درج شده توسط: مدیر سایت

عضویت دانشگاه بین المللی امام خمینی در سه اتحادیه جهانی

20 Apr 2013

کد خبر : 861783

تعداد بازدید : 2

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، عبدالعلی آل بویه در نشست استاندار قزوین با  کابینه هیئت دولت جمهوری چوواش فدراسیون روسیه بیان کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تنها دانشگاه بین المللی در بخش دولتی جمهوری اسلامی ایران است که با مصوبه مجلس شورای اسلامی تأسیس شد و رئیس هیئت امنای آن نیز رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه جامع در بخش های مختلف علمی فعالیت دارد و دارای بزرگترین مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر ایرانی است و دارای 250 عضو هیئت علمی ثابت در هفت دانشکده است و در بیش از 120 رشته گرایش فعالیت دارد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) عضو سه اتحادیه بزرگ دانشگاه های جهان است از جمله اتحادیه دانشگاه های جهان، اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام و اتحادیه دانشگاه های حاشیه خزر و این دانشگاه افتخار دارد که در تولید علم دارای بیش از یک هزار مقاله علمی با نمایه بین المللی و داخلی در حوزه های مختلف علمی است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: این دانشگاه در رشته ریاضیات کاربردی، شیمی و آینده پژوهی دارای استادانی با رتبه های برتر بین المللی است و از جمله کشورهایی که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با آن فعالیت بین المللی دارد، کشور روسیه است.

وی یادآور شد: این دانشگاه با دانشگاه فدرال ایالت تاتارستان دارای تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه تبادل دانشجو و برگزاری همایش های بین المللی است که در اوایل سال 2012 برای نخستین بار سمینار تحولات ایران و روسیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با حضور 20 تن از پژوهشگران روسی و رئیس آکادمی آینده پژوهی روسیه برگزار شد.

آل بویه تأکید کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) این آمادگی را دارد که به عنوان دانشگاه منتخب جمهوری اسلامی در استان قزوین، در حوزه آموزش، پژوهش و تبادل دانشجو و استاد با دانشگاه های جمهوری چوواش روسیه همکاری کند.

انتهای پیام/