دارند.

* تحصیل 800 دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه بین المللی

وی با اشاره به تعداد دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: تاکنون حدود 5 هزار دانشجوی غیر ایرانی به این دانشگاه آمدند و یک هزار و 500 نفر در اینجا درس خوانده اند که از 95 ملیت هستند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: در حال حاضر نیز 800 دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه تحصیل می کنند که 532 دانشجو در داخل رشته های اصلی دانشگاه مشغول تحصیل هستند و 300 نفر باقی مانده نیز در مرکز آموزش زبان فارسی هستند.

وی یادآور شد: از جمله دستاوردهای دانشگاه، مرکز آموزش زبان فارسی است که هر دانشجوی غیر ایرانی وقتی توسط وزارت علوم پذیرش و به دانشگاه معرفی می شود و در این مرکز، زبان فارسی آموخته و این مرکز در کنار آموزش های رسمی که دارد یکسری دوره های دانش افزایی را برای علاقمندان به زبان فارسی در دنیا برگزار می کند.

* 50 میلیارد تومان برای طرح ارتقای ویژه دانشگاه نیاز است

آل بویه با اشاره به طرح ارتقای ویژه دانشگاه توضیح داد: در سفر اول و سفر سوم هیئت دولت به استان قزوین مصوبه ای در خصوص طرح ارتقای ویژه دانشگاه داریم؛ البته افزایش اعتبار در خصوص دانشگاه امام با نگاه ویژه صورت گرفته و ما سال آینده افزایش اعتبار را در حوزه اعتبارات هزینه ای و عمرانی داریم به طوری که اعتبارات هزینه ای در سال 90 از 19 میلیارد تومان به 26 میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی نیز از 4.5 میلیارد تومان به 103 میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ما توانستیم چهار طرح در لایحه بگنجانیم از جمله مرکز فرهنگی که از مصوبات هیئت دولت بوده و احداث ساختمان علوم و تحقیقات و مجموعه استخر دانشگاه که این سه مورد در سال آینده در بحث بودجه مدنظر است و دو طرح نیز از قبل بوده که در واقع دانشگاه در پنج پروژه دارای ردیف ملی است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) توضیح داد: پیشنهاد ما برای طرح ارتقای ویژه دانشگاه، 50 میلیارد تومان است، البته در مذاکرات هیئت دولت 20 میلیارد تومان قطعی شده بود که نیاز به برنامه داشت و ما برنامه را تهیه کردیم و منتظر هستیم در هیئت امنا تصویب شود و سپس ارائه دهیم.

وی خاطر نشان کرد: زمینه ارتقای طرح در بحث پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، مدیریت و تحول اداری و زیرساخت و فضاهای کالبدی است که 50 میلیارد و 600 میلیون تومان درخواست کردیم که امیدواریم حداقل 50 درصد آن به تصویب برسد و در واقع طرح ارتقای ویژه فراهم آوردن زمینه و امکانات لازم برای انجام تحقیقات در دانشگاه است.

* جذب استاد همبسته غیرایرانی

آل بویه با اشاه به برنامه های پیش بینی شده در این دانشگاه بیان کد: ایجاد نشریات الکترونیکی با هیئت تحریه بین المللی به ویژه با دانشگاه هایی که در جهان اسلام با آنها در ارتباط هستیم و ایجاد مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی علوم و فنون بین رشته ای از جمله برنامه ها است، در حوزه آموزشی نیز مرکز آموزش مجازی توسط بخش آموزش زبان فارسی پیگیری می شود که اولین نرم افزار آموزش مجازی را تهیه کردیم و به صورت آزمایشی در اختیار سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: موضوع دیگری که در برنامه داریم جذب استاد همبسته غیرایرانی است که 60 روز، حداقل حضور است که به طور متناوب در دانشگاه باشند و به ویژه در رشته های نوین بسیاری از متخصصان حاضر هستند که حضور یابند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: ایجاد آزمایشگاه موضوع دیگری است که در برنامه است و با توجه به یکی از مصوبات اخیر معاونت پژوهشی وزیر علوم به دلیل استفاده بهینه و مبارزه با تحریم، مقرر شده دانشگاه ها در هر استانی وارد شبکه آمایشگاهی کشور شده و بتوانیم از امکانات موجود بالاترین استفاده را ببریم و توسعه تحصیلات تکمیلی بین رشته ای نیز جزو اقدامات ماست.

* ایجاد شبکه مجازی فرهنگی دانش آموختگان ایرانی

وی با اشاره به ایجاد شبکه مجازی دانش آموختگان ایرانی گفت: یکی از اقداماتی که مورد توجه است، ایجاد شبکه مجازی فرهنگی میان دانش آموختگان ایرانی است یعنی کسانی که از خارج از کشور آمده و در ایران دانش آموخته شدند؛ همه دانشگاه های دنیا با فارغ التحصیلان خود مرتبط هستند ولی در ایران این ارتباط ضعیف است.

آل بویه از ایجاد مرکز همایش بین المللی خبر داد و افزود: از جمله کارهایی که در بُعد بین المللی مدنظر است ایجاد مرکز همایش بین المللی است که در استان یک توافق اولیه از هیئت امنا گرفته ایم و همچنین احداث مجموعه اقامتی استادان غیر ایرانی در سایت آموزشی جزو برنامه است.

وی در خصوص دادن خوابگاه به دانشجویان تصریح کرد: در بحث خوابگاه ها، متوسط کشوری 40 درصد است که تا 40 درصد دانشگاه ها موظف هستند به متقاضی خوابگاه دهند و در دانشگاه بین المللی امام خمینی این عدد به 60 تا 65 درصد می رسد.

* امضای تفاهم نامه با سازمان ارتباطات اسلامی برای جذب دانشجوی غیرایرانی

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در پاسخ به سئوالی در خصوص رتبه بندی دانشگاه اظهار کرد: شاخص هایی که برای دانشگاه ها در رتبه بندی در نمایه های بین المللی انجام می دهند، از دیدگاه های مختلف است و طبیعی است دانشگاه بین المللی امام خمینی با 20 سال سابقه ای که دارد در کنار دانشگاه های جامع و بزرگ رتبه پایین تری داشته باشد که اگر شاخص های بین المللی را جدا کنیم، شاید رتبه 20 را داشته باشیم ولی در مجموع رتبه دانشگاه در حال حاضر جزو 40 و 50 است.

وی افزود: در وزارت علوم دبیرخانه ای تأسیس شده که در آینده حتی بودجه دانشگاه ها بر اساس ربته بندی باشد، بنابراین چشم انداز آینده دانشگاه این را مدنظر ندارد که به دانشگاه تهران و یا دانشگاه شیراز برسد زیرا اگر ما بخواهیم به آنها بر سیم آنها نیز به مراحل بالاتر رسیده، بنابراین شاخص ما بیشتر جذب استاد غیر ایرانی، تربیت دانشجویان بیشتر غیر ایرانی و اجرای دوره های آموزشی و پژوهشی مشترک با دانشگاه های دنیا است.

آل بویه در خصوص شرایط جذب دانشجوی غیر ایرانی اضافه کرد: بر اساس اساسنامه باید تا 50 درصد دانشجویان ما غیر ایرانی باشند ولی در جذب دانشجوی غیر ایرانی عواملی مانند مرجعیت علمی دانشگاه و تبادل اقتصادی آنها مهم است و در کل کشور تعداد دانشجویان غیر ایرانی ما در مقایسه با دیگر کشورها که دیرتر شروع کردند، کمتر است.

وی یادآور شد: در سیاستی که وزارت علوم دارد، دانشجویانی که بورس می کند علاقمند هستند که به این کشور آمده و در جمهوری اسلامی با آموزه های امام و انقلاب آشنا شوند و همچنین مکانیسم جذب دانشجوی غیر ایرانی در اختیار دانشگاه نیست و بورسیه هایش در اختیار وزارت علوم است ولی برنامه ای داریم به طوری که ما در گذشته مجوز نداشتیم دانشجوی غیرایرانی را خود بورس کنیم اما هیئت امنا این اجازه را داده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: ما با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تفاهم نامه ای امضا کرده ایم که سالانه از هر کشوری که نمایندگی دارد حداقل یک نخبه به ما معرفی کند و در بحث غیر بورسیه نیز آیین نامه ای تحت عنوان "جذب دانشجویان غیرایرانی عادی به نخبه" داریم.

وی ادامه داد: بیشتر دانشجویان ما از کشور دوست و برادر، افغانستان هستند؛ شورای عالی نیز در سطح وزارت علوم تشکیل شده که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و جامعه المصطفی عضو آن هستند که سیاست گذاری کلان برای جذب دانشجویان غیر ایرانی می کند.

آل بویه افزود: طرح دیگری را وزارت علوم در جذب دانشجویان غیر ایرانی دنبال می کند که به صورت هدفمند از کشورهایی که خودشان برنامه ریزی کردند، آزمونی را برگزار کرده و دانشجویان را جذب می کنند که کشورهای افغانستان، تاجیکستان، عراق، سوریه، لبنان و پاکستان است که در مرحله اول قرار است از آن طریق سهمیه هایی را داریم.

* دست اندرکاران عرصه علم، دانشگاه را جزو اولویت اول خود قرار دهند

وی اظهار کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) دارای همه رشته های تحصیلی نیست، برای نمونه رشته خبرنگاری، کارگردانی و هتل دارای مورد علاقه و پرطرفدار دانشجویان غیرایرانی است که در برنامه ریزی ماست رشته های مورد علاقه دانشجویان غیر ایرانی را با جذب اعضای هیئت علمی، ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به نگاه ویژه مسئولان به دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص این دانشگاه فرمودند: دانشگاه امام آبروی نظام است و رئیس جمهور نیز در سال گذشته بیان کردند جایگاه دانشگاه باید ارتقا یابد؛ این اعتقاد نظام است و اتفاق نظر در خصوص این دانشگاه وجود دارد ولی اگر قرار باشد جهشی رخ دهد، باید نگاه ویژه شود و این نگاه باید در سطح بدنه خود را نشان دهد.

وی عنوان کرد: اینکه ما بگوییم چگونه دانشگاه جهش می یابد، زمانی است که همه دست اندرکاران ما در عرصه علم و فناوری، دانشگاه را جزو اولویت اول خود قرار دهند و ما باید اولویت هایمان را شناسایی کرده و کار زیادی نیاز است تا دانشگاه جایگاه واقعی خود را به دست آورد و باید مواظب باشیم که در رقابت منفی با دیگر دانشگاه ها قرار نگیریم.

* هیچگونه مخالفتی در چارچوب قانون با فعالیت های دانشجویی نداریم

آل بویه با اشاره به فعالیت های فرهنگی و سیاسی دانشجویان تأکید کرد: در چارچوب سیاست های کلی نظام و در چارچوب آیین نامه و مورادی که شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرده است و در نهایت آنچه از سوی وزارت علوم به ما ابلاغ می شود، دانشجویان ما در عرصه فعالیتهای فرهنگی و سیاسی مشغول کار هستند.

وی گفت: در گذشته تشکل اسلامی اصلاح طلبان در دانشگاه بوده که ما منحل نکردیم و از نظر ما اعتبار دارد ولی باید مراحل قانونی برای ادامه فعالیت از مراجع دانشگاه کسب کنند و همه فعالیت های فرهنگی و سیاسی زیر نظر شورای نظارت دانشگاه است که یک هیئت سه نفره مرکب از رئیس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد رهبری و نماینده وزیر علوم است و ما اعتقاد داریم که دانشجو جوان است و جوان آرمان گرا و آینده ساز است و باید تولید فکر و اندیشه کند و بتواند در دانشگاه در کنار علم آموزی ها، مهارت های زندگی را کسب کند که حضور در فعالیت های فرهنگی و سیاسی برای کسب این مهارت لازم است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اعلام کرد: ما در دو سال گذشته سعی کردیم تشکل های سیاسی و فرهنگی را با مبانی علمی و فعالیت های فرهنگی و سیاسی آشنا کنیم و کلاس های آموزشی متفاوتی را برگزار کردیم و در خصوص مدیریت زمان، برنامه ریزی چشم انداز و عوامل موثر در موفقیت یک سازمان در این کلاس ها، مطالبی بیان شد و همچنین کلاس های بصیرت افزایی را داشتیم و هدف این است که دانشجو در عرصه فرهنگی و سیاسی کسب تجربه کند.

وی ادامه داد: در خصوص کرسی های آزاداندیشی دانشجویی قبل از اینکه بحث آن مطرح باشد از سال 88 کار را آغاز کردیم و در 16 آذر سال جاری، جزو معدود دانشگاه هایی بودیم که تریبون آزاد داشتیم و دانشجو باید بداند که در فضای عقلانی بحث کند و بحث وی باید انتقادی باشد و در خصوص مسائل مختلف کشور مثبت ها و منفی ها، فرصت ها و تهدیدها و آسیب ها و مصالح را مطرح کند.

آل بویه خاطر نشان کرد: بنابراین این عرصه برای همه دانشجویان در چارچوب قوانین باز است و دانشگاه امام در این عرصه دارای دانشجویان فعالی است و ما هیچ مخالفتی در چارچوب قانون با فعالیت های دانشجویی نداریم و در حال حاضر نیز سه تشکل در دانشگاه فعال هستند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تفکیک جنسیتی در دانشگاه گفت: متأسفانه در جامعه نسبت به قوانین و ضوابط حاکم بر دانشگاه ها آگاهی نیست و اعتقاد داریم محیط دانشگاه باید برای تحصیل و پژوهش سالم باشد و اگر اختلاط دختر و پسر به کار، تحقیق و سلامت روحی و نفسی آسیب می رساند باید این اختلاط را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) یادآور شد: ما کلاس های عمومی را مانند معارف و تنظیم خانواده را تفکیک کرده ایم و اعتقاد داریم اگر وزارت علوم بتواند مجوز دانشگاه تک جنسیتی را بیشتر کند.

* دانشگاهیان حضوری پرشور در انتخابات خواهند داشت

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم که ملت ایران و به ویژه دانشگاهیان بر این امر واقف هستند و همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند مجلس، در رأس امور و عصاره ملت است و دانشگاهیان به عنوان افرادی اثرگذار در انتخابات حضوری فعال و پرشور خواهند داشت.

آل بویه عنوان کرد: بنده نیز به عنوان نماینده دانشگاهیان بر این امر تأکید کرده که نه تنها حضور پرشور مردم را در انتخابات خواهیم داشت و خود نیز با تمام قوا در انتخابات شرکت می کنیم بلکه در آستانه انتخابات برنامه ریزی کرده ایم تا حضور حداکثری مردم را در پای صندوق های رأی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: حضور حماسی مردم در 22 بهمن ماه نشان داد که مردم در هر شرایطی پای انقلاب ایستاده اند و پاسدار خون شهدا و فرمانبردار اوامر ولی فقیه و مقام معظم رهبری هستند و انشاالله اساتید دانشگاه به عنوان فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان به عنوان افسران این عرصه، حضور فعالی را خواهند داشت.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: در دانشگاه نیز شاهد خواهیم بود که نامزدهای انتخاباتی حضور خواهند یافت و برنامه هایشان را تشریح خواهند کرد و امیدواریم این امتحان الهی که پیش روی ملت است مردم از عهده این امتحان برآیند و گامی دیگر در راستای تحکیم جمهوری اسلامی و اعتلای کشور برداریم.

وی با گرامیداشت یاد شهدای عرصه علم و فناوری یادآور شد: از خداوند متعال می خواهیم که همانطور که ما را در سه دهه گذشته در راه راستین انقلاب اسلامی استوار نگاه داشته، توفیق دهد بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و با وجود دشمنی ها و موانعی که دشمن بر سر راه انقلاب اسلامی ایجاد کرده شاهد هستیم که انقلاب مسیر خود را ادامه می دهد.

انتهای پیام/