درج شده توسط: مدیر سایت

تحریم نمی تواند جوان ایرانی را در عرصه علمی متوقف کند

29 Jan 2012

کد خبر : 859185

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، علی فرزان در حاشیه مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین بیان کرد: دومین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین با شرکت دانشگاه های مطرح کشور نظیر دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه شهید ستاری، دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تبر یز برگزار شد.
وی افزود: بیش از 40 تیم از دانشگاه های آزاد و دولتی در این مسابقات شرکت داشتند که تیم "سَرَد" دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) توانست در این مسابقات رتبه دوم را کسب کند.
وی با اشاره به ویژگی هواپیمای ساخته شده توسط تیم "سَرَد" توضیح داد: دهنه بال این هواپیما سه متر و 60 سانتی متر و طول آن دو متر و 40 سانتی متر است و سیستم ناوبری این هواپیما OSE است و به صورت آن لاین تصویر جلوی هواپیما را به ایستگاه زمینی ارسال می کند.
سرپرست تیم طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: این هواپیما علاوه بر برد پروازی 240 کیلومتر، مداومت پروازی سه ساعت و 20 کیلومتر خط مستقیم، مجهز به سیستم ضبط و ارسال تصویر ویدئویی با پخش زنده، سیستم عکسبرداری هوایی با کیفیت فوق العاده بالا (گشت زنی ، شناسایی و تعیین مکان هدف)، با قابلیت پرواز در ارتفاع دو کیلومتری از سطح زمین و مجهز به سیستم مکان یاب و ضبط مکان (رادار) و ایستگاه زمینی حرفه ای است.
وی یادآور شد: طراحی مفهومی این هواپیما از آبان ماه سال 1389 آغاز شد و کار آن ادامه یافت و اواسط اردیبهشت ماه وارد فاز ساخت این هواپیما شدیم و در پایان تابستان هواپیما ساخته شد و تست های زمینی آن را آغاز کردیم و تست های هوایی کوتاه مدتی را نیز داشتیم.
فرزان با تقدیر از حمایت ریاست دانشگاه بین المللی امام خمینی در ساخت این هواپیما گفت: ما در ساخت این هواپیما به لحاظ تجهیزات مشکل نداشتیم که جا دارد از دکتر آل بویه ریاست دانشگاه بین المللی امام خمینی و مدیر گروه مان تشکر کرده زیرا بدون این حمایت و اعتماد، نتیجه به دست آمده حاصل نمی شد.
وی با اشاره به بی تأثیر بودن تحریم ها در پیشرفت جوانان ایرانی تصریح کرد: برخی قطعاتی که ما در ساخت این هواپیما به کار بردیم وارداتی بود و این واردات نیز در فضای تحریم صورت گرفته و جامعه دانشگاهی دارد به سمتی می رود که این واردات را به صفر برساند و خود این قطعات را بسازیم و قطع یقین نیز این امر ممکن است و ما می توانیم.
سرپرست تیم طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: از نظر ما تحریم یک بحث فرمالیته است و در فضای علمی کشور ما معنا ندارد و برای ما جوانان ایرانی که تکیه بر اسلام داریم، تحریم معنا ندارد و ما با هیچ تحریمی متوقف نمی شویم.
انتهای پیام/