درج شده توسط: مدیر سایت

فراخوان تکمیل ظرفیت پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد به در سال تحصیلی 1403-1402

18 Jul 2023

کد خبر : 1386120

تعداد بازدید : 109

به منظور حمایت و هدایت استعدادهای درخشان، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از بين دانشجويان ممتاز نیمسال آخر دوره کارشناسي روزانه و شبانه دانشگاه ­های دولتی، طبق آيين نامه "پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد"  موضوع ابلاغيه‌ شماره 307862/2 مورخ 17/10/1401   وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برای نيمسال اول سال تحصيلي 1403-1402 در دوره کارشناسی ارشد در تعدادی از  رشته-گرایش‌هایی که ظرفیت آن هنوز تکمیل نشده است دانشجو  مي‌پذيرد. متقاضیان داخلی (دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی )و  متقاضیان خارجی (دانشجویان غیر از دانشگاه بین المللی امام خمینی ) می توانند لیست رشته ها را از فایل ظرفیت باقیمانده استخراج و در صورت وجود ظرفیت، اقدام به ثبت نام در فراخوان نمایند.در صورتی که فردی بدون توجه به مندرجات این فراخوان ظرفیت های باقیمانده در رشته ای ثبت نام کند که ظرفیت نداشته باشد وجه دریافتی مسترد نخواهد شد.  شرایط لازم: دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی98)  كه تاریخ فراغت از تحصیل آنها حداکثر 1402/06/31 باشد و با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحد­های درسی در  شش نیمسال تحصیلی، به لحاظ میانگین کل، جزو بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودي خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند. تبصره1: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون در رشته ­ای تکمیل نشد و بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط فوق به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات استفاده نکردند ده درصد برتر بعدی برای صرفا دانشجویان این دانشگاه می توانند جایگزین گردند. لذا دانشجویان ده درصد بعدی می توانند در این فراخوان ثبت نام نمایند.  
  • مراحل ثبت نام
1- ثبت نام از طریق لینک "متقاضی آزمون"  در سامانه گلستان https://golestan.ikiu.ac.ir/home/Default.htm  انجام می­گردد. متقاضی ابتدا باید در این سامانه شناسه و رمز کاربری تعریف نماید؛  سپس با شناسه و رمز کاربری خود مراحل ثبت نام را انجام دهد. (دانشجویان دانشگاه بین ­المللی  امام خمینی (ره) نیز لازم است مراحل فوق را درثبت نام انجام دهند و شناسه و رمز کاربری جدید (متفاوت  از شناسه و کاربری دانشجویی خود در گلستان) دریافت نمایند) 2-  متقاضی با شناسه و رمز کاربری خود  باید وارد گلستان گردد و اقدام به تکمیل اطلاعات نماید. 3- بارگذاری گواهی رتبه و معدل که توسط دانشگاه محل تحصیل متقاضی تکمیل و تایید شده باشد (فرم شماره 1) 3- واریز مبلغ   600000  هزار ریال به حساب درآمدهای اختصاصي معاونت آموزشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) که پرداخت آن در فرایند ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام می­گردد. تبصره 1:  متقاضیانی که دانشجوی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) می باشند نیاز به تکمیل و امضای  فرم شماره 1 ندارند و فرم تایید نشده (خالی) را بارگذاری نمایند. تبصره2: هزینه ثبت نام به هیچ وجه عودت داده نمی شود.    زمان ثبت نام - زمان ثبت نام از 1402/5/1402تا 1402/6/15 خواهد بود.
  • تذکر
- ارايه درخواست داوطلب به منزله پذيرش قطعي نمي‌باشد و پذیرش قطعی داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی توسط دانشگاه و منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.   برای دریافت اطلاعات و فرم لازم لطفا کلیک کنید: متن کامل فراخوان تکمیل ظرفیت ظرفیت باقیمانده (فرم شماره 1) 
0 Comments