درج شده توسط: مدیر سایت

روسیه آماده افزایش همکاری‌ها با ایران است

13 Apr 2012

کد خبر : 859868

تعداد بازدید : 2

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، لوان جاگاریان در حاشیه همایش چشم انداز همکاری های ایران و روسیه در افق 1404 در جمع خبرنگاران بیان کرد: من به عنوان سفیر کشور روسیه تأکید می کنم و وظیفه ام نیز این است که روابط دو جانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه توسعه یابد و این همایش می تواند نقش مهم و کلیدی را در این راستا داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای همه معلوم است که برخوردهای فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسائل منطقه ای شباهت بسیاری دارد و چه در گذشته و چه در حال حاضر و همینطور در آینده میل داریم و این آمادگی وجود دارد که این همکاری ها ادامه یابد.

سفیر کشور روسیه در ایران اضافه کرد: سطح مناسبات بین کشور جمهوری اسلامی ایران و روسیه عالی است و از آغاز سال میلادی نیز روسای جمهور دو کشور مکالمات تلفنی داشتند و ما دستورات لازم را از مسکو دریافت کردیم و راجع به نوع همکاری بین دو کشور روسیه و ایران، رایزنی های منظم در زمینه های مختلف داریم.

وی تصریح کرد: در بحث اقتصادی نیز تبادلات بین دو کشور مفید خواهد بود و امیدواریم تبادل بازرگانی و تجاری میان دو کشور افزایش یابد.

لوان جاگاریان در پایان با تشکر از برگزاری این همایش خاطر نشان کرد: از استانداری قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در برگزاری این همایش مفید و ثمر بخش سپاسگذاری می کنم.

گفتنی است همایش چشم انداز همکاری های ایران و روسیه در افق 1404 به مدت دو روز در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با نشست و پنل های تخصصی با موضوعات مختلف و ارائه مقالات در حال برگزاری است.

انتهای پیام/