به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عبدالحسین کلانتری در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه های استان قزوین با رئیس جهاد دانشگاهی کشور که صبح پنج شنبه ۲ شهریور ماه در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: علی رغم وجود تفاوت میان دانشگاهها در سطح ملی و استانی باید به این نکته توجه داشت که تصویر واحدی از دانشگاه، علم و علم آموزی در جامعه مخابره میشود و جامعه بین دانشگاهها تفکیکی ایجاد نمیکند و با توجه به این شرایط لازم است تصویر واحد مورد توجه جوامع دانشگاهی قرار بگیرد که البته دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این عرصه نیز پیشگام بوده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری بیان کرد: ایده بازتاب اخبار فناوری و علمی در خبرگزاری ایسنا بسیار مطلوب است چرا که سبب بازتاب تصویر خوبی از علم آموزی، دانشجو و دانشگاه را در جوامع مخابره میکند که البته این فرایند به معنای تعریف و تمجید نیست بلکه هدف برجسته کردن واقعیتهایی از اتفاقات بزرگ علمی است و در این بین ما منکر وجود مسائل و اشکالات نخواهیم شد اما لازم است تلاشهای چهار دهه اخیر مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: طی چهار دهه اخیر اتفاقات بزرگی توسط جوامع دانشگاهی، دانشجویان و استادان رقم خورده که لازم است این تصاویر پالایش و برجسته شود و باتوجه به اینکه جوامع دانشگاهی در عرصههای مختلف پیشگام بوده ما باید به دنبال برندسازی علمی و دانشگاهی باشیم و این ظرفیت بزرگ را پاس بداریم.
این مسئول مطرح کرد: حوزه فرهنگی یک رکن هویتی برای استادان، دانشگاه و دانشجو است، تصویر دانشگاه یک پایه فرهنگی دارد که اگر در این حوزه بتواند موفق عمل کند میتوانیم شاهد تربیت نیروهای فرهنگی و فرهیخته باشیم چنانکه در کشورهای مختلف دانشگاههایی که در مسیر تربیت مقامات سیاسی فعالیت دارند در تلاشند تا در حوزه فرهنگی و اخلاقی پیشگام بوده و افراد با اخلاقی را پرورش دهند.
وی مطرح کرد: حوزه فرهنگ فعالیت فوق برنامهای نیست بلکه در متن دانشگاه است و باید به خوبی مخابره شود و در سه رکن دانشگاه از جمله کارکنان، استادان و دانشجویان تجلی پیدا کند که این امر به خوبی در دانشگاه بین المللی اتفاق افتاده و رویدادهای بسیاری نیز در این حوزه شکل گرفته است.
کلانتری تصریح کرد: تصویر واحد دانشگاهی ایجاب میکند هم افزایی در بین دانشگاهها افزایش پیدا کند و هماهنگیهای فرهنگی نیز در این حوزه شکل بگیرد که این امر نیاز اصلی جوامع دانشگاهی به ویژه در آغاز سال جدید است.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر ما در حوزه کاری خود دارای برنامه بوده و مبتکرانه عمل کنیم میتوانیم شاهد پیشرفت و کسب موفقیتهای بسیاری باشیم اما اگر حرکت ما در این مسیر منفعلانه باشد شرایط تغییر نخواهد کرد.
وی درپایان یادآور شد: ما باید بتوانیم دانشجویی فعال و مبتکر به جامعه عرضه کنیم و دانشجو را با رویدادهای حل مسئله و مسائل واقعی مواجه کنیم چراکه استفاده از این ظرفیت در بلوغ اجتماعی و فکری آنها موثر بوده و این فرایند میتواند فراغت دانشجو را تکمیل کرده و از سوء استفادههای احتمالی جلوگیری کند.
باید به دنبال برندسازی علمی و دانشگاهی باشیم/ حوزه فرهنگ فعالیت فوق برنامهای نیست بلکه در متن دانشگاه است - news.ikiu.ac.ir
باید به دنبال برندسازی علمی و دانشگاهی باشیم/ حوزه فرهنگ فعالیت فوق برنامهای نیست بلکه در متن دانشگاه است
24 Aug 2023
کد خبر : 940136
تعداد بازدید : 6