درج شده توسط: مدیر سایت

نماینده رئیس سازمان سنجش: کنکور سراسری با انسجام خوبی در قزوین برگزار شد

30 Jun 2013

کد خبر : 862580

تعداد بازدید : 1

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مردانی در بازدید از روند برگزاری کنکور سراسری در  دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: کنکور یا آزمون ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از سال ها پیش در ایران اسلامی به عنوان یک رخداد مهم علمی و آموزشی در عرصه اموزش عالی کشور مطرح است.

وی ادامه داد: کنکور سراسری از ویژگی ها و پیچیدگی های خاصی برخوردار است که فراگیر بودن، وسعت عمل در یک زمان مشخص، رشته های متعدد و گروه های آموزشی از ویژگی های این آزمون است و برگزاری کنکور به لحاظ کمی، کیفی، ماهیت، شکل و همچنین به گستره عمل کشور کار بسیار سنگینی است.

نماینده رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: اما به لطف خداوند متعال و با توجه به تجارب ارزشمندی که طی سال های گذشته، سازمان سنجش آموزش کشور و همه مجموعه هایی که با این سازمان همکاری می کنند، اندوخته اند؛ در حوزه سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرا کنکور سراسری از انسجام خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به بازدید از روند برگزاری کنکور در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و دانشگاه پیام نور افزود: در بازدیدی که انجام دادیم از نظر نظم و انضباط، نشاط و شادابی، حضور خوب داوطلبان، حضور به موقع و با انگیزه مراقبان، مکان برگزاری، سالن های پیش بینی شده و امکانات در نظر گرفته شده؛ موقعیت ممتاز و خوبی را شاهد بودیم که جای تشکر از همه کسانی وجود دارد که در برگزاری آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات عالی با سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم همکاری کردند. 

مردانی عنوان کرد: در بازدید امروز از گروه ریاضی فیزیک، تعدادی از داوطلبان آمادگی خوبی داشتند و اعلام رضایت از روند برگزاری کنکور داشتند و تعدادی از داوطلبان نیز مشخص بود وقت مناسبی را برای مطالعه به ویژه در بخش تخصصی نگذاشته بودند و از همین رو نیز آمادگی لازم را برای کنکور نداشتند، ولی آن دسته از داوطلبان که با مطالعه آمده بودند، بیان می کردند که سوالات خوب بود. 

وی توضیح داد: مراقبان نیز نکاتی را در خصوص درصد غایبان در کنکور می گفتند که در سال جاری، تعداد غایبان در گروه ریاضی بیشتر بوده به طوری که در برخی از حوزه ها این تعداد به  قریب 15 درصد می رسیده است که این موضوع باید واکاوی شده و علت شناسایی شود.

نماینده رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: در مجموع مراقبان، مسئولان و برگزار کنندگان از روند برگزاری کنکور سال جاری اظهار رضایت می کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما امیدواریم تمامی کسانی که می خواهند در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند با چشم باز رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند و توجه داشته باشند که برای ورود به دانشگاه باید برنامه ریزی شده و حساب شده عمل کنند و مبنای ادامه تحصیل علاقه، انگیزه و اهداف بلند مدت تعیین شده باشد تا موفقیت حاصل شود.

مردانی تأکید کرد: از همین رو داوطلبان و خانواده های آنها باید نسبت به این موضوع توجه کنند و به خصوص دبیرستان ها و مراکز مشاوره باید نسبت به روشنگری در این زمینه و ایجاد آمادگی ذهنی و فکری برای تصمیم گیری داوطلبان موثر باشند.

وی یادآور شد: آزمون ورودی دانشگاه های ما در منطقه و دنیا یک کنگره کم نظیری است که داوطلبان باید بدانند، وارد شدن و فقط تحصیل کردن در دانشگاه کافی نیست بلکه استفاده از آن رشته و حوزه تخصصی که ورود می یابند، برای خدمت به کشور و همچنین برای اغنای فردی که زحمت می کشد، مهم است و آینده شغلی و معیشت وی نیز باید مدنظر قرار گیرد که امیدواریم در حوزه کاربردی، رشته های تحصیلی ما در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد توسعه یابد تا تحصیل کرده ها ما با بازار کار آشنایی و انس بیشتری پیدا کنند.

نماینده رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تقدیر از برگزارکنندگان کنکور سراسری در استان قزوین گفت: برگزاری کنکور در قزوین از انسجام خوبی برخوردار بود که جا دارد از زحمات دکتر آل بویه رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و همچنین دانشگاه پیام نور و سایر حوزه های برگزاری آزمون اعم از آموزش و پرورش و دیگر مراکز آموزشی که با وزارت علوم در برگزاری کنکور همکاری کردند، تشکر کنیم.

وی یادآور شد: آنچه در کنکور سراسری مشاهده شد انسجام، همگرایی، هم افزایی و نشاط برگزار کنندگان، در صحنه بودن مسئولان مربوطه و آرامش و فضای عقلانی حاکم بر برگزاری این آزمون سراسری بود که الحمدالله رضایت داوطلبان را در پی داشت. 

انتهای پیام/