درج شده توسط: روابط عمومی

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

جهان امروز جهان رقابت در عرصه علم و فناوری است/ماموریت امروز ما بازنمایی و ارتقا هویت علمی دانشگاه است

20 Feb 2024

کد خبر : 4023518

تعداد بازدید : 244

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: ماموریت امروز ما بازنمایی و ارتقا هویت علمی دانشگاه است انجمن علمی باید در پیشبرد اهداف دانشگاه که همان اهداف علمی است نقش موثر و جدی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی بادپا، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: ماموریت امروز ما بازنمایی و ارتقا هویت علمی دانشگاه است انجمن علمی باید در پیشبرد اهداف دانشگاه که همان اهداف علمی است نقش موثر و جدی داشته باشد.

دکتر مهدی بادپا گفت: انجمن‌های علمی می‌توانند و این ظرفیت را دارند که راوی پیشرفت‌های علمی این مرز و بوم باشند و همچنین در توسعه ارتباط‌ها با نهادهای مختلف و ایجاد و ارتباط با ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه گام بردارند.

وی اظهار کرد: تقریبا 7 هزار انجمن علمی،7 هزار کانون انجمن علمی،5 هزار نشریه دانشجویی،2 هزار دفتر بسیج و بیش از 700 تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف کشور وجود دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: اگر7 هزار انجمن علمی فعال شوند و بتوانند در رشته خود مسئله مرتبط با رشته‌های خود را احصا کرده و روی کاربردی کردن رشته‌های خود تلاش کنند بی‌شک اقدامات خوبی در حوزه علم و فناوری شکل خواهد گرفت.

وی افزود: جهان امروز جهان رقابت در عرصه علم و فناوری است و انجمن‌های علمی بهترین ظرفیت علم و فناوری کشور هستند و می‌توانند در حل مسائل کشور بسیار اثر گذار باشند.

این مسئول ابراز کرد: 10 هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و ما طبق بیانات رهبر انقلاب اگر بخواهیم از اقتصاد نفتی خارج شویم باید 400 هزار شرکت دانش بنیان در دانشگاه داشته باشیم که اگر انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی بتوانند به درستی در مسیر خود حرکت کنند این اقدام محقق خواهد شد.

وی در پایان گفت: جشنواره حرکت در راستا حمایت از انجمن‌های علمی شکل گرفته و افراد برگزیده تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند.

دکتر حسین محمدی در ادامه این جلسه اظهار کرد: زیرساخت‌های کانون‌ها و انجمن‌های علمی پس از کرونا در شرایط مساعدی قرار نداشت اما در چهار مرحله بازیابی و بازسازی ساختار انجمن‌های علمی، تثبیت انجمن‌های علمی، رشد و ارتقا انجمن‌های علمی و تحول ماموریت محور انجمن‌ها با هم فکری دانشجویان شکل دیگری به خود گرفت و مجدد احیا شد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: ماموریت امروز ما بازنمایی و ارتقا هویت علمی دانشگاه است انجمن علمی باید در پیشبرد اهداف دانشگاه که همان اهداف علمی است نقش موثر و جدی داشته باشد.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: انجمن‌های علمی می‌توانند و این ظرفیت را دارند که راوی پیشرفت‌های علمی این مرز و بوم باشند و همچنین در توسعه ارتباط‌ها با نهادهای مختلف و ایجاد و ارتباط با ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه گام بردارند.

در پایان مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.

در این جشنواره، انجمن­ های علمی فیزیک مهندسی عنوان غرفه برتر و عنوان اول، انجمن علمی ریاضی عنوان دوم و انجمن علمی معماری و شهرسازی، تاریخ و مکانیک عنوان غرفه شایسته تقدیر را کسب کردند.

همچنین انجمن‌های علمی شیمی زمین شناسی علوم و مهندسی آب حقوق علوم سیاسی مترجمی زبان انگلیسی به عنوان انجمن های علمی برتر تجلیل شدند.

همچنین از انجمن‌های علمی برتر کشوری، انجمن‌های مکانیک، شیمی و زمین شناسی تجلیل شد.

 

0 Comments