درج شده توسط: مدیر سایت

اعلام ویژه برنامه های دهه ولایت در دانشگاه

14 Oct 2013

کد خبر : 863452

تعداد بازدید : 2

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بر اساس اعلام دفتر نهاد رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با فرا رسیدن عید سعید قربان، عید غدیر خم و دهه ولایت، حجت الاسلام  عبدالحق براری معاون فرهنگی و سیاسی دفتر نهاد رهبری دانشگاه به اعلام  ویژه برنامه های این دهه پرداخت. وی گفت: برنامه های فرهنگی و مذهبی دهه ولایت در دانشگاه، با همکاری کانون های انتظار، قرآن، نماز و هیأت محبین اهل بیت (ع) برنامه ریزی شده و در طول این دهه اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام براری گفت: ویژه برنامه های دهه ولایت از روز عید سعید قربان شروع خواهد شد و هم زمان با این عید سعید، صبح روز چهارشنبه 24 مهرماه هم زمان با نمازگزاران حرم امن الهی، نماز عید سعید قربان در حسینیه شهید آوینی مجتمع خوابگاه های مرکزی دانشگاه با حضور دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و سیاسی دفتر نهاد رهبری دانشگاه بیان کرد: مطابق هر هفته پنج شنبه شب، 25 مهر ماه دعای پر فیض کمیل در حسینیه شهید آوینی با حضور دانشجویان زمزمه خواهد شد.

وی اظهار کرد: برگزاری دعای ندبه هفتگی در حسینیه شهید آوینی و شرکت دانشجویان در نماز عبادی و سیاسی جمعه در روز جمعه 26 مهرماه از دیگر برنامه های این دهه خواهد بود.

حجت الاسلام براری برگزاری طرح "صهبای ولاء"  با موضوع غدیر خم را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد و گفت: طرح "صهبای ولاء" یک طرح معرفتی است که توسط هیأت محبین (ع) و ویژه خواهران در حال برگزاری است و موضوع این طرح در دهه ولایت به بررسی سبک زندگی امام علی(ع) اختصاص دارد که این برنامه روز یکشنبه 28 مهرماه از ساعت 10الی 12 در دفتر مرکزی هیأت خواهران واقع در دانشکده علوم پایه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و سیاسی دانشگاه گفت: سخنرانی مفسر قرآن حجت الاسلام  محسن قرائتی با موضوع "ضرورت طرح مباحث مهدویت  در دانشگاه" در روز یکشنبه 28 مهرماه از ساعت 15 الی 17 از دیگر برنامه های این دهه است که در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه برگزار خواهد شد.

 وی گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی جشنواره روشنا از کتاب "خط روشن" برگزیده کتاب الغدیرعلامه امینی با موضوع غدیر از جمله برنامه های این دهه است که کتاب های این مسابقه در حال توزیع در بین دانشجویان است و مسابقه آن از روز سه شنبه 23 مهرماه آغاز می شود و تا 2 آبان ماه ادامه خواهد داشت که این برنامه با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و نشر معارف در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و سیاسی دفتر نهاد رهبری دانشگاه بیان کرد: برگزاری نمایشگاه پوستر با موضوع غدیر در مسجد دانشگاه شامل نکته های ناب از جریان غدیر از زبان مقام معظم رهبری از دیگر برنامه های این دهه است که با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام براری ادامه داد: اجرای محفل انس با قرآن در نماز خانه های خوابگاه ها، آغاز ثبت نام و برگزاری کلاس های ویژه احکام آموزشی بانوان، ثبت نام کلاس های آموزش قرآن، قرائت روزانه قرآن در مسجد دانشگاه قبل از نماز ظهر و عصر، بیان احکام در مسجد دانشگاه، برگزاری نشست تفسیری در روز دوشنبه با حضور حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین در مسجد دانشگاه بعد از نماز  ظهر و عصر از دیگر برنامه های دهه ولایت خواهد بود.

وی تصریح کرد: پایان بخش ویژه برنامه های دهه ولایت، برگزاری جشن عید غدیر شامل سخنرانی و مولودی خوانی در روز پنج شنبه 2 آبان ماه در  حسینیه شهید آوینی مجتمع خوابگاه های مرکزی دانشگاه خواهد بود.

معاون فرهنگی و سیاسی دفتر نهاد رهبری اضافه کرد: غبار روبی مزار شهدای گمنام دانشگاه همراه با مداحی و برگزاری  مراسم زیارت عاشورا در حسینیه شهید آوینی در یکشنبه شب 21 مهرماه سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام شالی و مداحی برادر سعادتفر از ساعت 20 الی 22 از جمله برنامه های دفتر نهاد می باشد.

وی افزود: برگزاری دعای روز عرفه امام حسین(ع) در روز سه شنبه 23 مهرماه در مسجد دانشگاه با دعاخوانی محمد قنداق سازان و راه اندازی ایستگاه بلوتوث در مسجد دانشگاه از دیگر برنامه های مذهبی دفتر نهاد رهبری خواهد بود.