درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری سمینار آشنایی با کارآفرینی دانش بنیان در دانشگاه

22 Oct 2013

کد خبر : 863514

تعداد بازدید : 4

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ظهر دیروز سمینار آشنایی با کارآفرینان دانش بنیان با همکاری مرکز توسعه کارآفرینی دانشگاه، با حضور اعضای شرکت کارآفرینی تک سا و جمعی از دانشجویان در سالن اجتماعات ساختمان آینده پژوهی برگزارد شد.
مدیر عامل شرکت کارآفرینی تک سا با بیان این که خداوند در وجود هر انسانی استعداد ویژه ای نهاده است گفت: همه ی ما انسان ها در آفرینش منحصر به فرد هستیم و با تماشای انسان های اطراف خود به این تمایز و یگانگی در عالم پی می بریم.
علیرضا حمزه ای ادامه داد: اگر در این جلسات نگرش حتی یک فرد هم تغییر کند با اهمیت و امید بخش است.
وی درباره انسان منحصر به فرد عالم توضیح داد: این انسان یگانه نباید بعد از فارغ التحصیلی بدون شغل و فاقد برنامه باشد، متاسفانه دانشگاه های ایران بزرگ ترین استعداد ها را جذب می کنند و سرگردان و بی هدف تحویل جامعه می دهند بنابراین با این وضعیت موجود دانشجویان خود باید در تکاپوی کسب موقعیت و جایگاه اجتماعی باشند زیرا هیچ دولتی توانایی برآورده کردن نیازهای شغلی این خیل عظیم جوانان بیکار را ندارد.
حمزه ای تصریح کرد: کارآفرینی به معنای تغییر نگرش به زندگی و جور دیگر فکر کردن است، کارآفرینی با سبک زندگی کارمندی متفاوت است و کسی که تمام آرمان و آمال خود را در استخدام شدن در یک موسسه می داند نمی تواند وارد حیطه کارآفرینی شود.
وی به نقل از امام صادق (علیه السلام) انسان را معدنی از طلا نامید و اظهار داشت: استعداد های خود را بیابید زیرا یافتن استعداد ها موجب بیداری انگیزه در انسان می شود و در این صورت ایمان رسیدن به خواسته ها در فرد متبلور می شود وبعد از آن اهداف زندگی خود را مشخص کنید.
این تحصیل کرده دانشگاه شریف بیان داشت: دست ها را از جیب پدران و مادران خود بیرون آورید امروز وظیفه ی شما حمایت مالی از خانواده است، بعضی از انسان ها با تغییر تفکر دست ها را در جیب خود فرو می برند بنابراین باید اندیشید.
مهندس عابدینی، مدرس بین المللی کارآفرینی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: آمار اشتغال در جامعه ی امروز بسیار نگران کننده است و یکی از اصلی ترین دغدغه های جوانان و خانوادهای آن ها  مسأله کار و درآمد زایی است.
وی خاطر نشان کرد: سه و نیم میلیون فارغ التحصیل بیکار بدون آینده ی شغلی با امید یافتن شغل از دانشگاه ها خارج شده اند در حالی که 35 درصد از فارغ التحصیلان19 ماه است که بدون شغل هستند و در حال حاضر100 هزار مهندس و 12 هزار پزشک بیکار در جامعه داریم.
عابدینی درباره تغییر ماموریت دانشگاه ها از سال 1980 اعلام کرد: از سال 1980 به بعد ماموریت دانشگاه ها با توجه به نیاز های جدید تغییر کرده است، رسالت امروز دانشگاه ها تحویل یک فرد در ورودی دانشگاه و فارغ التحصیل کردن او به صورت تیم دانش بنیان کارآفرین محور است.
وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع از سال 1377 تا امروز آموزش مبحث کارآفرینی در دانشگاه ها رونق گرفته و مراجع مختلفی روی کار آمده اند به صورتی که حرکت به سوی کارآفرینی امری انتخابی نیست و تبدیل به اجبار شده است بنابراین دانشجویان باید شالوده فکری و برنامه ریزی های خود را طبق وضعیت امروز سامان دهند زیرا زمان استخدامی ها به پایان رسیده است.
مدرس بین المللی کارآفرینی 45 درصد از مردم را آشنا با مقوله ی کارآفرینی خواند و عنوان کرد: خوشبختانه تمام دانشگاه ها مقالات و پروژه های دانشگاهی را به سمت کارآفرینی سوق داده اند.
عابدینی خود ارزیابی را نخستین مرحله از فرآیند کارآفرینی دانست و ابراز داشت: مهارت ایده یابی، خلاقیت، توجیه طرح، مراحل مالی، مدیریت و در نتیجه ثبیت از دیگر مراحل کارآفرینی است.
مهندس نوری از دیگر اعضای شرکت کارآفرینی اذعان داشت: کلمه چهار حرفی ایده می تواند غوغا کند زیرا ایده لازمه ی وارد شدن به میدان عمل است، ایده تا زمانی که در ذهن است بی استفاده و غیر مفید است و زمانی ارزش پیدا می کند که وارد مرحله اجرا شود.
وی افزود: عملی نکردن ایده ها انسان را در تئوری ها جا می گذارد و در این صورت انسان در دوران دبیرستان خود می ماند.
در ادامه کیامنش، حیدری و بیانی از دیگر اعضای شرکت به توضیح اهمیت کارآفرینی پرداختند.
دانشجویان می توانند برای ثبت نام در دوره های کارآفرینی به مرکز توسعه کارآفرینی دانشگاه، واقع در ساختمان آینده پژوهی مراجعه کنند.
مهندس امینی و دکتر قدیری به عنوان مسوولین کارآفرینی دانشگاه75 درصد از هزینه های شرکت در دوره را تقبل کرده اند و دانشجویان تنها موظف به پرداخت 25 درصد از هزینه ی دوره که شامل 25هزار تومان است هستند.