درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری هفت دوره برنامه شکوفاشو در مدرسه اشتغال دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

06 May 2023

کد خبر : 936845

تعداد بازدید : 2

مدرسه اشتغال دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، در راستای توانمندسازی و پرورش منابع انسانی متخصص و کارآمد برای جامعه، برنامه های متنوعی را در نظر گرفته است. یکی از این برنامه ها، برگزاری"دوره شکوفا شو" از دوره های مهارت های نرم برای اشتغال، است. در این راستا مدرسه اشتغال دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) هفت  دوره از این برنامه ها را تحت عنوان دوره شکوفا شو برگزار کرده که شامل دوره های زیر می باشد:
  • دوره خودشناسی برای توسعه فردی
دوره اول با عنوان دوره خودشناسی برای توسعه فردی با هدف شناخت هر فرد از توانمندی ها و ترویج  نگرش کارآفرینانه در جامعه دانشگاهی است، در تاریخ 15 ام اسفند ماه سال 1401 در ساختمان مرکز رشد دانشگاه برگزار شد.
  • دوره کاربردی خودشناسی و تکنیک های خلاقیت
مدرسه اشتغال دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، "دوره دوم شکوفاشو" با عنوان "کاربرد خودشناسی و تکنیک های خلاقیت" را در تاریخ 28 ام فروردین ماه سال 1402 در کارگاه  های آموزشی ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور و توسعه کارآفرینی برگزار گردید.در این دوره سرکار خانم دکتر خوانساری زاده، مدرس تکنیک های خلاقیت، دانشجویان را با انواع تکنیک های خلاقیت آشنا کرده و در کلاس، در این حوزه با تیم های دانشجویی که تشکیل شد، کار عملی صورت گرفت. تکنیک های خلاقیت  همان تکنیک های حل مسئله و از مهارت های نرم می باشد.این مهارت به افراد کمک   می کند که با دیدی نوآورانه به مسائل نگاه کنند و آن را به روشی نو حل کنند. از اهداف این دوره آشنایی دانشجویان با خلاقیت می باشد، در واقع خلاقیت یک نوع مهارت اکتسابی است.در این دوره  مباحثی چون تعریف خلاقیت، طوفان فکری، خیال پردازی، انگیزش، شیوه های نو و ... مطرح گردید.
  • دوره شناخت و مدیریت هیجانات و انضباط شخصی
مدرسه اشتغال دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، "دوره سوم شکوفا شو" با عنوان " شناخت و مدیریت هیجانات و انضباط شخصی " در تاریخ 30 ام فروردین ماه سال 1402 به صورت آنلاین در بستر اسکای روم برگزار گردید.در این دوره سرکار خانم دکتر مولایی، مشاور مرکز مشاوره دانشگاه، دانشجویان را با شناخت و انواع هیجانات در مسیر شغلی آشنا کرده و چگونگی مدیریت هیجانات و نظم کاری به آن ها آموزش داده شد.
  • دوره مشاهده و فرضیه سازی- ایده پردازی
مدرسه اشتغال دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، "دوره چهارم شکوفا شو" با عنوان " مشاهده و فرضیه سازی- ایده پردازی  " در تاریخ 4 ام اردیبهشت ماه سال 1402 در کارگاه  های آموزشی ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور و توسعه کارآفرینی برگزار گردید.در این دوره جناب آقای دکتر میهمی ، عضو محترم هیئت علمی دانشگاه، محقق دوره های خلاقیت و نوآوری، دانشجویان را با انواع تکنیک های فرضیه سازی و ایده پردازی در راستای مسیر شغلی و جهان پیش رو، آشنا کرده و در کلاس، در این حوزه با تیم های دانشجویی که تشکیل شد، کار عملی صورت گرفت.
  • دوره ارائه و مهارت های سخنرانی- اخلاق کار
مدرسه اشتغال دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، "دوره پنجم شکوفا شو" با عنوان" ارائه و مهارت های سخنرانی- اخلاق کار " در تاریخ 6 ام اردیبهشت ماه سال 1402 به صورت آنلاین در بستر اسکای روم برگزار گردید.دراین دوره سرکار خانم دکتر مولایی، مشاور مرکز مشاوره دانشگاه، دانشجویان را با مهارت های سخنرانی به خصوص جهت مصاحبه شغلی و همچنین رفتار کاری مناسب و ایده آل آشنا کرده و چگونگی ارائه موثر مطالب به آن ها آموزش داده شد.
  • دوره مدیریت زمان
مدرسه اشتغال دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، "دوره ششم شکوفا شو" با عنوان " مدیریت زمان " در تاریخ 11 ام اردیبهشت ماه سال 1402 در کارگاه  های آموزشی ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور و توسعه کارآفرینی برگزار گردید.در این دوره جناب آقای دکتر زرگر، از مشاورین محترم مرکز مشاوره دانشگاه، دانشجویان را با نحوه و روش های مدیرت زمان جهت انجام فعالیت های روزانه آشنا کردند.
  • دوره انواع تفکر
مدرسه اشتغال دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، "دوره هفتم شکوفا شو" با عنوان " ارائه و مهارت های سخنرانی- اخلاق کار " در تاریخ 6 ام اردیبهشت ماه سال 1402 به صورت آنلاین در بستر اسکای روم برگزار گردید.دراین دوره سرکار خانم دکتر راهپیما، دانشجویان را با انواع تفکر و همچنین تفکر انتقادی که در مهرات های سال 1402 بسیار مهم می باشد، آشنا کردند. شایان ذکر است، این دوره شامل 12 سرفصل آموزشی می باشد که تا کنون 7 سرفصل آن اجرا شده است. دوره شکوفاشو برای دانشجویان مدرسه اشتغال تا تاریخ 1401/03/01 ادامه خواهد داشت.