درج شده توسط: مدیر سایت

کسب رتبه‌های برتر المپیاد دانشجویی توسط دانشجویان دانشگاه

15 Dec 2013

کد خبر : 864268

تعداد بازدید : 2

به گزارش خبرنگار روابط عمومی و به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر احمدی در همایش استعدادهای درخشان به همراه تجلیل از برگزیدگان علمی دانشگاه که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی در قزوین برگزار شد، اظهار داشت: حضور جوانان و دانشجویان پرشور، خلاق، با اخلاق، مومن و توانمند سنگ بنا و ضامن بقا و تداوم هر جامعه و کشوری است.

وی افزود: محافظت از انگیزه‌ها، هدایت استعدادها و از قوه به فعل درآوردن توانمندی‌های دانشجویان از اهداف و برنامه‌های هر دانشگاه است.

این مسؤول اضافه کرد: دفتر هدایت از استعدادهای درخشان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی اصلی‌ترین مرجع شناسایی، هدایت و حمایت از دانشجویان ممتاز و استعدادهای برتر در دانشگاه است که در مسیر رشد و تعالی علمی آنان تلاش می‌کند.

احمدی استفاده ویژه از امکانات کتابخانه دانشگاه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه، پرداخت کمک‌ هزینه شرکت در کنفرانس‌های علمی برای ارائه مقاله، شرکت در کارگاه‌های آموزشی و انجام طرح‌های پژوهشی را از جمله امکانات و تسهیلات دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه یادشده عنوان کرد.

وی به همایش استعدادهای درخشان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی اشاره کرد و گفت: در سال جاری هشت نفر از تیم 10 نفره این دانشگاه حایز رتبه‌های برتر المپیاد دانشجویی کشوری شدند که این بیانگر روشن توانایی‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای دانشجویان است.

این مسؤول یادآور شد: دانشجویان دوره کارشناسی که حداقل دو نیم‌سال و حداکثر چهار نیمسال تحصیلی خود را با میانگین کل 17 گذرانده باشند می‌توانند با دارابودن مدال طلای المپیادهای علمی دانش‌آموزی و رتبه نخست جشنواره‌های فارابی، شیخ بهایی، خوارزمی و رازی علاوه بر رشته تحصیلی خود به طور هم‌زمان در یکی از رشته‌های کارشناسی مکمل رشته نخست خود بدون پرداخت شهریه ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری که نمره کل آزمون آن ها 2.5 انحراف معیار از میانگین نمره شرکت‌کنندگان دیگر بیشتر باشد و دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی که به لحاظ رتبه جزو 10 درصد نخست ورودی خود باشند نیز می‌توانند با داشتن شرایط یادشده در دو رشته هم‌زمان تحصیل کنند.