درج شده توسط: مدیر سایت

انقلاب ایران افقی در برابر دیدگان جهان اسلام گشود

10 Feb 2023

کد خبر : 934102

تعداد بازدید : 2

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفتگو با پایگاه خبری صبح قزوین گفت: نظام معرفتی و معنوی حاکم بر انقلاب اسلامی ایران با رهبری‌های داهیانه امام راحل ندای مبارزه با استکبار و استثمار سر داد و پناهگاه امید ملت‌های مستضعف جهان قرار گرفت، انقلاب ایران افقی در برابر دیدگان جهان اسلام گشود که تا سال‌ها می‌تواند معیاری برای تعالی و اقتدار باشد.

دکتر قاسم زاده با اشاره به تشکیل نهضت‌ انقلاب اسلامی بر پایه محورهای قرآنی و اسلامی اظهار کرد: این انقلاب محصول اتحاد کلمه مردم و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: گفتمان انقلاب به سبب الهام‌گیری از آموزه‌های قرآنی و نگرش ایدئولوژیک با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در برابر تمام نظام‌های سیاسی جهان قد علم کرد و مکاتب سیاسی جهان معاصر را به چالش کشاند.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: نظام معرفتی و معنوی حاکم بر انقلاب اسلامی ایران با رهبری‌های داهیانه امام راحل ندای مبارزه با استکبار و استثمار سر داد و پناهگاه امید ملت‌های مستضعف جهان قرار گرفت، انقلاب ایران افقی در برابر دیدگان جهان اسلام گشود که تا سال‌ها می‌تواند معیاری برای تعالی و اقتدار باشد.
رهایی از وابستگی به دیگران از مهم‌ترین عوامل حمایت مردم از نظام بود
قاسم‌زاده عنوان کرد: مردمی بودن، زیست ساده و بی‌آلایش و تواضع رهبران نظام و تلاش برای خودباوری و رهایی ملی از وابستگی به دیگران از مهم‌ترین عوامل حمایت مردم از نظام بوده و بی‌گمان آنهایی که در طول انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی از مدار و معیارهای رهبری دوری می‌کنند، مطرود ملت و مغضوب آنها قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: روحیه انقلابی به معنی خدایی بودن، خادم و صادق بودن در راه آرمان‌های انقلاب و اسلام و در سرافرازی و اعتلای ایران عزیز با توسل و تکیه بر ارزش‌ها و پایبندی به پاسداشت خون شهدا لحظه‌ای غافل نبودن است.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: روحیه انقلابی برگرفته از سبک رفتاری انقلابیون بود که عفیف، شجاع، با تقوا و با اخلاق، مردمی و ایثارگر را معنا کرد و مردم هرگاه نام انقلابی بودن را از فردی می‌شنوند انتظار ظهور ارزش‌های انسانی و الهی دارند.
قاسم‌زاده ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران به سبب انگیزه فراوان برای تحول و پیشرفت و شکل دهی یک گفتمان نو در سپهر سیاسی جهان معاصر به سرعت در کانون تجزیه و تحلیل ابرقدرت‌ها به ویژه گفتمان غرب قرار گرفت و به همان اندازه که با ماهیت این نظام نوپا آشنا می‌شدند حربه‌ها و ابزارهای مبارزه با آن را طراحی کردند و با انواع و اقسام تقابل‌های سخت (جنگ تحمیلی)، ترور و ترهیب و جنگ اقتصادی و انواع جنگ‌های نرم چون نبرد رسانه‌ای و تهاجم فرهنگی و جنگ ادراکی یا شناختی و تهییج و تحریک به نافرمانی مدنی و اغتشاش، پروژه نفوذ و جاسوسی به مقابله با آن روی آوردند.
اقتدار علمی ایران اسلامی بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل آن نیست
وی اذعان کرد: مردم ما به خوبی می‌دانند که با وجود این همه دشمنی‌ها که تنها یکهزار میلیارد دلار صدمات و خسارات جنگ تحمیلی یکی از آنهاست، به پیشرفت‌های بسیار شگف‌انگیزی رسیدند.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)  تصریح کرد: اقتدار علمی ایران اسلامی بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست؛ رسیدن به رتبه ۱۵ رشد علمی در جهان، تسخیر فضا و دانش نانو، صنایع پیشرفته پالایشگاهی، الکترونیکی، مخابراتی و صنایع نظامی و صدها دستاورد بی‌نظیر زبانزد دوست و دشمن است.
قاسم‌زاده یادآور شد: مساحت بزرگراه‌ها، شبکه‌های برق رسانی و گاز رسانی و آب آشامیدنی سالم، مخابرات و تلفن ثابت و همراه به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوره قبل از انقلاب نیست.
وی خاطرنشان کرد: ریشه کن شدن بی‌سوادی و ایجاد امنیت غذایی در کشور با وجود هزاران مانع و مشکل طبیعی همچون کمبود آب و تغییرات جوی، موانع غیرطبیعی و تحمیلی از دیگر دستاورد نظام است.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)  گفت: انقلاب اسلامی فارغ از همه این خدمات و دستاوردها در ابعاد اجتماعی هم افق گشایی‌های بسیاری داشت که از جمله آن می‌توان به احیای مقام زن و خانواده به عنوان یکی از درخشان‌ترین محصولات انقلاب اسلامی اشاره کرد.
افزایش قابل توجه حضور زنان در عرصه‌های مختلف بعد از انقلاب
قاسم‌زاده بیان کرد: رشد قابل توجه حضور زنان پر توان کشور در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اداری، آموزشی، افزایش سن امید به زندگی و بهداشت عمومی و رشد جمعیت دانشجویی، رشد تولید علمی و افزایش روز افزون نخبگان و دانشمندان در عرصه‌های مختلف و دستاوردهای علمی و فناورانه جز در سایه استقلال و آزادی از یوغ استثمار و استعمار غرب و شرق حاصل نمی‌شد.
وی در پایان یادآور شد: اقتدار نظامی کشور در تاریخ ایران بعد از دوره صفویه بی‌نظیر بوده و آنچه امروز مقدمه عظمت و اعتبار ملت‌هاست، امنیت و قدرت بازدارندگی نظامی آن است که با تکیه بر جوانان کشور به چنان اقتداری رسیدیم که چشم طمع دشمنان را از هجوم مستقیم مستکبران کور کردیم.
--------------------
گفتنی است؛ دانشگاهیان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز همسو با سایر اقشار مردم با حضور پرشور در راهپیمای 22 بهمن ۱۴۰۱، چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و بار دیگر پشتیبانی خود را از آرمان‌های انقلاب و میثاق دوباره با آرمان های امام و شهیدان را اعلام کردند.