درج شده توسط: مدیر سایت

جهان تشنه شناخت امام خامنه ای است

22 Feb 2012

کد خبر : 859476

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، محمد علی رامین در آیین اختتامیه جشنواره ملی دانشجویی وبلاگ نویسی از حماسه تا حماسه که در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: غربی ها می گویند که رسانه خودش پیام است و هرکه رسانه داشته باشد، خود آن رسانه برایش یک پیام است که می تواند منتشر کند.

وی ادامه داد: اینکه رسانه خودش پیام است، سخن درستی است ولی برای کسانی که خود پیام ندارند؛ انقلاب اسلامی و شخص امام خمینی (ره) نشان داد که بلاعکس این موضوع نیز صادق است که پیام خود رسانه است و امام با پیامی که ارائه داد، توانست قدرتمندترین رسانه های جهان را در اختیار گیرد و پیام او یک رسانه جهانی شد و حال اگر رسانه ای صاحب پیام باشد، شکست ناپذیر است و چنین رسانه ای در همه صحنه ها موفق است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: امروز بحث در جهان رسانه، این است که یک رسانه 100 حرف بزند، 100 رسانه 100 حرف را بزند و یا 100 رسانه یک حرف را بزند و از اینجا نتیجه می گیریم که اگر علما، سیاستمداران، نخبگان، احزاب سیاسی، دانشگاهیان و رسانه های ما هر کدام حرف خود را بزنند چه اتفاقی می افتد و اگر همه اینها پیام یک امام را به امت منتقل کنند چه اتفاقی می افتد و می تواند امت را پیرامون امام متمرکز کند.

وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی اگر آمده که حرف تازه به جهان ارائه دهد، حرف تازه اش چیست؟ این جشنواره عنوان خوبی دارد و امام خامنه ای در خصوص نهم دی فرمودند که شما به ظاهر نهم دی توجه نکنید، این حضور باطن دارد، آن را کشف کنید و ببینید مردم چه کردند و بدون سازماندهی خاص، مردم برای چه به خیابان ها آمدند و حرف مردم چه بود.

رامین تصریح کرد: هشت ماه توطئه، خیانت، جاسوسی، پلیدی و پلشتی از عناصری که خود را مدعی انقلاب و مملکت می دانستند، مردم را خسته کرد و مردم نتوانستند تنهایی امام شان را تحمل کنند و هر چه امام مظلوم سکوت کرد با مدارا، رفاقت، نصیحت و روشنگری، ولی عده ای نخواستند متوجه شوند.

وی اعلام کرد: 9 دی روز امت و امامت بود، البته روز امت و ولایت نیز هست ولی روز پیوند امت و اعلام امت برای معرفی امام زمان خود به جهانیان بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گرایش های فکری قبل از انقلاب اسلامی اعلام کرد: قبل از انقلاب اسلامی سه نوع تفکر و گرایش فکری در عرصه جهان، جهانیان را مدیریت می کرد، یک نگاه با محوریت معنویت بدون در نظر گرفتن عدالت و آزادی به سرپرستی کلیسا بخشی از افکار عمومی جهان را مدیریت می کرد، یک تفکر با شعار آزادی بدون در نظر گرفتن عدالت و معنویت بخش عمده جهان در سیطره خود داشت و ایدئولوژی دیگر نیز از عدالت سخن می گفت بدون آن که معنویت و آزادی را به رسمیت شناسد.

وی با اشاره به طرح موضوع ولایت فقیه از سوی امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) در سال 1348 با طرح موضوع ولایت فقیه، اندیشه ناب توحیدی را طرح کردند و با سه عنصر معنویت منطبق بر حقیقت و عدالت و آزادی منطبق بر آزادگی انسان، تمام ایدئولوژی موجود را به چالش کشید.

رامین یادآور شد: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید، کلید واژه امام خمینی را شاخص پیروزی می دیدیم، قبل از انقلاب امام فقط به معصومین، اطلاق می شد و بعد از طرح ولایت فقیه این کلمه را بزرگان به سید روح الله خمینی که این طرح را مطرح کرد، اطلاق کردند، البته آمریکایی ها و طرفداران آمریکا سعی می کردند حال که نمی توانند این واژه را از امام خمینی (ره) بگیرند، دیگران را به این نام بنامند و آنها برنامه داشتند که امام واحد برای امت اسلامی شناخته نشود.

وی گفت: پیام خود رسانه است و شما اگر در رسانه هایتان پیامی برای ارائه به جهان داشته باشید، برترین جهان هستید ولی اگر پیامی نداشته باشید منابع خبری شما بیگانه هستند و شما اخبار و تحلیل های آنها را بازتاب می دهید.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امام خمینی (ره) وقتی آمدند با مجموعه ای از کلیدواژه های قرآنی، نگاه توحیدی خود را مطرح کردند و تمام رسانه های جهان را به خدمت گرفتند و با طرح ولایت فقیه و نظام امت و امامت، نظام ملت و دولت را که انگلیسی ها ارائه کرده بودند، کنار زدند.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) در خصوص ویژگی های امام توضیح داد: امام رضا (ع) در روایتی 34 ویژگی برای امام مطرح کردند که 20 ویژگی مختص امام است و تعدادی از این ویژگی ها نیز فطری است؛ چند ویژگی که برای امام در این روایت آمده این است که باید اعلم زمان خود باشد، از دیگران آگاه تر و داناتر باشد، حکیم، مدیر و مدبرتر از بقیه باشد، باتقواتر و حلیم تر از دیگران باشد و شجاع ترین انسان روزگار خویش و متواضع ترین باشد و بزرگوارترین، بخشنده ترین و باکرامت ترین انسان روزگار و پاک اندیش باشد.

رامین یادآور شد: این ویژگی ها را رهبر کنونی ما "سید علی خامنه ای" داراست و در صدها مورد این موضوع تثبیت شده است؛ ما پیشنهاد داریم به جهانیان بگوییم که این اصل امامت ماست و عالم ترین، حکیم ترین، قانون مدارترین، صبورترین، شجاع ترین و سخاوتمندترین انسان باید رهبر باشد و امامت کشتی نجات است و هر کسی را با هر مسلک و مذهبی نجات می دهد.

وی اعلام کرد: هر کسی در هر شرایطی است با این کشتی نجات (امامت) به ساحل امن هدایت می شود و در کشتی حضرت نوح نیز همه سوار شدند و نجات یافتند و امروز اگر به اصل امامت متوسل شویم جامعه بشری یک گام بالاتر می رود و شما مردم جهان در کشورتان بیایید در جامعه خود از میان خود داناترین، حکیم ترین، مدیر و مدبرترین، صبورترین، شجاع ترین، سخاوتمندترین، متواضع ترین و پاک ترین انسان جامعه خود را به رهبری انتخاب کنید که شما نجات یافته و در هر شرایطی یک گام به سمت رشد و تعالی و سعادت و آزادی و آزادگی ارتقا می یابید.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آمریکا هزاران هزار انسان دانشمند، مومن، پاک و صالح زندگی می کنند ولی چرا باید پست ترین انسان ها در آنجا به حکومت برسند و چرا اراذل و اوباش در جوامع غربی باید حاکم باشند و چرا هیچ دانشمندی اجازه حاکمیت ندارد.

وی تأکید کرد: طرح امامت ولی فقیه و ارائه نظام امامت به جهانیان و شناساندن نایب امام زمان (عج) به جهانیان، زمینه ساز رشد و تعالی جامعه بشری و آماده شدن آنها برای پذیرش امام زمان (عج) است و امروز در نظام دموکراسی غرب نفسانیت حاکم است و تا زمانی که این جوامع از نفسانیت، تحت اراده عقلانیت قرار نگیرند و عقل جای نفس را نگیرد، امکان ندارد شرع بر جامعه جهانی حاکم شود.

رامین افزود: اگر مفهوم ولایت فقیه و حاکمیت نخبه، برجسته و شایسته ترین انسان جامعه منتقل نشود راهی برای آماده سازی جامعه جهانی در پذیرایی امام زمان (عج) وجود ندارد و امیدواریم شما دانشگاهیان و وبلاگ نویسان بتوانید پیامی بزرگ و مهم را به جامعه جهانی منتقل کنید و امروز جهان تشنه و نیازمند شناخت امام خامنه ای است.

در پایان این مراسم از رتبه های برتر جشنواره ملی دانشجویی وبلاگ نویسی از حماسه تا حماسه تقدیر شد که محمد حسین زاده با وبلاگ "قمار باز" از شهر مشهد رتبه نخست، محسن فینی زاده با وبلاگ "نه ده هشتاد و هشت" از تهران رتبه دوم، زهرا مرتضوی با وبلاگ "حی علی الجهاد" از قم رتبه سوم، جواد درویش با وبلاگ "وادی" از تهران رتبه چهارم، مرتضی ابراهیم پور با وبلاگ "جوان امروز" از تبریز رتبه پنجم، مجتبی خدابنده لو با وبلاگ "یادداشت های بیراهه" از همدان رتبه ششم، مهدی محسنی با وبلاگ "شکوه پارس" از بروجرد رتبه هفتم، امیر نوری با وبلاگ "ملت بیدار" از تهران رتبه هشتم، علی تقوایی با وبلاگ "راننده" از قم رتبه نهم و روح اله گل محمدی با وبلاگ "بصیرت علوی" از تهران رتبه دهم را کسب کردند و مینا زمانیان با وبلاگ "حماسه 9 دی" از قزوین، علیرضا سنچولی با وبلاگ "یادداشت های کم و بیش روزانه یک خبرنگار" از زاهدان و سید محمود پورعباس با وبلاگ "پتک جمهوریت" از قزوین شایسته تقدیر شدند.

همچنین بخش پوستر این جشنواره رتبه اول و دوم نداشت و حسن علیپور از سازری رتبه سوم این بخش را کسب کرد و سید مهدی زاهدی از تهران نیز شایسته تقدیر شد.

انتهای پیام/