درج شده توسط: مدیر سایت

ایران هفدهمین کشور علمی جهان است

08 Feb 2012

کد خبر : 859246

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، فرزاد جهان‌بین در مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور اساتید دانشگاه، کارمندان و خانواده آنها در آمفی تئاتر مرکزی این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: ما باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم چرا که به برکت این انقلاب، کشور ما پیشرفت کرده است.

وی ادامه داد: برای نمونه از نظر رشد علمی با توجه به آنچه مراکز معتبر علمی دنیا اعلام کرده‌اند، سرعت ایران 11 برابر متوسط رشد علمی جهان است.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: در منطقه نیز از نظر رشد علمی، چندی پیش ایران بعد از کشور ترکیه رتبه دوم را داشت و اکنون نیز ترکیه را پشت سر گذاشته و رتبه نخست را در منطقه دارا هستیم.

وی توضیح داد: کشور ما هفدهمین کشور علمی جهان است و با اینکه 200 سال عقب ماندگی تاریخی را داریم و حکامی مستبد این کشور را به ویرانی کشاندند و با استعمار دست به دست هم دادند و منابع کشور را به غارت بردند ولی موفقیت در عرصه علمی به برکت انقلاب اسلامی در ایران حاصل شد.

جهان بین تصریح کرد: کشور ایران در این بیش از 30 سال و با وجود اینکه جنگ را پشت سر گذاشت و بر اساس آمار سازمان ملل که یک‌هزار میلیارد دلار خسارت مستقیم به کشور ما در جنگ تحمیلی وارد شد و با وجود تحریم و ترورها که شهدای جهاد علمی نمونه آن هستند امروز در دنیا رتبه هفدهم را از نظر علمی دارد.

وی خاطر نشان کرد: کشور ما از نظر هسته‌ای دهمین کشور دنیاست و از نظر فضایی نیز هشتمین کشور جهان است که چرخه کامل فضایی را دارد و امروز در حوزه هسته‌ای، نانو، صنعتی، پزشکی و فضایی در جهان جزو کشورهای هستیم که حرف برای گفتن داریم.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) یادآور شد: جشن امروز نیز در این دانشگاه به منظور پاسداشت این مناسبت است و دانشگاه سه ضلع شامل کارمندان، اساتید و دانشجویان را دارد که قطع یقین بخشی مهمی از بار روی دوش کارمندان دانشگاه است که این مراسم تجلیل از زحمات کارمندان و خانواده‌های آنهاست.

در ادامه این مراسم مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: نکته نخست در خصوص انقلاب اسلامی این است که انقلاب ما ادامه نهضت‌ها، قیام‌ها و بعثت‌های همه پیامبران الهی است و همه می‌دانیم که پیامبر خاتم عصاره همه انبیاست.

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی افزود: زمانی که انقلاب کردیم، گفتیم " نهضت ما حسینی است رهبر ما خمینی است" و این نشان می‌دهد که میراث امام حسین (ع) آمده و رسیده به این زمان و بعد از امام خمینی (ره) نیز مقام معظم رهبری آن رسالت را ادامه می‌دهد.

وی توضیح داد: مردم در زمان انقلاب سه دسته بودند یک دسته با امام و انقلاب بودند، یک دسته در برابر امام بودند که شامل ساواکی‌ها می‌شدند و یک دسته نیز افراد بی‌تفاوت بودند و اگر ما افراد بی‌‌تفاوت را نداشتیم انقلاب ما در سال 1342 به پیروزی می‌رسید و در واقع از سال 42 تا 57 فرصتی بود تا این افراد بی‌تفاوت بیدار شوند و صدای شلاقی که بر زندانیان زمان طاغوت فرود می‌آمد، آدم‌ها را بیدار می‌کرد و همچنین دانشجویان و طلبه‌هایی که در میدان بودند نیز عاملی برای بیداری این افراد بودند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: عامل پیروزی انقلاب ما زمینی و آسمانی بود؛ مردم ما ایمان آوردند و بر اساس این ایمان به وحدت رسیدند و انسان‌ها در واقع پای توحید موحد شده و وحدت توحیدی ایجاد می‌شود که این وحدت قداست دارد.

وی عنوان کرد: ما در انقلاب‌مان ایمان داشتیم، وحدت نیز پیدا کردیم و با تبعیت از امام پیش رفتیم و سپس عامل آسمانی یعنی امدادهای غیبی نیز به داد ما رسید.

عابدینی در خصوص پیوند میان مردم و رهبری به عنوان عاملی مهم در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دل‌ها باید با رهبری پیوند می‌خورد و امام خمینی (ره) کاری کرده بود که محبتش در دل‌های مردم بود و وقتی مردم ایران به میدان آمدند و امام خمینی (ره) نیز تا پای شهادت حرکت کرد و با ایمان و عمل صالح آمد و در دل‌های مردم نفوذ کرد، انقلاب اسلامی پیروز شد و همان روندی که در راه امام شاهد بودیم، توسط مقام معظم رهبری ادامه دارد.

وی یادآور شد: ایران به پا خواست و امام آمد و حال اگر جهان به پا خیزد چه کسی می‌آید؟ ان‌شاالله آن موعود می‌آید و به جهان سروسامان می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند "انقلاب ما انفجار نور بود" این جمله پیامی دارد به این معنا که نور با سرعت بسیاری در ثانیه حرکت می‌کند و این انقلاب ما به سرعتی که در باور ما و شما نمی‌گنجد راه خود را پیدا می‌کند؛ آیا شما باور می‌کردید که مردم در وال استریت آمده و عکس شهید احمدی را بلند کنند و معصومیت این شهید با عکس و تصویر به نمایش گذاشته شود و هر کس آن را ببیند کسانی که این جنایت را انجام داده‌اند را نفرین کند.

وی با اشاره به روند اسلام‌گرایی در کشورهای اروپایی و آمریکایی اعلام کرد: در سالی که گذشت بیش از 80 هزار نفر از طریق مساجد آمریکا مسلمان شدند و مساجد روز به روز بیشتر رشد کرده و حتی کلیساها جای خود را به مساجد می‌دهند و اینها نشان دهنده وعده‌های خداوند متعال است.

عابدینی تأکید کرد: انقلاب ما قرآنی است و پاکان این انقلاب را می‌فهمند و احساس می‌کنند و همه چیز خود را پای این انقلاب می‌گذارند و ان‌شاالله همه ما قدردان این انقلاب باشیم.

اجرای سرود توسط گروه بین‌المللی لیله‌القدر، اجرای شعر توسط شاعر قزوینی امیر عاملی و تقدیر از برگزیدگان مسابقات کتابخوانی از دیگر بخش‌های مراسم جشن انقلاب بود.

انتهای پیام/
عکس : فاطمه مافی