درج شده توسط: مدیر سایت

آغاز ثبت نام دانشجویان برای تشکیل تیم های المپیاد دانشجویی

04 Dec 2013

کد خبر : 864094

تعداد بازدید : 2

 

بر اساس اعلام مدیر امور دانشجویان استعدادهای درخشان، ثبت نام دانشجویان برای تشکیل تیم های المپیاد دانشجویی دانشگاه برای شرکت در المپیاد نوزدهم، آغاز شد. 

 دکتر بیگدلی، ضمن اعلام این خبر، افزود: با عنایت به تصویب و ابلاغ سند راهبردی کشور در امور نخبگان از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور جهت‌ بخشی، هدایت و حمایت از دانشجویان مستعد و توانمند و بسترسازی برای تحقق هدف نخبه پروری در دانشگاه، در آبان ماه سال جاری دستورالعمل تشکیل و حمایت از تیم های المپیاد دانشجویی توسط دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه تهیه و پس از تصویب آن در شورای هدایت استعدادهای درخشان و هیأت رئیسه دانشگاه، مراحل اجرای آن آغاز شد.

بر اساس این دستور العمل، استادان مشاور تیم های المپیاد با حکم معاون آموزشی دانشگاه، مسؤولیت تشکیل و سازماندهی تیم‌های المپیاد، هدایت و نظارت بر عملکرد تیم‌ها، انتخاب اعضای تیم نهایی شرکت‌کننده در آزمون نیمه متمرکز و تعیین زمینه‌های حمایتی مورد نیاز تیم‌ها را عهده دار هستند. دفتر هدایت استعدادهای درخشان نیز، حمایت هایی را در قالب اختصاص تسهیلات کپی و تکثیر، کمک به تهیه منابع کتابخانه­ای و تشکیل کتابخانه المپیاد، اجرای برنامه دوست علمی و موارد مشابه در اختیار تیم های مربوطه قرار خواهد داد.

دکتر بیگدلی افزود: المپیادهای علمی دانشجویی کشوری، هر ساله برای دانشجویان سال سوم به بالا، در رشته‌های اعلام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود و برگزیدگان کشوری (نفرات اول تا سوم هر رشته) از تسهیلات سطح دو بنیاد ملی نخبگان بهره مند خواهند شد.

وی با تاکید بر این که منابع المپیاد همان منابع درسی دانشگاه و سوالات مرحله اول آن بسیار مشابه سؤوالات آزمون کارشناسی ارشد است، از دانشجویان علاقه مند دعوت کرد برای استفاده مطلوب از فرصتی که در اختیار دارند، با مراجعه به دفتر انجمن های علمی دانشگاه، دفتر هدایت استعدادهای درخشان و یا استادان مشاور برای عضویت در تیم اولیه المپیاد دانشجویی رشته خود ثبت نام نمایند.

لینک های مرتبط:

برای دیدن اسامی استادان مشاور 12 گانه المپیاد اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مواد امتحانی رشته های مربوطه اینجا کلیک کنید.

برای اطلاع از افتخارات دانشگاه در المپیادهای قبلی اینجا کلیک کنید.

برای اطلاع از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای برگزیدگان المپیادهای دانشجویی اینجا کلیک کنید.

اطلاعات تکمیلی مربوط به المپیاد نوزدهم نیز در وبگاه سازمان سنجش موجود می باشد.

انتهای پیام/