درج شده توسط: مدیر سایت

مراسم معارفه دانشجویان ورودی 91 دانشگاه برگزار شد.

30 Sep 2012

کد خبر : 860522

تعداد بازدید : 6

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، با حضور عبدالعلی آل بویه، رئیس دانشگاه، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی مسئول دفتر نهاد رهبری و فرزاد جهان بین معاون فرهنگی دانشگاه، مراسم معارفه دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این مراسم بیان کرد: شما دانشجویان راه علم آموزی را انتخاب کرده اید و در یک مسابقه نفس گیر، از همه گروه ها جلو زده و در دانشگاه پذیرفته شدید که این موضوع جای تبریک دارد.

عبدالعلی آل بویه ادامه داد: شما دانشجویان باید توجه داشته باشید دورانی که در دانشگاه آغاز می کنید، با ایامی که در گذشته سپری کردید، تفاوت ماهوی دارد؛ تا به امروز همه دست به دست هم داده و کمک کردند، شما وارد دانشگاه شوید و حال شما وارد دانشگاه شدید و دوره ای را آغاز کردید که باید از آن به استقلال در فکر، اندیشه و برنامه ریزی یاد کرد.

وی عنوان کرد: اگر در گذشته تمام زمان شما به مدرسه و کلاس های فوق العاده اختصاص داشت، امروز شاید دانشگاه تمامی وقت شما را به خود اختصاص ندهد و این امر به معنای این نیست که در ساعات دیگر بیکار بوده و تمام وقت آزاد خود را صرف تفریح کنید، بلکه باید برنامه ریزی کرده و از برنامه های فرهنگی دانشگاه استفاده کنید.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) یکی از تفاوت های اصلی دانشگاه و مدرسه را تحقیق و پژوهش دانست و افزود: یکی از تفاوت های اساسی مدرسه با دانشگاه در تحقیق و پژوهش است به طوری که در مدرسه انجام تحقیق و پژوهش به صورت یک الزام مطرح نیست ولی در دانشگاه این بحث وجود دارد.

وی یادآور شد: دانشجویان نباید انتظار داشته باشند که استاد همه موارد را به آنها بیاموزد، بلکه خود دانشجو باید راه را آموخته و به دنبال کلید پژوهش و آموزش باشد تا راه آینده را پیدا کند.

آل بویه گفت: دوران دانشجویی فرصت خوبی است تا دانشجو به جایگاه انسانیت خود بیاندیشد و در خصوص سوالاتی نظیر اینکه چرا خداوند متعال انسان را آفرید و مسئولیت های بسیاری را بر دوش او گذاشت، فکر کند.

وی تأکید کرد: اندیشیدن به جایگاه خود در جامعه نکته دیگری است که دانشجویان باید به آن توجه کنند و اینکه چرا توقع جامعه از آنها نسبت به دورانی که دانش آموز بودند، تفاوت یافته است و نسبت به جامعه، دین، خانواده و خود که در راه علم قدم گذاشته اند، چه وظیفه ای دارند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: شادابی، نشاط، طراوت و پویایی ویژگی دوران جوانی است و باید از این فرصت ها استفاده شود زیرا زمانی که از دست رفت دیگر باز نمی گردد.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما آینده سازان این کشور هستید و باید نسل آینده را به دنیا آوردید و تربیت کنید و توجه داشته باشید رسالت اصلی یک زن نیز تربیت نسل است.

آل بویه با تأکید بر لزوم هوشیاری دانشجویان در برابر توطئه های دشمنان اظهار کرد: ما در دنیایی زندگی می کنیم که معنویت در آن حاکم نیست و در چنین فضایی، جمهوری اسلامی از استقلال انسان و تعیین سرنوشتش توسط خود سخن گفته و اینکه هر کشوری باید در چارچوب و برنامه خود حرکت کند و به حقوق دیگران احترام گذارد و دنیا 30 سال است بر سر این سخن حق با ما مبازه می کند و آن را نمی پذیرد.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف همه ما این است که با تبلیغات سو دشمن، تمام داشته هایمان را انکار نکنیم و بدانیم ما یک ملت غنی هستیم و دنیا به ما می بالد به طوری که موفقیت ایران با وجود تحریم ها برای همه دنیا سوال است و 1+5 که با آن مذاکره می کنیم نیز همه دنیا است یعنی کسانی که در دنیا نفوذ و سلطه دارند و مقابل ما ایستاده اند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: بنابراین باید توجه داشته باشیم که رسالتی مهم و اساسی در قبال سرنوشت کشور بر عهده همه ما است و دانشجویان برای تحقق این رسالت باید درس خوانده و خود را توانمند کنند.

وی با اشاره به رسالت بین المللی این دانشگاه افزود: شما دانشجویان وارد دانشگاهی شده اید که رسالت بین المللی دارد و یکی از راه های تحقق این رسالت بین المللی، حضور دانشجویان غیرایرانی است، بنابراین دانشجویان ایرانی در این دانشگاه باید با برخوردی مناسب و خوب، ادب، فرهنگ، اخلاق و صفات پاک ایرانی را به نمایش گذارند.

آل بویه با تبریک دهه کرامت و هفته دفاع مقدس یادآور شد: یاد و خاطره رزمندگانی که در هشت سال دفاع مقدس از استقلال و آبروی کشور دفاع کردند، گرامی می داریم و قطع یقین اگر امروز آرامش و آسایشی در زندگی ما وجود دارد، مرهون آن دلاوری های و مجاهدت ها است.

در ادامه مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است که اگر تقوا پیشه کنید، خدا به شما راه ها را نشان می دهد و بر اساس این آیه قرآن انسان با تقوا در عرصه های علمی، دانشجویی و طلب علم و دانش قدرت تشخیص یافته و می تواند حق و باطل را تشخیص دهد.

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی اضافه کرد: زمانی که تقوا وجود داشته باشد، تمامی درها به روی انسان گشوده می شود و رمز پیشرفت در عرصه های علمی توسط دانشمندان کشورمان نیز دین است.

وی خاطر نشان کرد: امروز ایران اسلامی، کشورهایی را که سالیان سال تجربه داشتند، پشت سر گذاشته و پیش می رود و این از برکات دین است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به نگاه قرآنی و دینی به علم افزود: نخستین آیاتی که بر پیامبر گرامی اسلام در زمان جاهلیت نازل شد، "اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذی خَلَقَ" بود که این آیه فکر و اندیشه و نحوه تکامل انسان را جلوی چشمان انسان قرار می دهد.

وی توضیح داد: زمانی که ما علوم مختلفی نظیر ریاضی، شیمی، ادبیات و غیره را می خوانیم، با اسم رب طرف هستیم و در عالمی قرار داریم که همه عالم کلمات ا... است و همه این علوم نشانه ای از خداست و با چنین نگاهی، علم ربانی می شود و یکی از ثمرات این نگاه نیز علاوه بر عدم ارتکاب گناه، عدم احساس تنهایی و بی کسی است.

حجت الاسلام عابدینی تأکید کرد: ما باید به دنبال علوم ربانی باشیم و آنها که با خدا ارتباط جدی ندارند و عالم ربانی نیستند، علم نمی تواند چراغ زندگی آنها شود و چنین افرادی علم در زندگی شان مشاهده نمی شود چراکه مدیریت بر یافته ها و دانش خود ندارند و کسی که عالم ربانی نیست به جای محکمی نیز اتصال ندارد.

وی اضافه کرد: ما باید دانشجوی علوم ربانی باشیم و در هر رشته ای تحصیل می کنیم بدانیم که آن رشته، علوم الهی و ربانی محسوب می شود و فقط باید حضور خدا را ببینیم.

انتهای پیام/