درج شده توسط: مدیر سایت

رئیس دانشگاه : تبعیت از رهبری راه مقابله با دشمنان

06 Apr 2013

کد خبر : 861689

تعداد بازدید : 2

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، عبدالعلی آل بویه در برنامه "همدلی" شبکه قزوین بیان کرد: به طور معمول، دشمنی ها از آنجا آغاز می شود که در انسان توانمندی هایی وجود داشته باشد و ما اگر جامعه عادی خود را بررسی کنیم، مشاهده می کنیم فردی که دشمنی هایی دارد، خوبی ها و محاسنی دارد.

وی ادامه داد: اگر این موضوع را در جامعه گسترش دهیم، دشمنی استکبار جهانی با ما به عنوان یک کشور و ملت نیست، دشمنی آنها به خاطر این است که ما امت هستیم و امت به معنای اعتقاد به اندیشه و ایمان واحدی داشتن است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به فراگیر بودن دین اسلام اضافه کرد: اسلام محدود به داخل مرزهای ایران یا عراق نیست، بلکه تمام جهان را فرا می گیرد.

وی اعلام کرد: اعتقادات و باورهای ما در تضاد با دشمن است و وقتی انقلاب با  آموزه های امام خمینی (ره) شکل گرفت، حرف های جدیدی را برای دنیا داشت که انسان تو مستقل هستی، آزاد آفریده شده ای و در تعیین سرنوشت خود موثر هستی و کسی که حرف برای گفتن دارد، مخالف دارد.

آل بویه عنوان کرد: همه انبیا زمانی که آمدند و مردم را به راه صحیح هدایت و راهنمایی کردند، مخالف و دشمن داشتند و همه مستکبران که رسالت انبیا را مخالف خود می دیدند، با آنها مقابله می کردند.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی نیز امروز در مقابل دنیا حرکت می کند و 1+5 یعنی همه دنیا، ما باید مقابل دشمن باشیم و این تصور که دشمن نداریم، از حیطه انسانی خارج است و باید هوشیار باشیم ولی از طرفی نباید دشمن را تحریک کرده و دشمن تراشی کنیم که تاکنون نیز اینگونه نبوده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)  در خصوص راه های مقابله با دشمن توضیح داد: امیرالمومنین حضرت علی (ع) فرموده اند: کسی که در مقابله با دشمن از فرمان رهبری و پیشوایش تخطی کند با لگد دشمن بیدار می شود، بنابراین ما نیز باید در برابر دشمن به توصیه های مسئولان نگاه کنیم و متناسب با نوع جنگ که ممکن است این جنگ فرهنگی باشد، با اهداف دشمن مقابله کنیم.  

وی با اشاره به لزوم تبعیت از رهبری تأکید کرد: ما باید با اهداف جمهوری اسلامی و رهنمودهای رهبری پیش رویم که رهبری کلان نگر هستند و کار دشمن را رصد کرده و از توانمندی های ما نیز آگاه هستند و بصیرت، آگاهی و تبعیت از رهبری راه مقابله با دشمن است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در خصوص نحوه حرکت در عرصه اقتصادی گفت: ما در عرصه اقتصادی مانند سایر عرصه ها باید مردم را آگاه کنیم و به داشته های خود آگاهی یافته و به آن افتخار کنیم و بحثی که رهبری در خصوص تولید ملی داشتند نیز در این راستا بوده است.

وی افزود: در این حوزه باید از فرصت ها استفاده شود و از توانمندی هایی که داریم بهره گیریم و تحریم ها نیز فرصتی است که استعدادها شکوفا می شود.

آل بویه یادآور شد: ما باید در عرصه اقتصادی با تدابیری که دولت و نظام، می اندیشد، با آن سیاست ها همراه باشیم و به بحث قناعت و صرفه جویی نیز بیشتر بپردازیم.

انتهای پیام/