درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری سه دوره دانش افزایی زبان فارسی برای اساتید و دانشجویان خارجی

10 Mar 2012

کد خبر : 859724

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، در راستای گسترش همکاری میان دانشگاه کازان کشور روسیه و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به عنوان مجری دوره های بازآموزی زبان و ادبیات فارسی، نخستین دوره بازآموزی دانشجویان ممتاز زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کازان (کشور روسیه) را با هدف تقویت زبان فارسی و آشنایی بیشتر با فرهنگ ایران، از تاریخ اول بهمن ماه تا سوم اسفند ماه سال جاری برگزار کرد.

در این دوره علاوه بر برنامه های درسی و آموزشی، برنامه های فرهنگی و تفریحی نیز برای دانشجویان شرکت کننده برگزار شد که بازدید از آثار تاریخی و بناهای دیدنی استان قزوین، بازدید از فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بازدید از کتابخانه ملی، کاخ موزه نیاوران، موزه ایران باستان، سفر به اصفهان و غیره از جمله این برنامه ها بود.

همچنین در حاشیه این دوره آموزشی، نشست مشترک شرکت کنندگان نخستین دوره دانش افزایی استادان زبان فارسی به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و دومین دوره مهارت افزایی مترجمان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دوره بازآموزی دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کازان کشور روسیه به منظور رونمایی از محصولات مرتبط فرهنگی برگزار شد.

نخستین دوره­ی بازآموزی زبان و ادبیات فارسی دانشجویان ممتاز دانشگاه کازان (کشور روسیه) با اهدای گواهی پایان دوره به همراه هدایایی به این دانشجویان به پایان رسید.

بر اساس این گزارش؛ مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نخستین دوره دانش افزایی استادان زبان و ادبیات فارسی، شرق شناسان و ایران شناسان غیر ایرانی دانشگاه های کشورهای دیگر را از سوم تا 27 بهمن ماه با حضور 34 استاد آقا و خانم از 11 کشور جهان برگزار کرد.

برگزاری برنامه های علمی، آموزشی، فرهنگی، تفریحی و رفاهی، برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی و آشنایی شرکت کنندگان در این دوره با بخش های مختلف کتابخانه مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و تحقیق آزاد در کتابخانه دانشگاه از جمله برنامه های این دوره آموزشی بود.

بازدید از مزار شهدای گمنام دانشگاه، بازدید از آثار تاریخی و بناهای دیدنی استان، بازدید از فرهنگستان زبان و ادب فارسی و کتابخانه فرهنگستان، بازدید از کتابخانه ملی و بازدید از موزه آبگینه و سفالینه های ایران، برنامه های فرهنگی و تفریحی بود که برای شرکت کنندگان در این دوره آموزشی برگزار شد.

دوره دیگری که توسط دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، چهارمین دوره بازآموزی زبان و ادبیات فارسی ویژه دانشجویان ممتاز کرسی های ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی خارج از کشور بود که با همکاری مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

این دوره در راستای گسترش همکاری میان مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، از تاریخ هشتم بهمن ماه تا سوم اسفند ماه سال جاری با حضور 12 دانشجوی پسر از کشورهای اوکراین، ترکیه، بنگلادش، لهستان، فرانسه، هند و بوسنی با هدف تقویت زبان فارسی و آشنایی بیشتر با فرهنگ ایران، در ساختمان مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) واقع در دربند تهران برگزار شد.

در برنامه های آموزشی این دوره، کلاس هایی شامل آشنایی با اصطلاحات پرکاربرد فارسی، ایران شناسی، نمایشنامه خوانی، دستور نگارش، درک متون اطلاع رسان، بیان شفاهی، آشنایی با ادبیات کلاسیک و غیره برگزار و طی این دوره برنامه های فرهنگی و تفریحی نیز برای دانشجویان برگزار شد و شرکت کنندگان این دوره آموزشی کاربرد زبان در موقعیت واقعی را تجربه کردند.

در پایان این دوره نیز گواهی پایان دوره و هدایایی به رسم یادبود از سوی دفتر همکاری های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به دانشجویان اهدا شد.

انتهای پیام/