درج شده توسط: روابط عمومی

آزمایشگاه ژئوانفورماتیک در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) افتتاح شد

28 May 2024

کد خبر : 6021248

تعداد بازدید : 1311

با حضور رئیس دانشگاه، آزمایشگاه ژئوانفورماتیک در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) افتتاح و راه‌اندازی شد. 

طی مراسمی که صبح روز سه‌شنبه 8 خردادماه با حضور دکتر قاسم‌زاده رئیس دانشگاه برگزار شد، آزمایشگاه ژئوانفورماتیک در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) افتتاح و راه‌اندازی شد. 

دکتر رحیم هاشم‌پور هیأت علمی گروه مهندسی شهرسازی دانشگاه و مسئول آزمایشگاه ژئوانفورماتیک (بررسی داده‌های مکانی و سنجش از راه دور) با بیان اینکه درآزمایشگاه ژئوانفورماتیک دانشکده معماری وشهرسازی تلاش می‌شود تا با ترکیب علم و عمل بصورت موثر در جهت توانمندسازی دانشجویان گام برداریم، افزود: آموزش نرم افزارهای تخصصی رشته های شهرسازی، معماری، نقشه برداری با تاکید بر رویکردهای نوین همسو با مراکز تراز اول علمی، از جمله ماموریت های این آزمایشگاه تعریف شده است. 
دکتر هاشم‌پور گفت: بهره گیری از امکانات سخت افزاری ‌و نرم افزاری با کیفیت در استانداردهای بالا، این آزمایشگاه را هرچه بیشتر به سمت تبدیل شدن به قطب مطالعات ژئوانفورماتیک در سطح مراکز علمی کشور سوق داده است. 
وی ادامه داد: حضور اساتید برجسته با سوابق علمی، پژوهشی و اجرایی، ظرفیتی را پیش روی گذاشته تا این آزمایشگاه بعنوان بازوی علمی بخش حرفه‌ای جامعه شهرساز و معمار در سطح استان و حتی کشور انجام وظیفه نماید و انشاالله از این طریق شاهد نتایجی ارزشمند و درخور توجه در شان جامعه علمی و اجرایی کشور باشیم.

 

گفتنی است؛ رئیس دانشگاه پس افتتاح این آزمایشگاه، ضمن بازدید از تعدادی از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی دانشکده معماری و شهرسازی از جمله آزمایشگاه انرژی، بر رفع کمبودها تاکید کرد.

0 Comments