درج شده توسط: مدیر سایت

وب سایت دانشگاه کاندیدای جشنواره وب ایران

20 Feb 2013

کد خبر : 861517

تعداد بازدید : 2

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، پنجمین جشنواره وب ایران با همکاری مرکز رسانه های دیجیتال ورازت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمن ماه سال جاری برگزار شد که در این جشنواره بیش از ۶ هزار وب سایت کشور در ۵۴ گروه به رقابت پرداختند.

بر اساس این گزارش، این وب سایت ها توسط ۱۴۰ داور که از میان متخصصان این حوزه شامل وبلاگ نویسان٬ خبرنگاران حوزه فناوری اطلاعات و  مدیران  وب سایت های برتر فارسی انتخاب شدند با ملاک های محتوا (Content)، ساختار و مسیر (Navigation)، طراحی دیداری (Visual Design)، کارکرد(Performance)، تعامل (Interactivity) و تجربه کلی (Overall Experience) مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در گروه مدرسه و دانشگاه، وب سایت دانشگاه صنعتی شاهرود، پایگاه اطلاع رسانی مجتمع آموزشی شهید قدوسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه پیام نور محمود آباد و دانشگاه فردوسی مشهد کاندیدا بودند که  وب سایت دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با توجه به ویژگی های نظیر طراحی و توزیع اطلاعات اخبار، تلفن ها، پیوندها در صفحات مختلف وب سایت، دسترسی راحت به اطلاعات در همه بخش های وب، سرعت لود بالای صفحات حتی در ضعیف ترین خطوط ارتباطی، کمترین استفاده از کدهای جاوااسکریپت و فلش در صفحات، اطلاعات کامل تلفن های دانشگاه با جستجوی راحت، سه زبانه بودن، امنیت بالا و غیره توانست جزو سومین کاندیدای این بخش مورد داوری قرار گیرد.

این گزارش می افزاید: با بررسی داوران، وب سایت دانشگاه صنعتی شاهرود برنده این بخش از جشنواره شد که طراحی سایت با زبان PHP تحت سیستم عامل لینوکس، استفاده از تکنولوژی HTML5، دسترسی آسان و سریع به تمامی قسمت های وب سایت در تمامی صفحات، استفاده از رنگ های گرم و خاص و جستجوی قدرتمند از جمله ویژگی های این وب سایت است.

همچنین  وب سایت مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی توانست برنده رأی گیری مردمی در گروه مدرسه و دانشگاه جشنواره وب ایران باشد.

گفتنی است جشنواره وب سایت های ایران از معتبرترین جشنواره های حوزه فناوری اطلاعات است که تاکنون پنج دوره آن از سال ۱۳۸۷ برگزار شده است و هدف از برگزاری این جشنواره، تشویق، توسعه تولید محتوا و خدمات منطبق بر فرهنگ ایرانی در فضای مجازی است.

انتهای پیام/