درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری اولین جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاههای منطقه 8 کشور

06 Nov 2011

کد خبر : 858585

تعداد بازدید : 3

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، در این جشنواره که دهم آبان ماه برگزار شد، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)به عنوان رتبه برتر در بخش ویژه روابط عمومی های این جشنواره انتخاب شد.

در ابتدای این برنامه یحیی زاده دبیر این جشنواره گفت: از تابستان سال جاری فراخوان و درخواست جشنواره و آیتم های مورد نظر به دانشگاههای منطقه 8 اعلام شد که بعد از مدت معینی مقالات ارسال شده تحویل داوران ملی داده شد و امروز نتایج اعلام شده است. دبیر این جشنواره افزود که در سومین جشنواره روابط عمومی های دانشگاههای کل کشور که دو ماه قبل در دانشگاه تربیت مدرس تهران توسط وزارت علوم برگزار شد منطقه هشت چهار مقام برتر از میان دو مقام را به خود اختصاص داد.

گفتنی است وزارت علوم به نه منطقه تقسیم می شود که استانهای شمالی از جمله: قزوین، سمنان، مازندران، گیلان و گلستان به عنوان منطقه هشت هستند.

یحیی زاده افزود در حدود 18 ماه که از فعالیتش در دبیرخانه این منطقه می گذرد شش جلسه برگزار شده است که دو جلسه آن در مازندران و در هر استان دیگر یک جلسه برگزار شده است و امروز هفتمین جلسه در قزوین برگزار می شود و چهار کارگاه برگزار شده است که عبارتند از :پژوهش و افکار سنجی در دانشگاه مازندران، روابط عمومی الکترونیک در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، مدیریت بحران در روابط عمومی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، تکنولوژی آموزشی در روابط عمومی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و امروز پنجمین کارگاه در قزوین با عنوان مدیریت راهبردی و برنامه ریزی در روابط عمومی برگزار خواهد شد و ششمین کارگاه در بابل با عنوان مدیریت تبلیغات در روابط عمومی در آینده نزدیک برگزار خواهد شد. دبیر جشنواره افزود از سال بعد از خبرنگاران رسانه ها و روابط عمومی دعوت به عمل خواهد آمد که توانمندی و نظرات و ایده های خود را به رخ بکشد.

در ادامه ی این برنامه دکتر آل بویه رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به میهمانان و تشکر از یحیی زاده به خاطر برگزاری این جشنواره گفت روابط عمومی دانشگاه در همه عرصه ها کار می کند وی گفت امروز حمله دشمن در دانشگاه هاست پس اعتماد سازی از کارهای مهم روابط عمومی است. او گفت: ما عرصه روابط عمومی را به اخبار و رویدادهای روز محدود نکنیم. در دنیا روزی که از دانش حرف می زدند آن دانش اسلامی بود ولی امروز رسانه ها در دست غیر شرقی و غیر مسلمان است، در جامعه ای هستیم که دستاوردها و علم ها را برای خود می خواهند ولی برای اینکه علم خود را پخته تر کنیم معتقدیم باید علوم خود را در اختیار دیگران قرار دهیم. اینکه مقالات ما را چاپ نمیکنند دو نشانه دارد یکی انحصارطلبی آنها و دیگری نشان از توانمندیهای ما است. آل بویه گفت این اطلاع رسانی و آگاهی سازی به عهده روابط عمومی دانشگاه است و مسئولیت روابط عمومی دانشگاهها می تواند از برگزاری مراسمات و اطلاع رسانی روز، گسترده تر باشد مثلاً لینکی در سایت داشته باشد، در کشور عرصه خبری در دانشگاه داشته باشد. اطلاع رسانی تاریخی، علمی و فرهنگی می تواند در حیطه کار روابط عمومی باشد.

در ادامه ی برنامه حمید احدی کارشناس روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیانیه ی هیئت داوران را قرائت کرد و نتایج اعلام شد و به مقام های برتر جوایزی اعطاء شد.

دانشگاههای برتر در حوزه های مختلف روابط عمومی به شرح زیر می باشد:

بخش اطلاع رسانی در روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه مازندران

تبلیغات و انتشارات در روابط عمومی: دانشگاه سمنان و دانشگاه دامغان

روابط عمومی الکترونیک: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

نظارت و برنامه ریزی در روابط عمومی: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

ارتباطات در روابط عمومی: دانشگاه گنبد و دانشگاه مازندران به صورت مشترک

توانمندسازی و آموزش کادر روابط عمومی: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین

مستند سازی در روابط عمومی: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

پژوهش و افکارسنجی در روابط عمومی: دانشگاه مازندران

در مراسم و مناسبات: دانشگاه گیلان و گلستان

ایده های نو در روابط عمومی: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

و رتبه برتر در بخش ویژه این جشنواره به دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین.

در پایان برنامه از خبرنگاران خبرگزاری ها، از جمله باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایرنا و خبرگزاری ایسنا و مدیر مسؤول روزنامه ولایت تقدیر شد.

در آغاز این برنامه خانم اولگاتنساوا دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی در دانشگاه بین المللی از کشور مولداوی به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه به شرکت کنندگان خیر مقدم گفت.

پس از پایان مراسم شرکت کنندگان ضمن دیداری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت حضرت آیت الله باریک بین اقامه کردند.