درج شده توسط: مدیر سایت

جشن ولایت در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

04 Nov 2012

کد خبر : 860597

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، طلبه حوزه علمیه قم از کشور دانمارک در این مراسم در رابطه با نحوه گرایش خود به دین اسلام اظهار کرد: دانمارک کشوری کوچک با 5 میلیون نفر جمعیت است و من در این کشور در خانواده ای بزرگ شدم که دین دار نبودند. مهدی هانسن ادامه داد: گرایش من به دین اسلام با آشنایی با یک خانواده عراقی آغاز شد به طوری که به همراه دوست عراقی خود در مراسم عزاداری در یک حسینیه شرکت کردم که در این مراسم، مسلمانان برای خانمی به نام زینب (س) می گریستند.

طلبه حوزه علمیه قم از کشور دانمارک عنوان کرد: با وجود اینکه در غرب تبلیغاتی بر علیه اسلام و ایران وجود دارد مبنی بر اینکه اسلام ارزشی بسیاری برای زن قائل نیست ولی در این مراسم مسلمانان برای خانمی می گریستند که هزاران سال پیش از دنیا رفته بود.

وی توضیح داد: بعد از این موضوع، زمانی که در کشور دانمارک کاریکاتوری اهانت آمیز به ساحت پیامبر اسلام کشیده شد، من در خصوص پیامبر اسلام تحقیق کرده و در آن زمان مسلمان شدم و گرایش من به دین اسلام موجب شد تا در رفتار من تغییر ایجاد شود.

هانسن افزود: دین اسلام، کامل ترین دین است و احکام، اخلاق و اعتقادات در اسلام بسیار مهم است و انسان با چنین دینی می تواند به کمال برسد و خداوند متعال 124 هزار پیامبر برای انسان انتخاب کرده است که حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر خداست و ما شیعیان باید رفتار و اخلاق مان به گونه ای باشد که اهل بیت ما را دوست بدارند.

در ادامه نخستین طلبه زن از کشور سریلانکا بیان کرد: کشور سریلانکا 22 میلیون نفر جمعیت دارد و بیشتر مردم آن بودایی هستند و بعد از انقلاب اسلامی در ایران، تعداد شیعیان نیز در این کشور افزایش یافت به طوری که در حال حاضر 2 هزار نفر شیعه در کشور سریلانکا زندگی می کنند.

راضیه نظمین اضافه کرد: من در یک خانواده مسلمان شافعی مذهب بزرگ شدم و برای نخستین بار در سال 69 به کشور ایران سفر کردم و در ایران با اسلام واقعی آشنا شدم. وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند بهترین حجاب چادر است و من با حجاب کامل در ایران آشنا شدم.

حجاب مانع پیشرفت نیست بلکه موجب پیشرفت است و زنان را محدود نمی کند و کسی که به حجاب بی توجهی کند در واقع به خود و به دیگران ظلم می کند.

طلبه حوزه علمیه قم از کشور سریلانکا با اشاره به فضیلت های امام علی (ع) اظهار کرد: ما به عنوان یک مسلمان در کشور خود از کشته شدن مظلومانه نوه پیامبر گرامی اسلام در کربلا و در خصوص امام علی (ع) نمی دانستیم چراکه در رابطه با امامان کتابی در کشور ما کتابی وجود نداشت در صورتی که برخی آیات قرآن به فضیلت های امام علی (ع) اشاره دارد.

این طلبه حوزه علمیه قم از کشور سریلانکا تأکید کرد: اگر رهبر نباشد جامعه همانند بدنی بدون سر است و در این بین نیز باید توجه داشت که هر کسی نمی تواند رهبر باشد بلکه عادل ترین و عالم ترین فرد باید رهبر باشد و رسول گرامی اسلام نیز بعد از خود 12 امام را معرفی کردند. وی یادآور شد: در ایران نیز در هشت سال جنگ این کشور و عراق، امام خمینی (ره)، به عنوان ولایت فقیه، رهبر بودند و مردم را هدایت می کردند و امروز نیز آیت الله خامنه ای رهبر هستند و ما هرگونه مشکلی داریم می توانیم با ایشان مطرح کرده و پاسخ دریافت کنیم.