درج شده توسط: مدیر سایت

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)با دانشگاه شانگهای چین

16 Jan 2012

کد خبر : 859085

تعداد بازدید : 2

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با حضور دکتر عبدالعلی آل بویه ریاست دانشگاه بین اللمللی امام خمینی (ره) و سینگ هوای سان مدیر منابع انسانی دانشگاه بین المللی شانگهای چین و چنگ تانگ معاون دانشکده زبان های خارجی دانشگاه شانگهای چین، تفاهم نامه همکاری علمی بین این دو دانشگاه امضا شد.
در این دیدار مدیر منابع انسانی دانشگاه بین المللی شانگهای چین بیان کرد: از اینکه این ملاقات ترتیب داده شد تشکر می کنیم و ریاست دانشگاه شانگهای چین آرزو دارد که از ایران و دانشگاه شما دیدار کند و امیدوار است که این اتفاق در سال جاری صورت گیرد.
سینگ هوای سان افزود: هنگام سفر به ایران ریاست دانشگاه شانگهای چین به من سفارش کردند که از شما برای حضور در کشور چین و دانشگاه شانگهای دعوت کنم و من نیز به نمایندگی از ریاست دانشگاه به صورت رسمی از شما دعوت می کنم که سفری را به کشور چین داشته و از دانشگاه ما بازدید کنید.
وی خاطر نشان کرد: دیدار ما در ابتدای سال نو صورت گرفته و این نشانه شروع همکاری ما است و قطع یقین رفت و آمد روسای دو دانشگاه برای پشتیبانی توسعه روابط دو دانشگاه مفید است و امیدواریم در سال جاری در چین از شما پذیرایی کنیم.
مدیر منابع انسانی دانشگاه بین المللی شانگهای چین تصریح کرد: با توجه به ویژگی های دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ما فکر می کنیم که دو دانشگاه در زمینه های بسیاری مشترک هستند به طوری که این دانشگاه در زمینه ادبیات فارسی فعالیت عالی دارد و این زمینه مهمی در دانشگاه ما است زیرا دانشگاه ما به زبان و ادبیات اهمیت می دهد.
وی با اشاره به ویژگی های دانشگاه شانگهای چین گفت: دانشگاه ما یکی از مهمترین دانشگاه های کشور چین است و غیر از علوم مختلف، 14 زبان خارجی را تدریس می کنیم و یکی از مهمترین بخش ها در دانشگاه ما زبان فارسی است که اگر کشور چین را به دو بخش تقسیم کنیم در بخش شمالی دانشگاه پکن و در بخش جنوبی دانشگاه شانگهای در حوزه زبان فارسی قوی است و از نظر تدریس و مطالعه دانشگاه ما به سرعت پیش می رود.
سینگ هوای سان اعلام کرد: ما در دانشگاه خود این سیاست را پیشنهاد دادیم که در زمینه آموزشی دانشگاه ما باید جهانی شود و اینکه یک دانشجو در زمینه زبان خارجی و ادبیات در دوره چهار ساله در دانشگاه خود محدود شود، کافی نیست بلکه باید به کشور خارجی نیز برود.
وی با تأکید بر لزوم همکاری میان دو دانشگاه شانگهای چین و دانشگاه بین المللی امام خمینی اظهار کرد: غیر از دانشجویان، اساتید دانشگاه نیز باید به کشورهای خارجی برای بازآموزی روند بنابراین همکاری با دانشگاه شما یکی از مهمترین نکاتش در بخش زبان فارسی است بنابراین ما می خواهیم در زمینه زبان و ادبیات با هم همکاری کنیم و با فرهنگ و تاریخ ایران بیشتر آشنا شویم و اگر اساتید دانشگاه شما نیز به فرهنگ و تاریخ و دیگر زمینه های کشور چین علاقمند هستند ما می توانیم همکاری کنیم.
وی یادآور شد: من یقین دارم با رفت و آمد و درک دو جانبه روابط ما می تواند روز به روز بهتر شده و امیدواریم سال آینده با همکاری هم سمیناری را در زمینه ادبیات برگزار کنیم.
در ادامه مسئول دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین بیان کرد: این دیدار در راستای گسترش همکاری و روابط میان دو دانشگاه بین المللی امام خمینی و دانشگاه بین المللی شانگهای چین برگزار شده و بستر حقوقی این همکاری نیز در قالب تفاهم نامه فراهم شده است.
محمد حسینی اضافه کرد: دانشگاه بین المللی شانگهای چین از مهمترین دانشگاه های کشور چین به ویژه در زمینه زبان های خارجی است و ما خوشحال هستیم که این فرصت فراهم شد تا ما با دانشگاه شانگهای چین از طریق امضای تفاهم نامه همکاری های خود را در برگزاری و اجرای دوره های آموزشی و پژوهشی در حوزه زبان و ادبیات فارسی و همچنین در عرصه تبادل استاد و دانشجو در سایر رشته ها داشته باشیم.
وی با اشاره به همکاری علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی با دانشگاه های کشورهای مختلف گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی با دانشگاه های کشورهای مختلف همکاری دارد که همکاری با دانشگاه بین المللی شانگهای چین بیشتر در زمینه گسترش زبان و ادبیات فارسی است.
در پایان سینگ هوای سان مدیر منابع انسانی دانشگاه بین المللی شانگهای چین و چنگ تانگ معاون دانشکده زبان های خارجی دانشگاه شانگهای چین از قسمت های مختلف دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کردند.
انتهای پیام/