درج شده توسط: مدیر سایت

دستور العمل حذف پزشکی غیبت در امتحانات پایان نیمسال

25 May 2014

کد خبر : 1312813

تعداد بازدید : 73

1- مسافرت در طول امتحانات پایان نیمسال، دلیل موجهی برای غیبت نخواهد بود و غیبت بر این مبنا غیر موجه است.

2- در زمانی که مرکز بهداشت و درمان دایر نیست، دانشجویان ساکن قزوین حداکثر ظرف 48 ساعت ودانشجویانی که خارج از قزوین می باشند حداکثر ظرف 72 ساعت پس از بروز بیماری موظف هستند همراه با مدارک پزشکی به مرکز بهداشت و درمان مراجعه کنند. بدیهی است به درخواست های بعد از این زمان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3- دانشجویانی که مبتلا به بیماری ها و ناراحتی های اعصاب و روان بوده و تحت درمان هستند در صورتی که قادر به شرکت در امتحانات نباشند باید حداکثر تا قبل از شروع اولین امتحان پایان نیمسال، ترم خود را به طور کامل حذف نمایند. حذف نکردن ترم ملاک آمادگی برای شرکت در امتحانات بوده و غیبت در امتحان برای این گونه افراد غیر موجه تشخیص داده می شود.

4- بیماریهای سرپایی شامل سرماخوردگی، آنفلوآنزا، گلودرد، سینوزیت چرکی، سردرد، میگرن خفیف، انواع کمردرد خفیف، اسهال و استفراغ، مسمومیت های غذایی، دردهای ناشی از عادت ماهیانه، ضرب دیدگی ­ها و تروماهای خفیف ارتوپدی و... مجوزی برای عدم شرکت در امتحان نمی باشد مگر این که:

الف – بیماری آنقدر شدید باشد که فرد برای درمان مجبور به مراجعه به اورژانس بیمارستان گردد و تشکیل پرونده اورژانس داده و در نتیجه مدارک بیمارستانی داشته باشد.

ب – بیمار در روز امتحان توسط پزشک مرکز بهداشت و درمان دانشگاه ویزیت گردد.

توجه: گواهی ­های درمانگاه ­ها و مطب­ های خصوصی که در مورد بیماری ­های سرپایی صادر می گردد فاقد اعتبار بوده و مجوزی جهت شرکت نکردن در امتحان و در خواست حذف پزشکی نمی باشد.      

0 Comments